Skocz do zawartości

Zmiana suportu i korby


Szymimtb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od 3 lat posiadam scotta aspect 730, mam w nim suport octalink v2  BB-ES25 Cartridge Type i korby shimano alivio FC-M4000 3 rzędowe.

Ostatnio zastanawiałem się nad zmianą tych komponentów na wersje ze zintegrowaną osią. Wybór padł na suport shimano xtr SM-BB93 oraz korby shimano alivio FC-M4050.

Tutaj pytanie. Czy po takiej zmianie będzie odczuwalna zmiana w jeździe oraz czy wybór konkretnie tych modeli się opłaca?

 

Edytowane przez Szymimtb
Odnośnik do komentarza

FC M4050 ma jedną wadę (w moim przekonaniu) czyli BCD 96/64. Szukał bym jednak czegoś w standardzie 104/64.

Co do samego wkładu suportu to wskazany przez Ciebie będzie chyba przerostem formy nad treścią. Wybrał bym coś tańszego.

Korba będzie o niebo lżejsza i to główna zaleta. Wspomnieć wypada również o prostocie obsługi osi zintegrowanych. Żadnych ściągaczy itd.

P.S.

Wymieniając korbę musisz zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzeczą właściwie dwie rzeczy. Mianowicie chodzi o zakres pracy przedniej zmieniarki i całkowitą pojemność napędu podawaną w parametrach tylnej zmieniarki. Najprościej wziąć korbę o identycznej liczbie zębów na blatach. Można wziąć korbę z większą ilością zębów ale upewnić się przedtem trzeba czy zmieniarki obsłużą nową korbę. 

Dla Twojej przedniej zmieniarki największy blat to 40T. Różnica między najmniejszym a największym blatem to maks 18T.

Całkowita pojemność napędu dla Twojej tylnej zmieniarki to 45T. Największa korona kasety maks 36T.

Bazując na tym jesteś zmuszony do kupienia korby o parametrach identycznych jak obecna lub wziąć pod uwagę również wymianę przedniej zmieniarki jeśli chciałbyś większe blaty na korbie.

W tym układzie pozostaje Ci M 4000 lub dołożyć jeszcze parę zł i poszukać czegoś z standardowym BCD. Dla przykładu M6000. W opisie to korba pod 10s ale bez problemu zadziała z 9s. Kwestia tylko i wyłącznie tego jakim budżetem dysponujesz.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, PrzeLuka napisał:

Korba będzie o niebo lżejsza i to główna zaleta. Wspomnieć wypada również o prostocie obsługi osi zintegrowanych. Żadnych ściągaczy itd.

O ile pierwsze jest częściowo prawdą, o tyle z prostotą obsługi się nie zgodzę. Sram, tak. Race Face, tak, FSA częściowo tak. Ale nie Shimano. Do korb na Octalink można kupić śruby ze zintegrowanym ściągaczem. Kilka-kilkanaście złotych taki bajer. Potrzeba zdjąć ramię? Imbus 8, sprawa załatwiona. Potrzeba zdjąć korbę systemu HT2? Trzeba sobie przygotować kucz do regulacji luzu (albo łyżkę do opon Continental - serio, pasuje jakby była z zestawu xD), imbus 5 i jeszcze coś, by podważyć tę blaszkę.

Na samą jazdę wpływ będzie niewielki. Różnica między Octalink a HT2 nie jest jakaś szczególna.

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza

Zamiast łyżki fajnie pasuje mutlitool z trzema wyciągniętymi imbusami

 

A powiedz mi o tym bajerze do odkręcania octalinka. To rozwiązanie Race Face znam, szkoda tylko że z tego zrezygnowali

 

 

A! I zaletą korb RF jest możliwość zmiany linii łańcucha, Shimano tego nie ma.

Odnośnik do komentarza

A widzisz, czyli dobrze kombinowałem :) Śrubę wkręca się w oś korby, a nakrętkę w miejsce pod ściągacz korby. Ja próbowałem wkręcić ten "ściągacz" z Race Face, ale po chwili do mnie dotarło, że ma lewy gwint :P 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...