Lesky Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Cześć, chciał uszosowić trochę moje MTB. Co chciałbym zrobić: -dołożyć lemondkę, tylko nie wiem czy znajdzie się miejsce na kierownicy bo wiecie, przerzutki, hamulce, manetka amora a kiera ma zmienną średnice co nie ułatwia sprawy. -dołożyć semislicki. Myślałem o Schwalbe Hurricane MTB Semi Slick Tyre 29" X 2.0 Wire Bead 50-622 700c Co o tym myślicie? Głupie nie głupie?
Zbysio Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Z lemondką dał bym spokój. Opony polecam Continental Double Fighter III. Poprzedni sezon bez żadnej gumy.
Gość Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Z semislicków jeździłem na Kenda Kwest, także dość szybka i cicha oponka.
wgi Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Ja pomykam na swoim "uszosowionym" góralu na czymś takim: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-speed-ride-pd8311/ Zwijana w całkiem spoko cenie. Daje spokojnie radę na asfalcie, szutrze, trawie...
Gość Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 6 minut temu, wgi napisał: Ja pomykam na swoim "uszosowionym" góralu na czymś takim: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-speed-ride-pd8311/ Zwijana w całkiem spoko cenie. Daje spokojnie radę na asfalcie, szutrze, trawie... No na pewno lepsze niż Kenda Kwest, ta na trawie jak na lodzie...
Gość Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Mi na asfalcie bardzo dobrze sprawdzały się w zeszłym roku Schwalbe Marathon Supreme.
TzB1993 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Ja również z mojego HT musiałem zrobić rower 2 in 1, a raczej klocka, którym na dłuższym asfaltowym dystansie będzie jechało się lżej. Kupiłem oponki Shwalbe Marathon (link z allegro niżej) i jestem z nich zadowolony. Asfaltem jedzie się miło i przyjemnie, jakieś polne drogi też przypadkowo na nich pokonałem i nie było problemu (było sucho, bez błotka, kałuż). Po utwardzanej leśnej drodze też jechały i było Si. Dobite pod 5.8 bara. Polecam serdecznie Co do lemondki to w sumie przerost formy nad treścią, ale to pewno kwestia gustu i odczuć. Dobre rękawice z żelem, w miarę dobre foam gripy, ewentualnie jakieś rogi co by na dłuższych dystansach zmienić pozycję dłoni i... będąc na SzajBajkowym forum nie muszę raczej przypominać o podstawowym bikefittingu oraz dobrym siodle, o dobrej szerokości...? Linkacz do oponek: (rozmiar akurat 27.5 ale i pod 29 się znajdą - pamiętak koło 29 to na prawdę obręcz 28, a koło w 29 się przemienia poprzez górskiego kapcia o wysokim profilu :P)http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-27-5x1-65-650x42c-reflex-i6924999653.html 1
nowikone Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Zmiana opon to spoko pomysł, rower na pewno będzie się łatwiej toczył po asfalcie, szczególnie jak masz blokadę amora . Co do lemondki widziałem raz taki patent ale przy długiej kierownicy, zależy jaka geometria ramy, jeżeli pozwala na wygodne ułożenie się na lemondce to w sumie czemu nie. Widziałem też taki patent przy rowerze wyprawowym . Jeżeli coś jest głupie ale działa to nie jest głupie .
Gość Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Na zawodach widziałem raz starszego faceta który miał zwykłe dość długie rogi zamontowane po po obu stronach mostka w poziomie. Taka mini lemondka
pizzaq Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Lemondkę miałem kiedyś w góralu używanym jako wyprawowy do turystyki z bagażami (tyle że był to jakiś koreański marketowiec z bagażnikiem, błotnikami i oświetleniem, ważył chyba ze 30 kg ;). Sprawiała się znakomicie, tyle że ciasno na kierownicy było.
Nemrod Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Lemondka świetnie sprawuje się w czasie jazdy pod wiatr czy w celu poprawy prędkości . Z doświadczenia powiem, ze nawet na prostej kierownicy bardziej się przydaje niż na baranku bo tam nie ma dolnego chwytu a i kierownica jest szersza (mniej aero) . No ale mówimy tu o jeździe po asfalcie bo w mieście/lesie to tylko około 0,5 kg zbędnego balastu...
Lesky Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Lemodka ma mi posłużyć do zwiększenia dobowego dystansu na wyprawach przez zmniejszenie oporów powietrza. Rower mam wygodnie ustawiony, chociaż nie filozofowałem z tym, od tylko tyle ze jest mi ok i nic mnie nie boli po całym dniu. Chociaż faktycznie z dłońmi mam problem, ale tu rogi załatwiają całą sprawę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się