Skocz do zawartości

Ustawienie licznika rowerowego


Dariuszcz12

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmienilem opone 29x2.25 cala na 29x2.0 cala. Czy powinienem zmienic ustawienia licznika?

Opublikowano

Zmierz obwód, to bedziesz miał pewność czy się coś zmieniło czy nie.

Opublikowano

dokładnie. ja naklejam trójkącik z tasmy izolacyjne, na oponie i drugi taki na podłodze. dociskając lekko oponę do podłoża przetaczam rower do pełnego obrotu koła i mierze odległość. Nawet zmiana ciśnienia w oponie ma niewielki wpływ na jej obwód. sprawdź ta metoda i skoryguj wartość w liczniku. Powiem Ci ze jak założyłem na przód zamiast 2,1 1,35 slicka to różnica w obwodzie była na poziomie kilku centymetrów.

Opublikowano (edytowane)

Wg tabel roznica w obwodzie wynosi 15mm. Czy to lub o ile zmienia dokladnosc predkosci? ( czy te 15mm zmienia znaczaco dokladnosc predkosci?)

Edytowane przez Dariuszcz12
Opublikowano

Skoro znasz obwód starego i wiesz ze obwód nowego jest 15 mm wiekszy, to policz sobie róznice we wskazaniach, przeciez to dość łatwe równanie jest :) Wysil sie trochę.

Opublikowano
12 minut temu, Kruup napisał:

Skoro znasz obwód starego i wiesz ze obwód nowego jest 15 mm wiekszy, to policz sobie róznice we wskazaniach, przeciez to dość łatwe równanie jest :) Wysil sie trochę.

Jest o 15 mm obwod mniejszy od starego. Jak to policzyc?

Opublikowano
17 minut temu, Kruup napisał:

podaj obwód starego

2295mm

Opublikowano

nie rób tego wg tabeli bo zawsze będzie przekłamywać. Zmierz obwód tak jak Ci napisałem wpisz w licznik i gotowe.

różnica 1,5mm daje Ci przekłamanie dystansu 6,5 metra na każdy kilometr czyli kiedyś będziesz się cieszyć że zrobiłeś "setkę" a zrobisz tylko 99,3 ;) 

Opublikowano (edytowane)

Na chłopski rozum. Liczysz sobie ile obrótów stare koło musi zrobić żeby przejechać kilometr. czyli 1000m dzielisz przez 2,295m= 435.73 obrotu. Nowe koło 1000m dzielisz na 2,28m=438.6 obrotów. Potem odejmuesz od 438.6-435.73=2.87 czyli nowe koło musi sie obrócić 2.87 raza więcej niż stare koło. czyli 2.87x 2.28m=6.5m na 1 km.

6.5m na kilometrze.

65m na 10 kilometrach

650m na 100kilometrach.

nie rób tego wg tabeli bo zawsze będzie przekłamywać. Zmierz obwód tak jak Ci napisałem wpisz w licznik i gotowe.

 

A tu sie zgadzam zibi_j1 zmierz, zmień obwód w liczniku, będziesz miał dobre wskazania, po co kombinować?

Edytowane przez Gość
Opublikowano
Teraz, zibi_j1 napisał:

@Kruup liczyłem inaczej a wyszło to samo...
ALE BYŁEM PIERWSZYYYYYYY :D

Spoko i mialo byc 15mm a nie 1,5mm?

Opublikowano (edytowane)

@zibi_j1 dla tego matematyka jest taka fajna. Kilka dróg prowadzi w to samo miejsce :)

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

No dobra ok. A jak te Wasze wyliczenia przekladaja sie na wartosc predkosci na liczniku? Tzn. jezeli nie wprowadze zmian to licznik bedzie wskazywal nieprawidlowa predkosc?

 

Opublikowano
Teraz, Dariuszcz12 napisał:

No dobra ok. A jak te Wasze wyliczenia przekladaja sie na wartosc predkosci na liczniku? Tzn. jezeli nie wprowadze zmian to licznik bedzie wskazywal nieprawidlowa predkosc?

Chłopie to chyba logiczne, ze prędkość musi być inna, ale to są małe wartośći. Zmień ten obwód w liczniki i tyle.

Opublikowano
1 minutę temu, Kruup napisał:

Chłopie to chyba logiczne, ze prędkość musi być inna, ale to są małe wartośći. Zmień ten obwód w liczniki i tyle.

No wlasnie o te wartosci mi chodzi. Piszesz ze sa to male wartosci. Jakie to sa roznice?

Bardziej mi zalezy na roznicy predkosci pomiedzy tymi oponami niz na roznicy w odleglosci. 

Opublikowano

Ściągało się na teście gimnazjalnym ? :D 0,65% przekłamania

Opublikowano
16 minut temu, Kruup napisał:

Na chłopski rozum. Liczysz sobie ile obrótów stare koło musi zrobić żeby przejechać kilometr. czyli 1000m dzielisz przez 2,295m= 435.73 obrotu. Nowe koło 1000m dzielisz na 2,28m=438.6 obrotów. Potem odejmuesz od 438.6-435.73=2.87 czyli nowe koło musi sie obrócić 2.87 raza więcej niż stare koło. czyli 2.87x 2.28m=6.5m na 1 km.

6.5m na kilometrze.

65m na 10 kilometrach

650m na 100kilometrach.

 

A tu sie zgadzam zibi_j1 zmierz, zmień obwód w liczniku, będziesz miał dobre wskazania, po co kombinować?

Czyli jezeli nie wprowadze zmian a przejade 100km to w rzeczywistosci przejade 100km-650m (0,65km) czyli 99,35km?

Opublikowano

nie wiadomo ile obwód twojego koła różni się od tego w tabelce więc cały czas teoretyzujemy. Czy tak trudno jest ten obwód zmierzyć ?

Opublikowano

Najlepiej mierzyć przy dwóch różnych ciśnieniach, bo to się przełoży na przejechany dystans. Oczywiście najbliżej rzeczywistości wyjdzie jak przejedziesz ten dystans siedząc na rowerze. Uwaga! Nie uwzględnia różnic przy wyskokach na pagórkach i krawężnikach oraz jazdy zygzakiem. 9_9

Opublikowano

Ale się temat zrobił! ;)

A jak zmierzyłeś poprzednio? Bo jeżeli poprzednio było dobrze, to i teraz będzie. 

Opublikowano
12 minut temu, Pietern napisał:

Ale się temat zrobił! ;)

A jak zmierzyłeś poprzednio? Bo jeżeli poprzednio było dobrze, to i teraz będzie. 

Zostalo wprowadzone podczas zakupu przez sprzedawce, wiec nawet nie wiem jaki dokladnie obwod wpisali.

 

 

Ale teoteryzujac takze chyba mozna wyciagnac wnioski? 

Opublikowano

A on wziął z tabelki i było dobrze. Teraz zrób tak samo, albo tak, jak ci podają koledzy powyżej. I tak będziesz miał dokładność ponad potrzebę.

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Pietern napisał:

A on wziął z tabelki i było dobrze. Teraz zrób tak samo, albo tak, jak ci podają koledzy powyżej. I tak będziesz miał dokładność ponad potrzebę.

Ale mnie chodzi jaka bedzie niedokladnosc w predkosci i kilometrach jezeli nie wprowadze zmian.

Czy te teoretyczne wyliczenia moje sa prawidlowe?

Edytowane przez Dariuszcz12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...