Skocz do zawartości

B’Twin Rockrider 540


mgr.sobieski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

tak jak w opisie temat dotyczy się roweru B’Twin Rockrider 540. 

10836fba86347763med.jpg

 

Kupiłem go dwa dni temu i zrobiłem na nim 30km, w czym problem? 

Ano w tym, że jest to mój pierwszy rower górski, który biorę na poważnie i chciałbym zeby w miarę oczekiwań (bez przesady to nie s klasa) działał jak należy. 

Problemy z którymi sie napotkałem:    

*przednia i tylnia tarcza trze o klocki przy prawidłowym zamontowaniu koła, czy to zniknie w przyszłości? 

*przy mocniejszym pedałowaniu (nie zawsze) przeskakuje łańcuch. Przytrafiło mi sie to z 10 razy w tych 30km. 

*przy 3 biegi na dużej tarczy i 9 na małej obciera mi sie łańcuch. 

Czy z tymi problemami udać sie spowrotem do Decathlonu czy te problemy znikną?(wiadomo, ze z tym obcieraniem to trzeba cos pokombinować)

Proszę bez hejtu, gdyż jestem nowy i zagubiony w tym temacie. 

Pomóżcie mi drodzy Forumowicze! 

P.s. Czy takie zabrudzenia z kurzu na amortyzatorach jak na zdjęciu widać, trzeba czyścić? Są szkodliwe? 

bd964c3fedc22777med.jpg

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, mgr.sobieski napisał:

Czy takie zabrudzenia z kurzu na amortyzatorach jak na zdjęciu widać, trzeba czyścić? Są szkodliwe? 

Rower ma być zawsze czysty. 

Jaką masz przednią przerzutkę? 

Odnośnik do komentarza

ad.1 Może ocierać ponieważ koło nie zawsze się zamyka w tej samej pozycji, ja zawsze zaciskam hamulec i dopiero potem zaciskam koło, jeśli to nie pomoże to jedź do decathlonu na wyregulowanie zacisku

ad.2 przeskakuje na inna zębatkę czy na tej samej zębatce? jeśli to pierwsze prawdopodobnie trzeba wyregulować tylną przerzutkę (decathlon jeśli nie potrafisz sam/nie chcesz)

ad.3 pewnie ociera o płoze przedniej przerzutki, trzeba wyregulować jw.

ad.4 Amortyzator należy czyść po każdej jeździe, możesz również użyć do tego brunoxa do amortyzatorów

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, stYko napisał:

ad.2 przeskakuje na inna zębatkę czy na tej samej zębatce? jeśli to pierwsze prawdopodobnie trzeba wyregulować tylną przerzutkę (decathlon jeśli nie potrafisz sam/nie chcesz)

Problem w tym, ze na tej samej. 

Odnośnik do komentarza

Skoro rower jest nówka to się w ogóle nie zastanawiaj, masz gwarancje w decathlonie niech CI to zrobią :).  no chyba że masz daleko to możesz sam pomajsterkować. Mi się wydaję, że to będzie kwestia regulacji ponieważ nowe linki muszą się trochę wyciągnąć :) . 

Odnośnik do komentarza

co do amorka kup taki malutki błotniczek montowany do podkowy. Chroni on lagi amora przed syfem. a to najgorsze co może spotkać twój rower. Do serwisu jedź i nie odpuszczaj. Jak Pan zacznie jęczeć ze to tak ma być najpierw zażądaj pokazania drugiego roweru z wystawy potem poproś żeby dał Ci to na piśmie a jak nie będzie chciał powiedz ze porozmawiasz sobie o tym z centralą B'Twina ;) Mi tak wymienili nawet tylne koło przez luz kasety.

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, zibi_j1 napisał:

co do amorka kup taki malutki błotniczek montowany do podkowy. Chroni on lagi amora przed syfem. a to najgorsze co może spotkać twój rower. Do serwisu jedź i nie odpuszczaj. Jak Pan zacznie jęczeć ze to tak ma być najpierw zażądaj pokazania drugiego roweru z wystawy potem poproś żeby dał Ci to na piśmie a jak nie będzie chciał powiedz ze porozmawiasz sobie o tym z centralą B'Twina ;) Mi tak wymienili nawet tylne koło przez luz kasety.

Wielkie dzięki :) jutro z rana jade i sie dowiem co jest. Dam znac co mi powiedzieli. Bede ich cisnąć aż mi to zrobia :) 

Odnośnik do komentarza

Golenie amorka wyczyść i potraktuj preparatem do tego, np. Brunox - b. delikatnie przy uszczelce raz na jakiś czas, uważając żeby nie chlapnąć przypadkiem na tarcze. 

Ocieranie tarcz o klocki - prawdopodobnie potrzeba je wyregulować, to dość banalne i trwa kilkadziesiąt sekund. Przeskoczenie łańcucha w nowym napędzie jak i ocieranie prawie na pewno wynika ze złej regulacji przerzutek. Jasne, że jak nie czujesz się na siłach to możesz zaprzęgnąć do tego serwis Decathlonu, w końcu od tego jest, niemniej można różnie trafić jeżeli chodzi o kwalifikacje pracujących tam chłopaków. Poza tym jak np. po ściągnięciu i ponownym założeniu koła tarcza znów zacznie ocierać to praktyczniej umieć sobie poradzić z tym we własnym zakresie. 

Odnośnik do komentarza

Wiec tak, odwiedziłem wczoraj Decathlon. 

Gosciu powiedział, że po prostu trzeba wyregulować wszystko. 

Klocki już o tarcze nie trzą i łańcuch nie przeskakuje. 

Zrobiłem wczoraj na nim 20 km i było Ok.

Dziekuje za pomoc wam wszystkim. 

Co do konserwacji czy moze być np. WD40? Czy to inny typ? Jakby ktoś mi mógł jeszcze po kolei wszystko napisac co i czym po wyczyszczeniu posmarować i jak często. 

Z góry wielkie dzięki! 

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, mgr.sobieski napisał:

A co do łańcucha? Tez mogę go traktować Brunoxen?

Możesz, przy czym Brunox do amortyzatorów i Brunox do łańcuchów to dwa różne środki. O ile ten pierwszy jest przez wielu znany, używany i chwalony, to olejów do łańcuchów jest cała masa i tu wybór nie jest już tak oczywisty. 

Edytowane przez Karol
Odnośnik do komentarza

Mam pytanie odnośnie rockrider 540, zastanawiam się nad kupnem tego roweru , ale nie wiem jaki rozmiar ramy byłby dla mnie odpowiedni? mam 169 cm wzrostu

Byłem w sklepie i po przymierzeniu, rozmiar S wydał mi się bardziej odpowiedni , pomimo , że producent w opisie podaje , ze dla osoby o wzroście 165-175 powinno się wybrać rozmiar ramy M

Ramę M miałem zaraz tuż przy kroczu, tak na styk (krocze ocierało się lekko o ramę) , będę jeździł rekreacyjnie po mieście i po ścieżkach leśnych , żadnych tam skoków i ekstremów, i nie wiem czy wybrać M czy S ?

Ciekaw też jestem, ile ma cali rama S , oraz  rama M , nigdzie nie mogę znaleźć tabelki.

W innych rowerach na kołach 27,5 cala np: Kross Hexagon 3.0 , po przymierzeniu, rama S 17 cali, była  idealna.

Wiadomo , że przy kołach 26 cali mógłbym mieć spokojnie ramy 18 cali , albo nawet 19 ,ale przy większych kołach raczej to odpada.

Ktoś o wzroście 169-170 posiada ten rowerek? może doradzić jakiej wielkości ramę wybrać, do jazdy czysto rekreacyjnej ?  

Zastanawia mnie także miękkość  amorka, otóż w sklepie wydał on mi się bardzo miękki , tzn. wolałbym raczej sztywniejszy amortyzator, gdzie po naciśnięciu na kierownice ciężej by się uginał. Czy to można wyregulować w tym rowerze? W moim przypadku dużo będę jeździł po równym terenie , i nie wiem , czy ta miękkość amorka nie będzie problemem.

Czy inne rowery górskie jak wspomniany Kross , albo Romet Rambler, też posiadają takie miękkie amortyzatory? (nie chodzi o skok)

Zastanawiałem się nad Hexagon 3,0 tańszy o 150 zł , ale ma chyba słabszy osprzęt , oraz nad Ramblerem 4 26' , dobra cena, 1319 zł ,chyba dobre wyposażenie, rozmiar kół dla mnie odpowiedni , ale ponoć idą w zapomnienie, i może być problem z częściami za kilka lat do kół o takim rozmiarze.

I jeszcze jeden temat , rower RR540 nie posiada osłony na zębatkach przy pedałach, czy można to zainstalować?, jaki koszt tego by wyszedł?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, adrian79 napisał:

Mam pytanie odnośnie rockrider 540, zastanawiam się nad kupnem tego roweru , ale nie wiem jaki rozmiar ramy byłby dla mnie odpowiedni? mam 169 cm wzrostu

Ciekaw też jestem, ile ma cali rama S , oraz  rama M , nigdzie nie mogę znaleźć tabelki.

Tabelki są w papierowej gazetce.

 

20180527_172204.jpg
Odnośnik do komentarza

Powiedzcie mi, czy ten Brunox do amorków można kupić w sklepie jakimś? jeśli tak, to w jakim ?  czy tylko przez internet ?

Edytowane przez Darom
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Darom napisał:

Czy mogę od Was liczyć na odpowiedź ? bardzo bym prosił. Będę wdzięczny.

Nie chodzimy do sklepów, które są u Ciebie. Przejdz zapytaj, jak nie to internet. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...