Skocz do zawartości

Smar Orlen Greasen łt-4 s-2


Zbygo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, niedawno zobaczyłem taki smar Orlen Greasen łt-4 s-2. Ktoś ma jakieś opinie o tym smarze?

 

Edytowane przez Zbygo
Opublikowano
26 minut temu, Zbygo napisał:

Witam, niedawno zobaczyłem taki smar Orlen Greasen łt-4 s-2. Ktoś ma jakieś opinie o tym smarze?

 

tu masz na stronie producenta charakterystykę 

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/produkt.aspx?produkt=GREASEN_LT_4S_1.

Cytuj

Zastosowanie

Smary GREASEN ŁT-4S stosuje się do smarowania: 

• samochodowych łożysk tocznych,
• przegubów krzyżakowych w trakcie montażu,
• cięgien i prowadnic maszyn oraz innych elementów urządzeń,
• łożysk ślizgowych pracujących w dopuszczalnych zakresach temperatur

Cytuj

Odporność na działanie wody w temp. 38°C. Ubytek smaru% 3,5     3,6

Cytuj

Zakres temperatur pracy smarów wynosi:
• GREASEN ŁT-4S2: -30÷140oC,

krótko, do roweru się nada.

Jak ktoś ciekawy to do poczytania smary

Opublikowano

@sender W teorii się nada ale jak jest w praktyce? Odbiega on czymś np. od smaru shimano? 

 

Opublikowano
Teraz, Zbygo napisał:

@sender W teorii się nada ale jak jest w praktyce? Odbiega on czymś np. od smaru shimano? 

 

nie wiem, nie znam tego smaru, jak i smaru Shimano, jeżdżę od lat na zwykłym ŁT 43

Opublikowano (edytowane)

@sender Jak oceniasz smar łt 43? 

 

Edytowane przez Zbygo
Opublikowano
3 minuty temu, Zbygo napisał:

@sender Jak oceniasz smar łt 43? 

 

dobrze, używam go od lat, kiedyś w samochodach gdzie były łożyska stożkowe w piastach kół - teraz większość jest kulkowych i zamkniętych. W rowerze smaruję nim wszystko co ma łożyska, od sterów, piast kół po łożyska pedałów. W samochodzie nie wypłukiwał się ani nie wyciekał, w rowerze też nic takiego nie zaobserwowałem.

Każdy smar, który jest przewidziany do łożysk będzie dobry ale to jest tylko moja opinia.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Również zawsze używałem zwykłego ŁT-43 i nie było problemów - a puszka smaru jeszcze odziedziczona po tacie. Ostatnio kupiłem nową puszkę za 18zł 0,8kg i pewnie starczy jeszcze dla moich dzieci :D

  • Lubię to! 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

ŁT-43 to twardy smar. Nie nadaje się do zamkniętych układów smarowania.

Smary EP 1/2 mają lepsze właściwości penetracyjne, stawiają mniejsze opory.

Ja używam, Mannol EP-2 Multi MOS2, jest różnica w porównaniu z ŁT-43,na korzyść Mannol.

Do piasty planetarnej Vecoli EP-1, sprzęgło nie ma opóźnień.

Do chwili obecnej (w mojej ocenie) najlepszy poślizg w łożyskach daje Mannol EP-2 + klika kropel Molibden Additive 9991, aż się zdziwiłem pozytywnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...