ProMatio Napisano 7 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 Cześć, jak w pytaniu, co myślicie o zębatkach że zdjęcia? Wyglądają na zużyte? Jak ewentualnie rozpoznać zużyte zębatki podczas oględzin roweru na miejscu? Odnośnik do komentarza
Marek Karnecki Napisano 7 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 Na tej fotce to ciężko nawet je wypatrzyć - lepsza fotka albo organo-leptycznie na miejscu :] Odnośnik do komentarza
Zbysio Napisano 7 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 Skup się na małych zębatkach te są częściej używane. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 7 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 Jakość zdjęcia nie najlepsza ale ja obstawiam zużyte blaty. Poprzeciągaj trochę łańcuch po blatach trzymając za górny i dolny odcinek łańcucha ciągnąc do siebie jeżeli łańcuch ma naprawdę spory luz to blat nadaje się na śmietnik. Odnośnik do komentarza
ProMatio Napisano 7 Kwiecień 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 9 minut temu, PrzeLuka napisał: Jakość zdjęcia nie najlepsza ale ja obstawiam zużyte blaty. Poprzeciągaj trochę łańcuch po blatach trzymając za górny i dolny odcinek łańcucha ciągnąc do siebie jeżeli łańcuch ma naprawdę spory luz to blat nadaje się na śmietnik. Po jakich blatach ? Bo planuje właściwie kupić rower używany, jutro jadę tylko niewiem jak sprawdzić stan wszystkich zębatek na kasecie i korbie. Ewentualnie jeśli byłoby coś nie tak to czy brać rower czy sobie odpuścić, kosztowna jest taka naprawa? Ma ktoś może zdjęcie zębatki nowej i zużytej tylko takie dokładniejsze bo nigdzie nie mogę znaleźć porównania. Odnośnik do komentarza
Zbysio Napisano 7 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 Idz do rowerowego i kup przymiar do łańcucha. Zawsze w ten sposób masz jakiś obraz czy ktoś dbał o rower. Plus ewentualne koszty co do doprowadzenia wszystkiego do ładu. Odnośnik do komentarza
ProMatio Napisano 7 Kwiecień 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 Przymiar mam, ale łańcuch zawsze można wymienić. Najbardziej zależy mi na tym żeby rozeznać się w jakim stanie jest reszta napędu. W rowerze było podobno sporo wymieniane, jest to Kross i podobno z oryginalnego roweru została sama rama, osprzęt zmieniony na sram, amor powietrzny itp. Pojadę jutro i się okaże, najwyżej wdepne na minę Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 8 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 8 Kwiecień 2018 (edytowane) @ProMatio Zębatki kasety to korony a blaty to zębatki korby Jeśli zęby na jednym lub na drugim będą jak "igły" tzn. że są zużyte. Dwa na przedniej części zębów blatu robią się wyżłobienia i zadziory jeśli są duże to też eliminuje taki blat. Czy koszta są duże... To zależy na co chciałbyś wymieniać. Jeśli korba ma demontowane blaty to sprawa jest prosta. Wystarczy dobrać i wymienić blaty. Jeśli nie to trzeba wymienić całą korbę i tu szukał bym takiej z wymiennymi blatami. Poniżej masz przykład zużytej korby i kasety. Jak widzisz zęby są mocno powycierane. Odstępy między zębami są większe niż powinny. Wyraźnie widać, że są wyrobione. Edytowane 8 Kwiecień 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się