Skocz do zawartości

Uszosawianie MTB


Lesky

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, chciał uszosowić trochę moje MTB.
Co chciałbym zrobić:
-dołożyć lemondkę, tylko nie wiem czy znajdzie się miejsce na kierownicy bo wiecie, przerzutki, hamulce, manetka amora a kiera ma zmienną średnice co nie ułatwia sprawy.
-dołożyć semislicki. Myślałem o Schwalbe Hurricane MTB Semi Slick Tyre 29" X 2.0 Wire Bead 50-622 700c

Co o tym myślicie? Głupie nie głupie?

Opublikowano

Z lemondką dał bym spokój. Opony polecam Continental Double Fighter III. Poprzedni sezon bez żadnej gumy. 

Opublikowano

Z semislicków jeździłem na Kenda Kwest, także dość szybka i cicha oponka.

Opublikowano

Mi na asfalcie bardzo dobrze sprawdzały się w zeszłym roku Schwalbe Marathon Supreme.

Opublikowano

Ja również z mojego HT musiałem zrobić rower 2 in 1, a raczej klocka, którym na dłuższym asfaltowym dystansie będzie jechało się lżej. Kupiłem oponki Shwalbe Marathon (link z allegro niżej) i jestem z nich zadowolony. Asfaltem jedzie się miło i przyjemnie, jakieś polne drogi też przypadkowo na nich pokonałem i nie było problemu (było sucho, bez błotka, kałuż). Po utwardzanej leśnej drodze też jechały i było Si. Dobite pod 5.8 bara. Polecam serdecznie :D

Co do lemondki to w sumie przerost formy nad treścią, ale to pewno kwestia gustu i odczuć. Dobre rękawice z żelem, w miarę dobre foam gripy, ewentualnie jakieś rogi co by na dłuższych dystansach zmienić pozycję dłoni i... będąc na SzajBajkowym forum nie muszę raczej przypominać o podstawowym bikefittingu oraz dobrym siodle, o dobrej szerokości...? :P

Linkacz do oponek: (rozmiar akurat 27.5 ale i pod 29 się znajdą - pamiętak koło 29 to na prawdę obręcz 28, a koło w 29 się przemienia poprzez górskiego kapcia o wysokim profilu :P)
http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-27-5x1-65-650x42c-reflex-i6924999653.html

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Zmiana opon to spoko pomysł, rower na pewno będzie się łatwiej toczył po asfalcie, szczególnie jak masz blokadę amora :) . Co do lemondki widziałem raz taki patent ale przy długiej kierownicy, zależy jaka geometria ramy, jeżeli pozwala na wygodne ułożenie się na lemondce to w sumie czemu nie. Widziałem też taki patent przy rowerze wyprawowym :) . Jeżeli coś jest głupie ale działa to nie jest głupie :D .

Opublikowano

Na zawodach widziałem raz starszego faceta który miał zwykłe dość długie rogi zamontowane po po obu stronach mostka w poziomie. Taka mini lemondka ;)

Opublikowano

Lemondkę miałem kiedyś w góralu używanym jako wyprawowy do turystyki z bagażami (tyle że był to jakiś koreański marketowiec z bagażnikiem, błotnikami i oświetleniem, ważył chyba ze 30 kg ;). Sprawiała się znakomicie, tyle że ciasno na kierownicy było. 

Opublikowano

Lemondka świetnie sprawuje się w czasie jazdy pod wiatr czy w celu poprawy prędkości . Z doświadczenia powiem, ze nawet na prostej kierownicy bardziej się przydaje niż na baranku bo tam nie ma dolnego chwytu a i kierownica jest szersza (mniej aero) . No ale mówimy tu o jeździe po asfalcie bo w mieście/lesie to tylko około 0,5 kg zbędnego balastu...

Opublikowano

Lemodka ma mi posłużyć do zwiększenia dobowego dystansu na wyprawach przez zmniejszenie oporów powietrza. Rower mam wygodnie ustawiony, chociaż nie filozofowałem z tym, od tylko tyle ze jest mi ok i nic mnie nie boli po całym dniu. Chociaż faktycznie z dłońmi mam problem, ale tu rogi załatwiają całą sprawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...