Skocz do zawartości

Ile wlewać mleczka uszczelniającego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siema
Słuchajcie szybkie pytanko ile powinno się wlewać mleczka uszczelniającego? 
Opona 1 Schwalbe Racing Ralph 29x2.10 TL-E
Opona 2 Schwalbe Racing Ralph 29x2.10 TL-R
Uszczelniacz TREZADO
Obręcz uszczelniona taśmą tez TREZADO

130ml będzie w porządku?

Edytowane przez Jonatan
Opublikowano

Ja swoje gumki 29x2.25 na początek zalałem po 100 ml. Szybko wyschło ( uszczelniło oponę ) i powietrze zaczęło dość szybko schodzić. po kilku tygodniach dolałem jeszcze po 100 ml i już jest bardzo dobrze :) 

Ps. mleko, zaworki i taśma od Trezado

Opublikowano

Ja uszczelniałem teraz Maxis Ikon 29x2.2 na pierwszy start :)) wlewałem po około 120ml uszczelniło bardzo szybko i trzyma, także na Trezado  :)) w niedzielę pierwszy strat w Chęcinach pozdro

Opublikowano

100 ml + 100 ml to wyjdzie ciężej niż z dętką ;) Ja cały czas na dętkach bo czasem mieszam oponami. Ostatnio usuwałem zaschnięte mleko z opony Maxxis Ikon i poszło dobrze (jest gładka od środka) ale z Schwalbe Ra Ra sobie nie wyobrażam (porowata od środka).

Opublikowano
15 minut temu, firefoks napisał:

100 ml + 100 ml to wyjdzie ciężej niż z dętką ;)

Super, podoba mi się takie myślenie. Wywalę dętkę, wleję mleko i od razu koło będzie mega lekkie ;)

@firefoks głupie pytanie ale czy Ty w ogóle wiesz po co wlewa się mleko do opony?  Przepraszam jeżeli uraziłem. 

Opublikowano

Spodziewana mniejsza masa to też bonus mleka ;) 

Opublikowano (edytowane)

Dętki MTB ważą zwykle około 200 gram, więc jakieś drastyczne to odchudzenie nie będzie. Ważniejsze jest zabezpieczenie przed kapciami i eliminacja oporów dętki (dość istotnych przy grubych oponach).

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano

A czy są jakieś wytyczne co do ilości tego mleka w zależności od np szerokości opony, czy typu (zwijana a zwijana TR etc)?

Czy to wszystko się robi 'na czuja'?

Opublikowano

Dobre firmy podają, ile należy wlać, aby się uszczelniło i naprawdę działało przez te kilka miesięcy. Wg Stansa około 100 ml na oponę MTB.

Opublikowano

OK, dziękuję.

A czy do mleczka należy dodać Slime żeby nie 'zastygło', nie straciło płynności - o czymś takim czytałem na forumrowerowym?

Czy to jest tak, że to zawsze stwardnieje i ... opona do wyrzucenia?

Opublikowano

Nie wiem, o czym mówisz. Mleko jest gotowym produktem, który wlewasz do opony. Nic się do niego nie dodaje i nic nie zrobi złego oponie. Można dolewać, jeśli jeździsz agresywnie i opona przestanie chlupać. Po pewnym czasie w środku zrobią się grudki lateksu (guma jest porowata i trochę powietrza dostaje się przez cały czas). Wtedy zalecane jest usunięcie całego zaschniętego lateksu i zalanie/uszczelnienie od nowa.

Przy pakowaniu lateksu używa się amoniaku i w mleku są jego pozostałości -- poniżej 1%. Stąd mit, że mleko może rozpuścić oponę. Prędzej ją zużyjesz mechanicznie niż to się stanie. Tak naprawdę najłatwiej jest zepsuć oponę za niskim ciśnieniem. Tubeless pozwala jeździć na bardzo miękkiej oponie, co powoduje nadmierne wyginanie jej ścianek -- i przedwczesne łamanie, bo nie ma dętki trzymającej kształt.

Opublikowano

Stan's podaje dla opon 23-60mm od 60 do 90 ml na oponę, więc mamy dodatkowo 200 g lżej na kołach, co brzmi całkiem nieźle ;)

Opublikowano

Dzisiaj przeszedłem na bezdętki z mlekiem Stan''s Race Sealant.Wlałem wg instrukcji po 100 ml. Przednia opona (nówka) Rocket Ron Evo Lite Skin miała kilka dziur na bocznych ściankach, które zostały zalepione ale po zwiększeniu ciśnienia nadal się otwierały i musiałem rozprowadzić po nich mleko. Tylna opona zwykły Ro Ro Performance miała chyba jedną dziurę z boku.Jak na razie to takie rozwiązanie jest dla mnie mocno niepewne i nie wiem czy nie wrócę do dętek (ewentualnie dam to Slime do dętek).

Opublikowano

@firefoks Zrób kilka razy obie strony obu opon, a wszystko się uszczelni. Z moimi Continentalami był podobny problem, ale wystarczyło powtarzać proces (dopompować do 2,5 bara, rozprowadzić mleko, położyć na boku na 15+ minut), a doszło do stanu jak z dętką. Szczególnie chodzi o dokładne rozprowadzanie, tak jak w tym filmie Stansa:

 

Opublikowano

No nie wiem... może Ro Ro Evo LS nie jest przeznaczony do bezdętki?Dolałem jeszcze po 50 ml. W niedzielę mam zawody i wolałbym żeby nie było niespodzianek...

Opublikowano

Mnie to zajęło dzień. Ja sobie pracowałem, a opony leżały po pół godziny to na jednym, to na drugim boku. Do uszczelnienia należy pompować do 2,5 bara, nie więcej.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.04.2018 o 22:35, firefoks napisał:

 

Sprawa zupełnie poza tematem wątku - chciałem zapytać @firefoks czy korba FC-M521 którą sprzedawałeś w lutym została sprzedana czy może masz ją jeszcze? Jestem zainteresowany kupnem.

niestety nie moge wysąłć żadnego PM do wybranego użytkownika...

Edytowane przez jureko
  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 11.04.2018 o 22:33, firefoks napisał:

Stan's podaje dla opon 23-60mm od 60 do 90 ml na oponę, więc mamy dodatkowo 200 g lżej na kołach, co brzmi całkiem nieźle ;)

Zgadza się. ..Koła zalane Stan's No Tubes

MAXXIS FOREKASTER 29X2.35 =2×90ml

Dętki po wyjęciu zważone =400g

Rower zszedł z wagi 200g...niby nie dużo, ale komfort bez kapcia rekompensuje wydatki na mleczko i wentyle  (koła i opony już fabrycznie przygotowane pod Tubles )

Trzy miesiące i zero dolewki  :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...