piotrrs11

[Elektryk] Decathlon Rockrider 520 - wymiana amortyzatora / szeroka opona 27.5

Rekomendowane odpowiedzi

piotrrs11
Napisano (edytowane)

Panowie,

Moje nadgarstki umierają od jazdy na fabrycznym rowerze 27.5 i sądzę że to w dużej mierze spowodowane jest amortyzacją przedniego widelca która się nie spisuje.

Problemy spowodowane są też za pewne tym że mocno dociążylem rower silnikiem i baterią + osprzęt.

Na wstępie planuje zakup SUNTOUR NCX jako substytut tylnej amortyzacji plus dodatkowo jakiś nie-kosmicznie drogi armor na przód.

Czytalem że polecane tutaj są amortyzatory  suntour raidon jako że jestem laikiem nie wiem jednak czy on podejdzie do tytułowego roweru.

Proszę o radę czy wspomniany amortyzator się nada (1/1/8) oraz jaki skok będzie najlepszy, z tego co widzę są szerokie zakresy 80-130mm, podkreślam że rower jest ciężki i ja też swoje 85 kilo ważę.

Dodatkowo pytanie brzmi czy uda mi się upchnąć do niego oponę 3'' ?

Z góry dzięki,

Piotr

Edytowane przez piotrrs11
dodany rozmiar kola

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

lukster52

Wyślij zdjęcie elektyka. Sądze że najlepszy będzie powietrzny amortyzator i ja poszukałbym i kupił bym recona. Fabryczne dane ramy mówią że 100mm jest zalecane ale 110 jaczej też będzie ok. Myśle że nadgarstki bolą przez źle dobraną pozycje lub rozmiar ramy. Gdzie chcesz tą opone dać? Z w ramie jak masz przerzutke to 2.2 ledwo się mieści a bez 2.3 może wejdzie

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
SpiderMAN

Jeśli nadgarstki cierpią to może być powodem także niewłaściwa pozycja na rowerze i niewłaściwe ustawienie kokpitu.

Amor ma na to mniejszy wpływ.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
piotrrs11

1. Szersza opona nie wejdzie ze względu na linię łańcucha? <nie patrzyłem na to wcześniej>

2. Ramę mam zdaje się Mkę, co przy 182cm zdaje się jest optymalne, muszę doczytać nt. odpowiednich ustawień mostka/siodełka i potestuje ;]