mmaarbryc84 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Witam, zastanawia mnie zachowanie mojego foxa z tłumikiem fit 4. Mianowicie gdy blokuje amor z pozycji całkowicie otwartej do pozycji całkowitej blokady to amor blokuje sie dopiero po 2,5 cm, w warunkach na sucho nie w trasie? Bo zauważyłem takie zjawisko własnie i mnie zastanawia czy tak powinno być, natomiast gdy blokuje amor z pozycji pół otwartej to blokuje się normalnie. Co ciekawe podczas ciagłej pracy amorka np. w terenie gdy przechodze z pozycji full open do firm to blokuje normalnie bez tego 2,5 cm luzu Czy ktoś z was użytkowników takiego tłumika zauważyło taki objaw? Jeżeli nie to spróbujcie w domu na sucho w pozycji full open nacisnac kilka razy amor (3 ugięcia) a potem całkowicie zablokować. Jestem ciekaw czy też tak macie. Kolejnym dziwnym działaniem jest brak jakiejś wyraźnej różnicy miedzy pozycją full open a medium. Na sagu wykazuje od 0,3 do 0,4 cm różnicy miedzy pozycjami. Podczas jazdy różnica jest na granicy wiary, ja praktycznie jej nie czuję Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Na sucho nic się nie dowiesz, bo nie działają takie same siły. Przetestuj ustawienia w terenie, a na pewno poczujesz różnicę. Pamiętaj, że masz jeszcze dwie oddzielne regulacje tłumienia. Jest się czym bawić. Odnośnik do komentarza
mmaarbryc84 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) Na sucho moze i tak, ale też wspomiałem, że w terenie jeżdząc nie ma różnicy miedzy trybem open a medium. Blokade mam z manetki, także regulacje tłumienia mam tylko w dolnej goleni. Tak gwoli ścisłosci zamieściłem zdjecie swojego widła Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez mmaarbryc84 Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Czy na pewno ten model ma regulację trzypunktową, czy tylko manetka to sugeruje? Jeśli ma, może tryb otwarty jest skręcony do pozycji "bardzo twardo" albo manetka źle wyregulowana. Trzeba poszukać instrukcji po dokładnym roczniku/modelu i porównać. Odnośnik do komentarza
mmaarbryc84 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) Kupiłem amortyzator z tłumikiem fit4, który wykręciłem i wsadziłem w miejsce starego tłumika RL, bo jak widać ze zdjęcia jestem dinozaurem używającym wciąż v-braków. Odpowiadając na pytanie : tak to na pewno jest tłumik z 3 stopniową regulacją i na pewno manetka z tłumikiem jest dobrze skonfigurowana, kiedyś pracowałem jako serwisant za młodu, także znam się od strony technicznej na sprzęcie zresztą wskazuje na to przeszczep tłumika oraz sprężyny powietrznej z nowszego modelu do starszego. Prosił bym tylko o komentarze osoby, które są użytkownikami takiego tłumika i które mogły by się odnieść do moich spostrzeżeń odnośnie jego pracy, która wydaje mi się dziwna. Andrzeju czy jesteś użytkownikiem takiego tłumika? Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez mmaarbryc84 Odnośnik do komentarza
LuQ Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Ja mam foxa z tłumikiem Fit4 i nic z tego co piszesz u siebie nie zauważyłem. W pozycji medium amor jest zauważalnie twardszy niż w pozycji open. Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 U mnie mieszka Fox 34 Performance Elite. Przy punkcie mocowania linki jest pokrętło miękkości/twardości, takie o: Chyba czegoś zabrakło przy przeszczepie tłumika. Być może też trzeba przekonfigurować sam tłumik pod nową resztę amortyzatora, aby faktycznie działały trzy ustawienia. Proponuję zapytać fachowców. Odnośnik do komentarza
mmaarbryc84 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 (edytowane) Niczego nie zabrakło, po prostu ty masz bogatszą wersje i nie mam po prostu regulacji u góry jak ty No nic powalczę z tym na razie na własną rękę, ale mimo wszystko spotkałem się na innych forach z tym samym problemem co u mnie, ze jest mało zauważalna różnica miedzy open a medium. Edytowane 3 Kwietnia 2018 przez mmaarbryc84 Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Wersja Performance nie ma tłumika Fit4, tylko Grip3. Chyba trzeba go otworzyć, aby wyregulować... Odnośnik do komentarza
mmaarbryc84 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Czyli ty masz grip 3, skoro mieszka u ciebie fox "Fox 34 Performance"??? 25 minut temu, LuQ napisał: Ja mam foxa z tłumikiem Fit4 i nic z tego co piszesz u siebie nie zauważyłem. W pozycji medium amor jest zauważalnie twardszy niż w pozycji open. a możesz podesłać jakieś foto w jakich pozycjach masz poszczególne tryby ustawione? Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Wersje Rhythm i Performance mają tłumik Grip3. Wersje Performance Elite (moja) i Factory mają tłumik Fit4. Odnośnik do komentarza
mmaarbryc84 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Sam już nie wiem, próbowałem rożnych możliwych konfiguracji pokrętła i jego pozycji i ciągle ten sam efekt, brak jak dla mnie różnicy w tych 2 trybach, sag wykazuje różnice rzędu 0,3: 0,4mm, czyli tyle co nic 1 godzinę temu, Andrzej Sawicki napisał: U mnie mieszka Fox 34 Performance Elite. Przy punkcie mocowania linki jest pokrętło miękkości/twardości, takie o: Chyba czegoś zabrakło przy przeszczepie tłumika. Być może też trzeba przekonfigurować sam tłumik pod nową resztę amortyzatora, aby faktycznie działały trzy ustawienia. Proponuję zapytać fachowców. ale co tu konfigurować, przed przeszczepem zanim pozamieniałem tłumiki było to samo w amorze, który przyszedł fabrycznie z tym tłumikiem Spotkałem się na anglojęzycznych forach z wieloma komentarzami i tematami z takimi samymi objawami jak u mnie czyli brak różnicy pomiędzy tymi dwoma trybami " open and medium" Może były jakieś wadliwe serie. Jeszcze poczytam pokombinuje a jak będzie dalej bez efektu to zobaczymy co mechanik powie. Ale podchodzę sceptycznie do mechaników często potrafią bardziej nabroić niż pomóc zwłaszcza jak chodzi o nowsze technologie, bo nie każdy mechanik musiał odbyć kurs dotyczący danego modelu. Co innego stare RS reby czy sidy z 2009-2010 gdzie konstrukcja banalna serwis też i tej prostoty działania mi brakuje Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Wysyłałem do tego serwisu swojego Recona i wrócił w jednym kawałku. Zapytać nie zaszkodzi -- jest szansa, że znają problem i coś doradzą. Odnośnik do komentarza
mmaarbryc84 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 jakbym chciał iść na łatwiznę to oddał bym go od razu do jakiegoś mechanika, serwisu, ale nie chcę dlatego tu na forum pytam o to czy ktoś miał podobne objawy tym bardziej, ze problem nie tylko mnie dotyczy, bo już się zetknąłem z opiniami podobnymi do moich także czekam na więcej odpowiedzi w tym temacie Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się