Korposzczur Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 (edytowane) Pytanie czysto teoretyczne: czy można uszkodzić piastę lub łożyska, szarpiąc kołem na boki? Narzekałem na sposób przewozu roweru (rower poziomo oparty o tylne koło), więc aby udowodnić mi swoją rację, kierowca chwycił za tylne koło i szarpał nim z tak dużą siłą, aż opona dotykała widełek, po czym rzucił tekstem „to opona się rusza” (co jest nieprawdą, bo opona siedzi sztywno). Komunistyczna mentalność. Czy mógł coś uszkodzić? Do dziś nie daje mi to spokoju. Nie chcę jeszcze zawozić roweru do serwisu, bo i tak serwisanci wezmą kasę i nawet tam nie zajrzą. Przegląd planuję dopiero przed TDP Amatorów. Do pewnego stopnia koło się wygina (im większa siła, tym mocniej). Po zakręceniu kołem widać lekką centrę. Jak w domowych warunkach rozpoznać, że coś jest nie tak z łożyskiem lub piastą? Czy się tym przejmować? Rower to: Author Codex 2015, koła Author Radon. Nie wiem, jaki to typ piasty. Może przesadzam, ale zależy mi na bezpieczeństwie i minimalnych stratach energii (ścigam się w maratonach). Edytowane 18 Kwietnia 2018 przez Korposzczur
Gość Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 jedynie mógł Ci się skrzywić. W co też wątpię. Jak lecisz na maratonie te 30 na godzinę i stawiasz rower bokiem przed zakrętem to uwierz mi koło poddawane jest 10x większym przeciążeniom niż jesteś w stanie zrobić to reką.
Gość Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Przy niefarcie mogło się to skończyć urwaniem kilku szprych. Poza tym, @zibi_j1 ma 100% racji, na koło o wiele większe siły działają podczas jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się