Skocz do zawartości

Złamany wentyl


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Złamała mi się końcówka od wentyla presta podczas pomopwania koła. Czy da się rozkręcić wentyl i wymienić tylko ułamaną część czy trzeba wymieniać dętkę?

20180330_142500.jpg

Edytowane przez Miloszs
Opublikowano

jeśli dasz radę to wykręcić to możesz przełożyć samą "maszynkę" z drugiej dętki.

Opublikowano

W preście nie wymienisz. Z tego co wiem. Poprawcie jeśli się myle. 

Opublikowano (edytowane)

@Zbysio wszystko zależy jaki typu presty jest w dętce (jaka to dętka?), bo są presty z wymienialnym zaworkiem do którego stosuje się taki kluczyk (dostępny w wiekszości sklepów rowerowych za jakieś 5 zł) i z niewymienialnym. Jeśli przyjrzysz się dobrze wentylowi to morzesz zobaczyć czy składa się z jednej części czy z dwóch. Jak z dwóch to jest wymienialny.

1.jpg

Ze zdjecia możnaby wnioskować, ze niestety w tym przypadku musisz wymienić dętkę, ale zdjęcie może przekłąmywać. 

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano

To są dwa rodzaje wentyli presta:

 

pobrane.jpg

pobrane1.jpg

Opublikowano
4 minuty temu, Franz Mauer napisał:

@Zbysio wszystko zależy jaki typu presty jest w dętce (jaka to dętka?), bo są presty z wymienialnym zaworkiem do którego stosuje się taki kluczyk (dostępny w wiekszości sklepów rowerowych za jakieś 5 zł) i z niewymienialnym. Jeśli przyjrzysz się dobrze wentylowi to morzesz zobaczyć czy składa się z jednej części czy z dwóch. Jak z dwóch to jest wymienialny.

1.jpg

Ze zdjecia możnaby wnioskować, ze niestety w tym przypadku musisz wymienić dętkę, ale zdjęcie może przekłąmywać. 

Pojadę we wtorek do serwisu rowerowego i się dopytam czy da się wymienić. Jak nie to wymienię dętykę. Zastanawiam się czemu ta końcówka się złamała. Może ze starości albo jakaś nietypowa końcówka tego wentyla, bo z tyłu dobrze napompowało.

Opublikowano

Nie sądze, aby sama się złamała. Musisz pamiętać, ze to jest bardzo delikatne i przez to, że przy pompowaniu trzeba wykręcić główkę to zawór narażony jest na uszkodzenia, które czasem wychodzą po czasie. Najczęstrza przyczyną jest nieprecyzyjne założenie główki pompki na zawór. Miałem to kilkanaście razy, a w przyborniku rowerowym mam na zapas kilka zawórów. Na szczęście teraz uszkadzam je rzadziej, a rozwiązanie problemu przyszło z zastosowaniem pompki z nakręcaną końcówką z wężykiem. Ogranicza to działanie siłą bezpośrednio na zawór podczas pompowania. Jeśli używasz zwykłej pompki, którą bezpośrednio przytykasz do zaworu to zastanóœ się nad wymiana na taką z wężykiem. Zobaczysz ile to zaoszczędzi CI nerów i czasu ;) 

Opublikowano

albo przejścióweczka na presta i też nie powinno się złamać już

41 minut temu, Franz Mauer napisał:

Nie sądze, aby sama się złamała. Musisz pamiętać, ze to jest bardzo delikatne i przez to, że przy pompowaniu trzeba wykręcić główkę to zawór narażony jest na uszkodzenia, które czasem wychodzą po czasie. Najczęstrza przyczyną jest nieprecyzyjne założenie główki pompki na zawór. Miałem to kilkanaście razy, a w przyborniku rowerowym mam na zapas kilka zawórów. Na szczęście teraz uszkadzam je rzadziej, a rozwiązanie problemu przyszło z zastosowaniem pompki z nakręcaną końcówką z wężykiem. Ogranicza to działanie siłą bezpośrednio na zawór podczas pompowania. Jeśli używasz zwykłej pompki, którą bezpośrednio przytykasz do zaworu to zastanóœ się nad wymiana na taką z wężykiem. Zobaczysz ile to zaoszczędzi CI nerów i czasu ;) 

 

Opublikowano
7 minut temu, Marek Karnecki napisał:

albo przejścióweczka na presta i też nie powinno się złamać już

przejścówka z pesta na presta? nie kumam ?

Czy z presta na schrader?

Opublikowano
Teraz, Franz Mauer napisał:

przejścówka z pesta na presta? nie kumam ?

no tak, :)

ja z przyzwyczajenia bo mam pompkę z "Uniwersalna złączka do wszystkich wentyli."  więc mam przejściówkę presta / samochodowy  i wtedy nie połamię 
 

Opublikowano (edytowane)

Czyli z presta na samochodowy...no tak, też można. Używam takiej przejściówki do kompresora, gdy zmieniam opony w systemie tubless.  Jednak w mojej opinii pompka z wężykiem to jest to,co mi nalepiej sie sprawdza.

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem i z przodu mam bez wymiennego zaworka, a z tyłu z wymiennym. Może dlatego z tyłu się lepiej pompowało. Z przodu też tak nie trzymało za dobrze i dużo uciekało powietrza przy odłączaniu. Mam pompkę Beto za 40 zł może ona tak ma.

Edytowane przez Miloszs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...