kbn Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Opublikowano 26 Kwietnia 2018 (edytowane) Cześć, od jakiś dwóch jazd zasłyszałem, że w momencie kiedy staję na pedały na podjazdach i robię taki mocny zryw cisnąc na maxa (wtedy trzymając bardzo mocno kierownicę lekko się ją szarpie do góry, podejrzewam że wiecie o co chodzi) to cyka coś w okolicach sterów, główki ramy? (ciężko mi to dokładnie opisać ponieważ jestem laikiem w tych sprawach). Podrzucam film gdzie można usłyszeć ten dźwięk. Dociskam na nim rower trzymając za kierownicę i podnoszę lekko do góry żeby wywołać ten efekt. Co to może być? Mieliście może takie przypadki? Czy to coś poważnego? Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Edytowane 26 Kwietnia 2018 przez kbn
kbn Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2018 30 minut temu, SpiderMAN napisał: Skasuj luzy na sterach. Moim zdaniem nie ma żadnych luzów, ale mogę się mylić. Grzybek jak i mostek są odpowiednio przykręcone, więc wydaje mi się, że tutaj jest w porządku.
hanus Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Jak masz chwilę czasu to zdejmij mostek i całkiem możliwe, że dostał się gdzieś piasek. Więc wszystko dokładnie wyczyść i złóż do kupy. A jak masz trochę więcej czasu, cierpliwości to rozbierz całe stery i je wyczyść ;-) U mnie były bardzo podobne dźwięki, ale przy siodełku, więc wszystko rozkręciłem, wyczyściłem i aktualnie cichutko ;-)
Puncu Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Najprostrze rozwiązania są zazwyczaj najskuteczniejsze. Nasmaruj mostek po stronie kierownicy i sterówki
kbn Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2018 17 minut temu, Puncu napisał: Najprostrze rozwiązania są zazwyczaj najskuteczniejsze. Nasmaruj mostek po stronie kierownicy i sterówki Posmarować same śruby czy dać też smar od wewnętrznej strony mostka (czyli w sumie na ster, gdzie nałożę mostek)?
Vrzechu Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 U mnie podobne dźwięki wywołane były poluzowanymi śrubami trzymającymi kierownicę w mostku. Dokręciłem i po sprawie ostatnio borykałem się z różnorakimi cykaniami z różnych miejsc i w każdym przypadku pomagało rozwiązanie polegające na rozebraniu danego kawałka roweru, przeczyszczenie części i nasmarowanie połączeń tam występujących Pozdrawiam
Puncu Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 53 minuty temu, kbn napisał: Posmarować same śruby czy dać też smar od wewnętrznej strony mostka (czyli w sumie na ster, gdzie nałożę mostek)? Każdy kontakt metal o metal, czyli powierzchnie styku mostka z kierownicą i sterówki też.
Gość Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 10 godzin temu, kbn napisał: Moim zdaniem nie ma żadnych luzów, ale mogę się mylić. Grzybek jak i mostek są odpowiednio przykręcone, więc wydaje mi się, że tutaj jest w porządku. Nie zaszkodzi sprawdzić...
MadOnion Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 2 godziny temu, Vrzechu napisał: U mnie podobne dźwięki wywołane były poluzowanymi śrubami trzymającymi kierownicę w mostku. Dokręciłem i po sprawie ostatnio borykałem się z różnorakimi cykaniami z różnych miejsc i w każdym przypadku pomagało rozwiązanie polegające na rozebraniu danego kawałka roweru, przeczyszczenie części i nasmarowanie połączeń tam występujących Pozdrawiam Łooo matko ! Samoluzujące śruby = kamikadze. Jak bym miał taką przygodę to albo Loctite albo bym zaklepał z drugiej strony ; )
Motke Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 15 godzin temu, kbn napisał: czy dać też smar od wewnętrznej strony mostka (czyli w sumie na ster, gdzie nałożę mostek)? Na końcu był uśmieszek więc chyba żartował z tym smarowaniem.
Puncu Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 47 minut temu, Motke napisał: Na końcu był uśmieszek więc chyba żartował z tym smarowaniem. Nie żartowałem.
Motke Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 8 godzin temu, Puncu napisał: Nie żartowałem. Gościu ma już luzy na styku mostek-kierownica a Ty mu każesz to jeszcze smarować smarem. To mu będzie trzeszczało przy każdym nacisku na kierownicę, nie tylko przy silnym. Jeśli komuś po tyłkiem trzeszczy sztyca to nikt tego nie smaruje smarem tylko jakimś mazidłem zwiększającym TARCIE.
Papynsky Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Miałem ostatnio coś podobnego. U mnie pomogło dokręcenie śrub mostka do kierownicy.
Puncu Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 12 godzin temu, Motke napisał: Gościu ma już luzy na styku mostek-kierownica a Ty mu każesz to jeszcze smarować smarem. To mu będzie trzeszczało przy każdym nacisku na kierownicę, nie tylko przy silnym. Jeśli komuś po tyłkiem trzeszczy sztyca to nikt tego nie smaruje smarem tylko jakimś mazidłem zwiększającym TARCIE. Wiesz z doświadczenia czy gdybasz? Jest to stara metoda i zawsze działa, chyba że przyczyna leży gdzie indziej. Na pewno nie zaszkodzi. Chyba że ma wszystko z włókna węglowego, ale o tym nie wspominał.
Franz Mauer Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Podobne efekty można zaobserwować przy nieròwnym dokreceniu śrub mostka. Czyli przy okazji sprawdzania sterów i czyszczenia postaraj się o klucz dynanometryczny i z równą siła dokręć wszystkie śruby. To nie zaszkodzi, a może pomoże. 😉
kbn Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Wszystko rozkręciłem i poczyściłem, chociaż w zasadzie nie było takiej potrzeby, ponieważ na końcu doszedłem do tego, że dźwięk ten dochodził ze śrub, które trzymają mostek wokół rury sterowej. Musiały być za mocno przykręcone (no bo zawsze je przykręcałem ile tylko pary w łapie), a jak troszeczkę je poluzowałem, chociaż wciąż jest to mocno przykręcone to dźwięk się stracił. Także na przyszłość zainwestuję w klucz dynamometryczny, żeby przykręcać tak jak się powinno Dzięki za pomoc
Administrator SzajBajk Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Administrator Opublikowano 29 Kwietnia 2018 12 godzin temu, Franz Mauer napisał: nieròwnym dokreceniu śrub mostka Dokładnie - śruby mocujące mostek do sterówki oraz kierownicę do mostka potrafią dawać takie dźwięki. Należy zwrócić uwagę na 3 rzeczy podczas dokręcania: właściwa wartość momentu, JEDNAKOWA dla obu (lub czterech w przypadku kiery) wartość momentu, dokręcanie po trochę, a nie po jednej od początku do końca. Poza tym jednorazowe przesadzenie z momentem może dać efekt nieodwracalny, to znaczy cykanie będzie wracało po każdym większym sprincie lub przejechaniu przez nierówność.
Gość Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Wiadomo, że w szosach, gdzie za amortyzację robią najwyżej opony i karbon widelca, drgania przenoszą się na połączenia. Także śrubowe. To musi je z czasem poluzować i trzeszczeć. Klucz dynamometryczny - świetna pewnie sprawa... Ale kozaki robią to łapą. Taki Sagan, to nawet podczas wyścigu - tegoroczny Paris Rubaix:
kbn Opublikowano 23 Maja 2018 Autor Opublikowano 23 Maja 2018 W dniu 29.04.2018 o 10:41, SzajBajk napisał: Poza tym jednorazowe przesadzenie z momentem może dać efekt nieodwracalny, to znaczy cykanie będzie wracało po każdym większym sprincie lub przejechaniu przez nierówność. No niestety rzeczywiście się tak dzieje Co w takim wypadku jest do wymiany? Same śruby z podkładkami ?
kbn Opublikowano 9 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2018 Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie z posta wyżej? Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się