Skocz do zawartości

Tylny hamulec nie działa (laik)


Pankenuna

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! Mam stary damski rower Grand, górski. Mało używany, w dobrym ogólnie stanie. Zaczęłam na nim jeździć, jednak hamulec tylny nie bardzo działa. Z pomocą dwóch osobników  płci męskiej zrobione zostało naciąganie linki, wymiana starych klocków na nowe, regulacja podkręcona prawie na maksa. Jednak pomimo tego klocki nie trzymają koła i jest masakra, nie da się w ogóle jeździć. Lekko tylko o koło ocierają i tyle. Czy ktoś wie co z tym zrobic? Pozdrawiam 

Opublikowano

Skoro lekko tylko ocierają o obręcz.

Drugim powodem może być za słaby naciąg linki.

Najlepiej będzie jak zrobisz fotki tak przy naciśnięciu hamulca jak i przy zwolnionym hamulcu, to coś więcej będzie można powiedzieć.

 

Opublikowano

A może pancerz i linka są tak stare, że zwyczajnie się klinują gdzieś po drodze i nie działa to tak, jak powinno?

Opublikowano

 tak to wygląda. Linka jest mocno naciągnięta, kostki mają około 0,5cm luzu na poruszanie się.

20180425_140923.jpg

20180425_140908.jpg

20180425_140917.jpg

Tak wygląda całość.

20180425_145719.jpg

20180425_145726.jpg

Opublikowano

Twój kamulec to nie jest V-Brake tylko jeszcze starszy model, który skutecznością hamowania nie grzeszy. 0,5cm luzu to przepaść. tam powinno 1mm z każdej strony.

Opublikowano

Czyli najlepiej byłoby cały hamulec po prostu wymienić? A z tego nic nie będzie?

Aaaaaa chłopaki. Z przodu hamuje genialnie swoją drogą. Znaczy hamulec z przodu wyrywa z butów  :) Jest spoko. Tylko ten z tylu nie 

Opublikowano

Jeśli tylko pivoty w ramie na to pozwolą zdecydowanie wymień na Vbrake. Tu masz plastikowe szczęki które odginają sie zamiast przekazywać siłę hamowania na obręcz. boję sie że klamki lub przynajmniej ich mocowania również sa plastikowe. Obecnie solidne hamulce v-brake są tanie jak barszcz więc nie będzie to jakaś ogromna inwestycja.

Opublikowano

zmień pancerz, a nie tylko linkę :), można też popróbować ustawić klocki pod innym kątem

wymiana hamulca na v-break wiąże się ze zmianą klamki

Opublikowano (edytowane)

Przy klamce hamulcowej powinnaś mieć takie pokrętło od strony linki. Odkręć to o kilka obrotów - ile się da byle jeszcze się trzymało na gwincie. Potem odkręć śrubę od strony hamulców, która przytrzymuje linkę, naciągnij linkę tak mocno, jak się da i przykręć śrubę. Klocki będą ściskać obręcz pomimo tego, że nie wciskasz klamki. Teraz wracasz do pokrętła przy klamce. Przykręcaj to pokrętło (śruba baryłkowa się to nazywa) do momentu, aż klocki odpuszczą obręcz. Klocki powinny być jak najbliżej obręczy, ale nie powinny jej dotykać. Im bliżej masz klocki przy obręczy, tym mocniejszy jest hamulec. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano
3 godziny temu, Pankenuna napisał:

Sziva, spróbuję tak, jak mówisz i zobaczę efekt :) A jak nie no to wymienie na tego V-brake pewnie. Niestety muszę jeździć na rowerze w terenie rehabilitacyjnie, więc mi zależy żeby był sprawny i żebym nie wpadła pod samochód :D

http://allegro.pl/komplet-hamulcow-aluminium-czarne-vbreki-zestaw-i7285621517.html 

 

Coś takiego?  Jest możliwość że nie da się tego wymienić?

Ja bym po taniości wymieniła jeszcze pancerz i linkę. Tak czy siak wypadałoby to zrobić, bo jeśli wina leży w zardzewiałej/chropowatej lince i przetartym pancerzu, to nowe hamulce też będą kiepsko chodzić. Koszt niewielki, a efekt może być znaczący.

Opublikowano

Dzięki za pomoc :) Póki co mocniej ścisnęłam linke, podręciłam itd i jest dużo lepiej. Kupię i tak nowy zestaw hamulcowy razem z nową linką, klamkami itd i się pochwalę jak wyszło. Piona :)

Opublikowano
17 godzin temu, zibi_j1 napisał:

Twój kamulec to nie jest V-Brake tylko jeszcze starszy model, który skutecznością hamowania nie grzeszy. 0,5cm luzu to przepaść. tam powinno 1mm z każdej strony.

Cantilever, i to jeszcze jakiś podły.

Wymiana na V-Brake Shimano razem z klamkami Shimano znacznie poprawi skuteczność hamowania.

http://allegro.pl/shimano-br-t4000-alivio-hamulce-v-brake-komplet-i7245450585.html

http://allegro.pl/dzwignie-klamki-hamulca-shimano-bl-t4000-v-brake-i7091197469.html

Do kompletu oczywiście potrzebne będą także nowe linki i pancerze.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...