Skocz do zawartości

Czy da sie przerobic i jaki to koszt ?


revolta1

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo wiedzialem gdzie temat podpiac a wiec wyladowal tutaj 

Chcialbym przerobic ta kierownice na barana . czy da sie ? 

Co bedzie potrzebne i jakie koszty tego ?

 

Teraz wyglada to tak 

 

 

 

20180422_110835.jpg

20180422_110829.jpg

20180422_110805.jpg

20180422_110818.jpg

Odnośnik do komentarza

napęd 10s? Szosowe klamkomanetki z zmieniarkami mtb będą kompatybilne tylko 9s o ile pamiętam. Klamkomanetki hydro na razie do tanich nie należą, trzeba by szukać adaptera jak w giancie na przejście z mechanicznych klamkomanetek na hydraulikę. Ale tak czy inaczej - kompatybilność napędu tutaj chyba wyklucza taki mezalians 

Odnośnik do komentarza

Dlatego pytam . czy trzeba zmienic hyraulike na mechanike w calosci. Czy klamkomanatka obsluzy 10rzedowa przezutke i wlasnie ta deorke. Bo jak wyjdzie duzy koszt .to nie warto i tyle dla barana zmieniac pol roweru bez sensu 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Pewnie, że się da. Trzeba kupić baranek (100+) , odpowiednie klamkomanetki obsługujące hydraulikę (co najmniej Tiagra, od 500 wzwyż), być może przejściówkę Wolf Tooth Tanpan albo podobną (około 200), owijkę (20+) i naprzód.

Niektórzy twierdzą, że można zrobić zestaw Shimano z klamkomanetek 11-rzędowych z przerzutkami MTB 10-rzędowymi, ale nie znalazłem nigdzie szczegółowej instrukcji. Jeśli to działa, mogłoby wyjść taniej, bo eliminuje drogą przejściówkę.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Główna trudność to połączenie klamkomanetek szosowych z przerzutkami MTB.

Co by miało dać przejście na hamulce mechaniczne (poza wydaniem pieniędzy i pogorszeniem jakości hamowania)?

Odnośnik do komentarza

https://roweroweporady.pl/kompatybilnosc-napedow-rowerowych/

Cytuj

od 10 rzędów osprzęt szosowy i MTB przestaje współpracować

https://www.forumrowerowe.org/topic/190731-klamkomanetki-przerzutki-mtb-klamkomanetki-szosowe-i-ich-kompatybilność/

 

ogólnie trochę badałem temat jak chciałem przerabiać x-calibra na pseudo-gravela - tam był napęd 3x9 ale zabawa z hydro heblami i szosowymi klamkami, nowy sztywny widelec - dałem sobie spokój.

Tutaj 10 rzędowa kaseta wg mnie ubija pomysł wrzucenia szosowych klamkomanetek

Odnośnik do komentarza

Tak myslalem ze bedzie problem .

To z innej beczki zeby nie zakladac kolejnego tematu 

Sztywny widelec 29er zamiast amora p skoku 100mm 

Nie koniecznie karbon . nie koniecznie megawylajtowany. mocny sztywny widelec mtb 

Odnośnik do komentarza

nie pamiętam teraz wartości ale trzeba zmierzyć odległość od osi koła do główki ramy. Trzeba szukać sztywniaka który będzie miał taką wartość, żeby nie skopać geo. Swego czasu jak rozglądałem się za sztywniakiem do x-calibra to na ali widziałem oferty gdzie można było kupić widelce z węgla o różnej długości 

Odnośnik do komentarza

To wlasnie mialo by byc do x calibra . chyba nie potrzebuje amora w x calibrze ( chyba bo moze sie okazac ze jednak tak po kilku set km na stywniaku ) i chce sprobowac jazdy na sztywnym widelcu nie tracac geometri jak mowisz bo jest idealna dla mnie 

Odnośnik do komentarza

Jest brzydki jak kupa po jagodach no 9stow . ale w ostatecznosci najbardziej zblizony wymiarem 

A co sadzisz o tym mosso M3 pro wytrzyma jazde po szutrach i polnych drogach albo poprzedni force co pokazywales?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...