Miloszs Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) Cześć. Złamała mi się końcówka od wentyla presta podczas pomopwania koła. Czy da się rozkręcić wentyl i wymienić tylko ułamaną część czy trzeba wymieniać dętkę? Edytowane 30 Marca 2018 przez Miloszs
Gość Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 jeśli dasz radę to wykręcić to możesz przełożyć samą "maszynkę" z drugiej dętki.
Zbysio Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 W preście nie wymienisz. Z tego co wiem. Poprawcie jeśli się myle.
Franz Mauer Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) @Zbysio wszystko zależy jaki typu presty jest w dętce (jaka to dętka?), bo są presty z wymienialnym zaworkiem do którego stosuje się taki kluczyk (dostępny w wiekszości sklepów rowerowych za jakieś 5 zł) i z niewymienialnym. Jeśli przyjrzysz się dobrze wentylowi to morzesz zobaczyć czy składa się z jednej części czy z dwóch. Jak z dwóch to jest wymienialny. Ze zdjecia możnaby wnioskować, ze niestety w tym przypadku musisz wymienić dętkę, ale zdjęcie może przekłąmywać. Edytowane 30 Marca 2018 przez Franz Mauer
Miloszs Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 4 minuty temu, Franz Mauer napisał: @Zbysio wszystko zależy jaki typu presty jest w dętce (jaka to dętka?), bo są presty z wymienialnym zaworkiem do którego stosuje się taki kluczyk (dostępny w wiekszości sklepów rowerowych za jakieś 5 zł) i z niewymienialnym. Jeśli przyjrzysz się dobrze wentylowi to morzesz zobaczyć czy składa się z jednej części czy z dwóch. Jak z dwóch to jest wymienialny. Ze zdjecia możnaby wnioskować, ze niestety w tym przypadku musisz wymienić dętkę, ale zdjęcie może przekłąmywać. Pojadę we wtorek do serwisu rowerowego i się dopytam czy da się wymienić. Jak nie to wymienię dętykę. Zastanawiam się czemu ta końcówka się złamała. Może ze starości albo jakaś nietypowa końcówka tego wentyla, bo z tyłu dobrze napompowało.
Franz Mauer Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Nie sądze, aby sama się złamała. Musisz pamiętać, ze to jest bardzo delikatne i przez to, że przy pompowaniu trzeba wykręcić główkę to zawór narażony jest na uszkodzenia, które czasem wychodzą po czasie. Najczęstrza przyczyną jest nieprecyzyjne założenie główki pompki na zawór. Miałem to kilkanaście razy, a w przyborniku rowerowym mam na zapas kilka zawórów. Na szczęście teraz uszkadzam je rzadziej, a rozwiązanie problemu przyszło z zastosowaniem pompki z nakręcaną końcówką z wężykiem. Ogranicza to działanie siłą bezpośrednio na zawór podczas pompowania. Jeśli używasz zwykłej pompki, którą bezpośrednio przytykasz do zaworu to zastanóœ się nad wymiana na taką z wężykiem. Zobaczysz ile to zaoszczędzi CI nerów i czasu
Marek Karnecki Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 albo przejścióweczka na presta i też nie powinno się złamać już 41 minut temu, Franz Mauer napisał: Nie sądze, aby sama się złamała. Musisz pamiętać, ze to jest bardzo delikatne i przez to, że przy pompowaniu trzeba wykręcić główkę to zawór narażony jest na uszkodzenia, które czasem wychodzą po czasie. Najczęstrza przyczyną jest nieprecyzyjne założenie główki pompki na zawór. Miałem to kilkanaście razy, a w przyborniku rowerowym mam na zapas kilka zawórów. Na szczęście teraz uszkadzam je rzadziej, a rozwiązanie problemu przyszło z zastosowaniem pompki z nakręcaną końcówką z wężykiem. Ogranicza to działanie siłą bezpośrednio na zawór podczas pompowania. Jeśli używasz zwykłej pompki, którą bezpośrednio przytykasz do zaworu to zastanóœ się nad wymiana na taką z wężykiem. Zobaczysz ile to zaoszczędzi CI nerów i czasu
Franz Mauer Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 7 minut temu, Marek Karnecki napisał: albo przejścióweczka na presta i też nie powinno się złamać już przejścówka z pesta na presta? nie kumam ? Czy z presta na schrader?
Marek Karnecki Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Teraz, Franz Mauer napisał: przejścówka z pesta na presta? nie kumam ? no tak, ja z przyzwyczajenia bo mam pompkę z "Uniwersalna złączka do wszystkich wentyli." więc mam przejściówkę presta / samochodowy i wtedy nie połamię
Franz Mauer Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) Czyli z presta na samochodowy...no tak, też można. Używam takiej przejściówki do kompresora, gdy zmieniam opony w systemie tubless. Jednak w mojej opinii pompka z wężykiem to jest to,co mi nalepiej sie sprawdza. Edytowane 30 Marca 2018 przez Franz Mauer
Miloszs Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 (edytowane) Sprawdziłem i z przodu mam bez wymiennego zaworka, a z tyłu z wymiennym. Może dlatego z tyłu się lepiej pompowało. Z przodu też tak nie trzymało za dobrze i dużo uciekało powietrza przy odłączaniu. Mam pompkę Beto za 40 zł może ona tak ma. Edytowane 30 Marca 2018 przez Miloszs
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się