exyte Napisano 30 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 30 Marzec 2018 Hej. Od roku jeżdżę na scpecu, który do dzisiaj miał z przodu widelec suntour costam - ten najtańszy. Zmieniłem na Raidona powietrznego i... Okropnie bardzo czuć efekt żyroskopowy. Chodzi o sile odśrodkową kręcącego się koła. Trudno ujechać po linii prostej. Jest wręcz niebezpiecznie zwłaszcza przy skręcaniu. Co jest? Na poprzednim "gorszym" widelcu tak nie był. W ogóle nie było tego czuć. Czyżby był za sztywny? Albo przeciwnie - za mało sztywny? Odnośnik do komentarza
Zbysio Napisano 30 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 30 Marzec 2018 Sprawdz czy koło nie jest krzywo zapięte. Efekt ten powinien pomagać więc jeśli Ci koło ucieka to onstawiał bym krzywizne gdzieś. Odnośnik do komentarza
exyte Napisano 30 Marzec 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Marzec 2018 Przy krzywo zapiętym tarł by hamulec chyba? Sprawdzę jutro, ale to nie chodzi o to, że znosi w którąś stronę. Po prostu jak kieruje kierownica to czuję ten opór. I ciągle muszę korygować raz w jedną raz w drugą stronę co niecałą sekundę. Teraz jazda bez trzymanki jest niemożliwa. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 30 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 30 Marzec 2018 (edytowane) Zmieniałeś skok? Napewno wszystko dobrze poskładałeś? Jakie ciśnienie masz w komorze powietrznej? Gdyby był za miękki bujał by nawet przy pedałowaniu na siedząco. Za sztywny raczej nie, bo w przeciwnym razie każdemu po zapięciu blokady rower by uciekał. Coś ewidentnie musi być źle poskładane. Sprawdź czy lagi układają się w jednej płaszczyźnie. No i sprawdź przy okazji centre obręczy i opony. Edytowane 30 Marzec 2018 przez Gość Odnośnik do komentarza
exyte Napisano 1 Kwiecień 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwiecień 2018 Odpiąłem koło (zacisk), wpadło koło (więc chyba było nie równo), zapiąłem, przejechałem 500m testowo i... Nie wiem :). Chyba jest lepiej. Trzeba dłuższy rozjazd zrobić. Dam znać co by wiedza się rozpropagowała. Odnośnik do komentarza
Zbysio Napisano 1 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 1 Kwiecień 2018 A nie mówiłem. 😀 Odnośnik do komentarza
exyte Napisano 5 Kwiecień 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwiecień 2018 Muszę cofnąć. Nic to nie dało. Jednak zauważyłem następujące: - na postoju, podnoszę przód roweru, przechylam go w prawo, kierownica samoistnie przekręca się w prawo - na postoju, podnoszę przód roweru, przechylam go w lewo, kierwonica samoistnie przekręca się w lewo lecz w pewnym momencie napotyka opór, powrotny przechył w prawo nie powoduje powrotu koła. Czyli: przy skręcie w lewo stery są ciasne, przy skręcie w lewo nie są ciasne. Pomyślałem, że to może być powód - poluzowałem stery (teraz kierownica w lewo = stery ok, kierownica w prawo = stery lekko luźne). Niestety efekty nadal jest, mniej (chyba) go odczuwać, ale jest. Pytania: - dlaczego czuć różnicę w "ciasności" sterów? Krzywa rura sterowa (czyli wada widelca)? Błąd montażu przez serwis (jaki to błąd)? Czy może krzywe podkładki? - oczywiste pytanie - czy to jest powodem odczuwanych przeze mnie efektów? Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 7 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 Upewnij się czy stery są właściwie wpasowane. Wymieniałeś je? Jeśli nie to może warto to zrobić. Czy sterówka jest krzywa bardzo łatwo sprawdzić. Wystarczy przyłożyć do niej jakiś idealnie prosty przymiar. "Źle" poprowadzone pancerze mogą powodować podobny efekt. Np. u mnie kierownica ma tendencje do lekkiego odbijania w prawo gdyż po prawej mam dwa przewody po lewej jeden. Odczuwalne jest to dopiero przy jeździe bez trzymania kierownicy ale w tak minimalnym stopniu, że mi to kompletnie nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 7 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwiecień 2018 może krzywo nabiłeś bieżnię sterów na nowy wideł? Odnośnik do komentarza
exyte Napisano 14 Kwiecień 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwiecień 2018 Hej, jest rozwiązanie... Chłopaki w serwisie jak wymieniali wideł to spytali - "stery te same jak się nadadzą?". Ponieważ nie zrozumiałem nic poza "jak się nadadzą" - odpowiedziałem - TAK. No i dzisiaj byłem i stwierdzili - "stery wizualnie były okej, ale objawy, które pan opisuje wskazują na stery - wymieniać?". Odpowiedziałem - wymieniać. Wymienili na nowe. Problem znikł. A i jeszcze jedno pytanie, stery sztuka do sztuki mocno się potrafią różnić? Bo z wymianą zapłaciłem 140pln. i jestem ciekaw czy mam padakę czy raczej coś dobrego? Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 15 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2018 Też Ci wskazywaliśmy na ową przyczynę. Nie widzę tych sterów wiec nie powiem Ci czy to coś lepszego czy standard. Odnośnik do komentarza
exyte Napisano 15 Kwiecień 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2018 Yep, wskazywaliście A o stery luźno pytam, czy 140 to raczej najtańsze czy nie (bo np. można kupić za .. nie wiem: 17 złotych)... Hm? Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 15 Kwiecień 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwiecień 2018 3 godziny temu, exyte napisał: Yep, wskazywaliście A o stery luźno pytam, czy 140 to raczej najtańsze czy nie (bo np. można kupić za .. nie wiem: 17 złotych)... Hm? A weź się w serwisie zapytaj, jakie stery Ci wstawili. Za usługę też policzyli, więc możemy wróżyć z fusów, co to za sprzęt zacny siedzi Ci w ramie. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się