Skocz do zawartości

slx 675 + klocki metaliczne vs tarcze rt30-s


dzordz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Czy to może ze sobą pracować ?

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Te tarcze są tylko do okładzin żywicznych, więc raczej słabo.

Opublikowano

Ok.
A jakby założyć klocki półmetaliczne ?
Które np z jagwire będą ok ?

Ps. Planuje zakup hamulców slx. Z tarczami muszę się wstrzymać a zakładać okładziny żywiczne do slx to trochę lipa

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

to, że są do żywicznych to tylko tyle, że metaliki je szybko zjedzą. Ogólnie - załóż metaliki i tyle, jak tarcze się skończą to wrzucisz wtedy coś konkretnego pod metaliczne klocki i będzie hulać. Ja mam podstawowe tarcze niby pod żywiczne klocki, aktualnie współpracują z metalicznymi klockami EBC. Nawet w serwisie mi mówili, że jak ktoś ma życzenie to może cały komplet wymienić ale skoro tarcze mają jeszcze grubość to czemu ich nie wykorzystać

Opublikowano
to, że są do żywicznych to tylko tyle, że metaliki je szybko zjedzą. Ogólnie - załóż metaliki i tyle, jak tarcze się skończą to wrzucisz wtedy coś konkretnego pod metaliczne klocki i będzie hulać. Ja mam podstawowe tarcze niby pod żywiczne klocki, aktualnie współpracują z metalicznymi klockami EBC. Nawet w serwisie mi mówili, że jak ktoś ma życzenie to może cały komplet wymienić ale skoro tarcze mają jeszcze grubość to czemu ich nie wykorzystać

Otóż to! Sam mam heble xt z klockami metalicznymi, a tarcze pod żywiczne „only”- hamuje bez problemów. Po zmianie hamulców tez zastanawiałem sie nad zakupem od razu tarcz xt na pająku, czytalem duzo o tym ze sila hamowania zalezy tez od tarcz itd itd. Ostatecznie zmienie dopiero jak zajade aktualne :)


Wysłane z Nokia 3310 za pomocą Tapatalk
Opublikowano (edytowane)

Problem w tym, iż nie dość że metaliczne klocki szybko zjedzą te tarcze to nie ogarniają one temperatur jakie powoduje tarcie klocków metalicznych. Efekt jest taki, że ów tarcze stygnąc odkształcają się bardziej niż powinny. Przerabiałem to. Heble działały ale ciągłe ocieranie mnie doprowadzało do szału, dlatego wywaliłem je i stawiłem rt66. Hebelki SLX to dobry wybór i póki nie kupisz innych tarcz da się jeździć ale miej na uwadze wszelkie niedogodności z tym związane.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, PrzeLuka napisał:

Problem w tym, iż nie dość że metaliczne klocki szybko zjedzą te tarcze to nie ogarniają one temperatur jakie powoduje tarcie klocków metalicznych. Efekt jest taki, że ów tarcze stygnąc odkształcają się bardziej niż powinny. Przerabiałem to. Heble działały ale ciągłe ocieranie mnie doprowadzało do szału dlatego wywaliłem je i stawiłem rt66.

Już miałem pisać że mi się to nie przytrafiło, ale właśnie sobie przypomniałem że gdy jezdziłem w środę, to pod koniec tarcze zaczęły dzwonić, a przednia ocierać o klocki. W takim razie już wiem o co chodzi.

Edytowane przez Reset
Opublikowano

@Reset Ile ja się na ustawiałem zaciski i naprostowałem tarcze to długo by opowiadać ;)

@dzordz Jeśli możesz to kup jakieś żywiczne klocki póki nie kupisz odpowiednich tarcz. Szkoda nerwów.

Opublikowano
[mention=2585]Reset[/mention] Ile ja się na ustawiałem zaciski i naprostowałem tarcze to długo by opowiadać
[mention=3955]dzordz[/mention] Jeśli możesz to kup jakieś żywiczne klocki póki nie kupisz odpowiednich tarcz. Szkoda nerwów.
A może półmetaliczne ?
I które EBC czy jagwire ?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Jagwier polecam mi osobiście ta marka bardzo odpowiada. Co do EBC to się nie wypowiem nie używałem. Możesz założyć półmetaliki choć może być to przerost formy nad treścią. Nie idąc w teorie spiskowe ale skoro producent tarczy podkreśla, iż jest ona jedynie pod żywiczne klocki to chyba wie co robi ;) Chyba że dużo jeździsz w terenie wówczas półmetaliki będą trwalsze niżeli żywice. Udało mi się kiedyś żywiczne klocki (nowiutki komplet) zajechać w 2 godz. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano
Jagwier polecam mi osobiście ta marka bardzo odpowiada. Co do EBC to się nie wypowiem nie używałem. Możesz założyć półmetaliki choć może być to przerost formy nad treścią. Chyba że dużo jeździsz w terenie. Udało mi się kiedyś żywiczne klocki (nowiutki komplet) zajechać w 2 godz. 
Po to kupuje slx aby hamować jednym palcem i z dużą skutecznością.
Nie uprawiam downhill ale moja trasa wygląda m.w. tak że połówka to podjazdy a druga połówka to zjazdy. Ziemia, piasek, glina, kamienie.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem zbędne kombinowanie. Najwyżej wstrzymaj się z montażem SLXów póki nie kupisz tarcz lub załóż i wsadź półmetaliki tak jak byś chciał zrobić ale miej na uwadze, iż tarcze nie są do nich przystosowane. Tarcza nie strzeli z hukiem ale krzywa będzie napewno. RT66 nie są nieludzko drogie. Stówka za komplet, wiec może warto od razu pokusić się o ich zakup. Na półmetaliki wydasz ponad pięć dych wiec nie lepiej dołożyć jeszcze parę zł i kupić odpowiednie tarcze?

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Wszystko zależy kto i jak jeździ. Na żywicznych też idzie przypalić tarczę więc to nie jest tak, że z żywicznymi tarcza jest zimna a na metalikach nagle zacznie świecić od temperatury. Ale fakt - twardsza tarcza będzie odporniejsza termicznie chociaż kumpel robił testy i podstawowe tarcze z jego tektro miały ponad 30 HRC, tarcza z jego crossówki niecałe 30 (a tam jest przeszło 100kg plus jeździec i ponad 50KM w 250 2T do zatrzymania więc lekko nie ma). Hope nie wiem czy wszystkie ale któryś model ma hartowany na 51HRC

Opublikowano
34 minuty temu, trollu napisał:

Na żywicznych też idzie przypalić tarczę

Oczywiście, że tak. Organoleptycznie sprawdzałem. Piecze jak jasny ... O.o

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 7.04.2018 o 00:54, trollu napisał:

to, że są do żywicznych to tylko tyle, że metaliki je szybko zjedzą. Ogólnie - załóż metaliki i tyle, jak tarcze się skończą to wrzucisz wtedy coś konkretnego pod metaliczne klocki i będzie hulać. Ja mam podstawowe tarcze niby pod żywiczne klocki, aktualnie współpracują z metalicznymi klockami EBC. Nawet w serwisie mi mówili, że jak ktoś ma życzenie to może cały komplet wymienić ale skoro tarcze mają jeszcze grubość to czemu ich nie wykorzystać

I tak i nie, użytkuję półmetaliki z takimi tarczami i nie widać po nich przesadnie dużego zużycia, a jestem osoba dość intensywnie używająca hamulców z racji ponad 90kg wagi.

W dniu 7.04.2018 o 10:05, PrzeLuka napisał:

Oczywiście, że tak. Organoleptycznie sprawdzałem. Piecze jak jasny ... O.o

Tak, ale tylko raz lub dwa... :D

Mnie po takim jednym zjeździe w Wierchomli, który miał 6km, z klocków żywicznych zostało 0,5mm :D

Opublikowano
W dniu 30.04.2018 o 14:14, SpiderMAN napisał:

Tak, ale tylko raz lub dwa... :D

Raz wystarczyło. Szybko się uczę 😁

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...