Maciusioo Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Witam Chciałbym poznać wasze opinie na temat hamulców hydraulicznych avid db1 . Planujękupno roweru z tymi hamulcami Czy to ze są 9ne na dot 4 jest dużą wadą? Czy po paru latach nie będzie wycieków i czy nie będę one do wyrzucenia ? Jak jest z ich eksploatacją? Czy dobrze hamuja ? Czy są po prostu trwałe i dobre ? Bo bardzo wiele złych opinii przeczytałem na temat hamulców na dot 4... Z góry dziękuję za odpowiedzi ?
Gość Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 8 godzin temu, Maciusioo napisał: Czy to ze są 9ne na dot 4 jest dużą wadą? Czy po paru latach nie będzie wycieków i czy nie będę one do wyrzucenia Dlaczego ma byc to wadą , że są na płynie dot 4 ( a w samochodzie w układzie hamulcowym co masz - wodę?) Używam tych hamulców od 2 lat , jest to podstawowa hydraulika avida , ale dla mnie dają radę i nie ma z nimi problemów. Do krossa o ktorym myslisz będą się nadawać.
pawel2208 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Ja używałem Elixirów 3, później DB3, a teraz DB5. Z hamulców jestem zadowolony, To, że jest na DOT 4 nie jest wadą, bo możesz spokojnie zimą jeździć. Ostatnio miałem wyciek w DB5, ale wystarczyło rozebrać zacisk, wyczyścić uszczelki i po problemie. 1
Dany Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Siema! Posiadam hamulce Avid DB1 seryjnie zamontowane w moim Kross'ie. Generalnie sprawują się dobrze, a jedyny problem z nimi to to, że nieraz piszczą tak, że słychać mnie w całym Kampinosie. W serwisie dowiedziałem się, że są one drogie w eksploatacji, a częstym przypadkiem jest wyciek płynu hamulcowego. Jeżeli masz niewielki budżet to jak najbardziej polecam. Ja jednak po wyeksploatowaniu wymienię na coś lepszego. Pozdrawiam 1
RainbowHunterPL Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Ja mimo wszystko nie pchał bym się w tanie avidy bo one się strasznie sypią 3 znajomych miało je kupione jako nówki i po krótkim czasie zaczynały lać uszczelki z zacisku za te pieniądze są lepsze hamulce chociażby tektro nie są najmocniejsze ale praktycznie bez obsługowe. 1
Maciusioo Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2017 A czy jeśli kupie rower z tymi hamulcami z wyprzedaży z rocznika 2016 to czy ten dot 4 nie jest już stary i nie trzeba go wymienić ? Bo słyszałem ze należy go co roku wymieniać...
Dany Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Opublikowano 18 Kwietnia 2017 50 minut temu, Maciusioo napisał: nie trzeba go wymienić ? A jak się kupuje samochód z salonu to wymienia się od razu olej, który był wlany w zeszłym roku? Nie trzeba, a jeśli chodzi o hamulce w rowerze to tylko teoria. Będziesz się martwić jak zacznie cieknąć 1
starszy Opublikowano 18 Maja 2019 Opublikowano 18 Maja 2019 Kupiłem rower z 2016r w 2017tym i do dziś jeżdżę na Avid DB1, już na 2 komplecie klocków. Problemów brak. Koszt klocków 30-60 zł za oryginały, tarczy 200zł ale po co wymieniać, nie zużywa się a łatwo się prostuje. Płynu jeszcze nie wymieniłem, może zrobię to w przyszłym sezonie. Oczywiście wserwisach nasłuchałem się jakie są wadliwe a płyn żrący, mam wrażenie że to bajki do wyciskania systemu schimano za wszelką cenę. Chamulce są ciche pod warunkiem dobrego ustawienia i sztywnej piasty, jeśli klocki albo tarcza się przekosza trąbią jak pociąg.
Kruk Opublikowano 18 Maja 2019 Opublikowano 18 Maja 2019 Ja nie polecam Avidów, naoglądałem się z nimi problemów u znajomych, albo z pod klamki cieknie, albo klamka się zapada jak tylko trochę się zagrzeją, a to tłoczki nie równo pracują, a to się zapowietrzają...ze starymi avidami to jest 50 na 50% szans że jeszcze się nadają i wytrzymają trochę, jak Sram ich przejął to trochę się poprawili. DOT moim zdaniem w hamulcach hydraulicznych do rowerów to jakaś pomyłka, czy to w klamce czy w zacisku mamy malutkie miękkie uszczelki, które nawet jak są obojętne na DOT to i tak jakoś je z czasem zżerają i cieknie. W samochodach to okey, tam jak jest oring to i ma z czego DOT "zjeść" tej gumy, a tutaj? jak tam uszczelka wargowa ma 0,5 mm grubości? Wolałbym nawet proste Shimano czy Magury.
pawel2208 Opublikowano 19 Maja 2019 Opublikowano 19 Maja 2019 Pomyślałeś o tym, że uszczelki mogą puszczać płyn przez brud jaki się na nie dostanie? Zawsze coś się może zawinąć pod uszczelkę robiąc małą szczelinę. To samo może się dziać w Shimano czy innych hamulcach. Mój zacisk się pocił i porządne umycie go wewnątrz, szczególnie w okolicach tłoczków rozwiązało problem. Do tej pory jest spokój, więc uszczelka musi być cała, a hamulce mam już ponad dwa lata. To, że uszczelka jest mała, nie znaczy, że nie jest odporna na działanie DOT zakładając, że jest zrobiona z gumy do tego przeznaczonej. Polecanie Shimano, które także często mają wycieki, jak nie z klamki to z zacisków, pękają w nich tłoczki, raczej nie jest dobrą radą.
Kruk Opublikowano 19 Maja 2019 Opublikowano 19 Maja 2019 Ja na tyle co miałem Shimano tylko raz miałem wyciek z klamki SLX M675 a z Avidów kumpli to nie było miesiąca aby coś się z nimi nie działo.
pawel2208 Opublikowano 19 Maja 2019 Opublikowano 19 Maja 2019 A ja już mam czwarty hamulec Avid/SRAM i też się z nimi nic nie działo. Chociaż w jednym klamka trochę wolniej wracała jakby tłoczek spuchł, ale po rozkręceniu i przesmarowaniu go wszystko wróciło do normy.
Kruk Opublikowano 19 Maja 2019 Opublikowano 19 Maja 2019 Ogólnie niestety Avidy już i tak są stare i mają prawo się psuć ale nowe Sramy też cierpią na to co pisałem o wiele częściej niż Shimano, Tobie może się udało dobre trafić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się