Skocz do zawartości

RST Blaze - obsługa amortyzatora, opinie.


Krzysiek88

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam:)

Posiadam ten amortyzator i zaciekawiła mnie jedna sprawa. Otóż pokrętło do blokady służy również do regulacji "twardości", ale wygląda to w ten sposób, że zwiększa się tłumienie dobicia przez co jest twardszy, regulacji tłumienia odbicia nie ma. 

Niestety jak się zablokuje całkiem to jest jakby blokada mechaniczna ponieważ amor nawet nie drgnie, jak zapomni się wyłączyć blokadę to można wybić zęby :D Chociaż gdzieś wyczytałem, że niby przy mocnym dobiciu blokada powinna puścić i z powrotem zablokować amor ale nie przetestowałem jeszcze tego bo boję się czy coś się nie urwie;)

Miał ktoś jakąś styczność z tym amortyzatorem ? 

Pozdrawiam

 

Opublikowano (edytowane)

RST Blaze to prosty sprzęt ze sprężyną stalową. Zależnie od modelu możesz mieć regulację kompresji aż do zablokowania albo zwykły preload, ale nic więcej. Nie ma innych ustawień ani automatycznego otwarcia przy mocnym uderzeniu.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

Haha dzięki...więc nie będę testował blokady:D

Minusy

-sztywność 

-waga

-podczas szybkiej pracy tzn na zjazdach po kostce czy drodze wyłożonej kamieniami robi się sztywny i nie wybiera praktycznie nic

-sztywna blokada, potrafi stukać 

Plusy

-tani

-to że jest;)

-na podjazdach, podczas spokojnej jazdy i większe przeszkody wybiera dość dobrze

-płynnie działa w całym zakresie

Niedługo będę miał okazję go porównać do suntour-a z tej samej półki więc co nie co dodam jeszcze

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Do tego amortyzatora można kupić sprężynę by była miesza od tej którą mam wyłożona jest tak twarda że chce dłonie od reszty ciała urwać.
W okresie obecnym wcale prawie się nie ugina
Ktoś coś będzie wiedział na ten temat?
Średnica goleni 30 mm
Średnica sprężyny 23 mm
skok amora 100 mm
Wiem że to zwykła padaka ale do roweru zimowego mi wystarczy
Wiem że są na stronie  activia ale nie wiem czy będą pasowały do tego amora?

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

W zamieszłych czasach gdy był problem z częściami do rowerów z tym problemem radziłem sobie w ten sposób że brałem taką sprężynę na szlifierkę stołową i po zewnętrznym obwodzie delikatnie szlifowałem jej powierzchnię, dzięki temu grubość drutu stawała się ciut cieńsza i sprężyna dzięki temu rozmiękczała się. Wiem że to jest druciarstwo i tak dalej ale skoro komuś średnio zależy na tym amorze to może spróbować tego sposobu.

Edytowane przez leejoonidas
Opublikowano

Zobaczę jak nie dostanę takiej sprężyny może zrobię druciarstwo

Opublikowano

Posiadam ten amortyzator i powiem tak blokada jest tak twarda że jak wheelie się kończy to można nadgarstki połamać ale ta regulacja miękkości jest dziwna kręce nią i nic mi to nie daje. Może wymienię tą sprężynę.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie

Ostatnio czysciłem ten amortyzator i zastosowałem smar cx80 jakiś odporny na zmiany temperatur i na wodę. 

Nie chciałem kupować oryginalnego bo na nim też amor nie działał płynnie. 

Okazało się że to był błąd ponieważ po przejechaniu 30 km po górach zrobił się już zupełnie twardy i nie wybiera prawie nic. 

Przy okazji sprawdziłem tłumik, działa tak że kiedy przekrecamy blokadę stopniowo zwiększamy tłumienie odbicia jak i również kompresji az do calkowitej blokady. 

Zdecydowanym minusem tego amora jest fakt, że nie ma nawet miejsca na gąbki do smarowania goleni. 

To jest przyczyną jego niezbyt kulturalnej pracy. 

Ma ktoś jakiś pomysł jak go poprawić? 

Wiem że zaraz napiszecie, że trzeba go wymienić i do tego dąże bo odkładam kasę na FIRST-a ale póki co muszę jakoś jeździć. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...