Pankenuna Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Cześć! Mam stary damski rower Grand, górski. Mało używany, w dobrym ogólnie stanie. Zaczęłam na nim jeździć, jednak hamulec tylny nie bardzo działa. Z pomocą dwóch osobników płci męskiej zrobione zostało naciąganie linki, wymiana starych klocków na nowe, regulacja podkręcona prawie na maksa. Jednak pomimo tego klocki nie trzymają koła i jest masakra, nie da się w ogóle jeździć. Lekko tylko o koło ocierają i tyle. Czy ktoś wie co z tym zrobic? Pozdrawiam
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Skoro lekko tylko ocierają o obręcz. Drugim powodem może być za słaby naciąg linki. Najlepiej będzie jak zrobisz fotki tak przy naciśnięciu hamulca jak i przy zwolnionym hamulcu, to coś więcej będzie można powiedzieć.
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 A może pancerz i linka są tak stare, że zwyczajnie się klinują gdzieś po drodze i nie działa to tak, jak powinno?
Pankenuna Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2018 tak to wygląda. Linka jest mocno naciągnięta, kostki mają około 0,5cm luzu na poruszanie się. Tak wygląda całość.
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Twój kamulec to nie jest V-Brake tylko jeszcze starszy model, który skutecznością hamowania nie grzeszy. 0,5cm luzu to przepaść. tam powinno 1mm z każdej strony.
Pankenuna Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Czyli najlepiej byłoby cały hamulec po prostu wymienić? A z tego nic nie będzie? Aaaaaa chłopaki. Z przodu hamuje genialnie swoją drogą. Znaczy hamulec z przodu wyrywa z butów Jest spoko. Tylko ten z tylu nie
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Jeśli tylko pivoty w ramie na to pozwolą zdecydowanie wymień na Vbrake. Tu masz plastikowe szczęki które odginają sie zamiast przekazywać siłę hamowania na obręcz. boję sie że klamki lub przynajmniej ich mocowania również sa plastikowe. Obecnie solidne hamulce v-brake są tanie jak barszcz więc nie będzie to jakaś ogromna inwestycja.
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 zmień pancerz, a nie tylko linkę , można też popróbować ustawić klocki pod innym kątem wymiana hamulca na v-break wiąże się ze zmianą klamki
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 (edytowane) Przy klamce hamulcowej powinnaś mieć takie pokrętło od strony linki. Odkręć to o kilka obrotów - ile się da byle jeszcze się trzymało na gwincie. Potem odkręć śrubę od strony hamulców, która przytrzymuje linkę, naciągnij linkę tak mocno, jak się da i przykręć śrubę. Klocki będą ściskać obręcz pomimo tego, że nie wciskasz klamki. Teraz wracasz do pokrętła przy klamce. Przykręcaj to pokrętło (śruba baryłkowa się to nazywa) do momentu, aż klocki odpuszczą obręcz. Klocki powinny być jak najbliżej obręczy, ale nie powinny jej dotykać. Im bliżej masz klocki przy obręczy, tym mocniejszy jest hamulec. Edytowane 25 Kwietnia 2018 przez Gość
Pankenuna Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Sziva, spróbuję tak, jak mówisz i zobaczę efekt A jak nie no to wymienie na tego V-brake pewnie. Niestety muszę jeździć na rowerze w terenie rehabilitacyjnie, więc mi zależy żeby był sprawny i żebym nie wpadła pod samochód http://allegro.pl/komplet-hamulcow-aluminium-czarne-vbreki-zestaw-i7285621517.html Coś takiego? Jest możliwość że nie da się tego wymienić?
Gość Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 3 godziny temu, Pankenuna napisał: Sziva, spróbuję tak, jak mówisz i zobaczę efekt A jak nie no to wymienie na tego V-brake pewnie. Niestety muszę jeździć na rowerze w terenie rehabilitacyjnie, więc mi zależy żeby był sprawny i żebym nie wpadła pod samochód http://allegro.pl/komplet-hamulcow-aluminium-czarne-vbreki-zestaw-i7285621517.html Coś takiego? Jest możliwość że nie da się tego wymienić? Ja bym po taniości wymieniła jeszcze pancerz i linkę. Tak czy siak wypadałoby to zrobić, bo jeśli wina leży w zardzewiałej/chropowatej lince i przetartym pancerzu, to nowe hamulce też będą kiepsko chodzić. Koszt niewielki, a efekt może być znaczący.
Pankenuna Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Dzięki za pomoc Póki co mocniej ścisnęłam linke, podręciłam itd i jest dużo lepiej. Kupię i tak nowy zestaw hamulcowy razem z nową linką, klamkami itd i się pochwalę jak wyszło. Piona
Gość Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Opublikowano 26 Kwietnia 2018 17 godzin temu, zibi_j1 napisał: Twój kamulec to nie jest V-Brake tylko jeszcze starszy model, który skutecznością hamowania nie grzeszy. 0,5cm luzu to przepaść. tam powinno 1mm z każdej strony. Cantilever, i to jeszcze jakiś podły. Wymiana na V-Brake Shimano razem z klamkami Shimano znacznie poprawi skuteczność hamowania. http://allegro.pl/shimano-br-t4000-alivio-hamulce-v-brake-komplet-i7245450585.html http://allegro.pl/dzwignie-klamki-hamulca-shimano-bl-t4000-v-brake-i7091197469.html Do kompletu oczywiście potrzebne będą także nowe linki i pancerze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się