Skocz do zawartości

Smary


jakubinho

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Nie wiedziałem do końca w którym poddziale opisać moje pytanie. Jeśli się pomyliłem serdecznie przepraszam.

Jaki smar jest stosowany przez Szajbajka w filmach? Nie mogę wychwycić nazwy ani z opakowania, ani z mówienia.

Druga rzecz czy ktoś mógłby napisać mi " totalnemu ogórkowi" do jakich częśći stosować dany smar, a do jakich nie. 

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Jest to zwykły smar uniwersalny, akurat Shimano. To ten w największych puszkach. Używa się go we wszystkich łożyskach roweru oraz na gwintach wkrętów jako zabezpieczenie przed zapieczeniem. (Są specjalne preparaty do zabezpieczania gwintów, ale zwykle można bezpiecznie użyć smaru).

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, jakubinho napisał:

Jaki smar jest stosowany przez Szajbajka w filmach? Nie mogę wychwycić nazwy ani z opakowania, ani z mówienia.

jeśli pytasz o ten zielony w dużym pudełku to smar shimano do łożysk , ten na pędzelku to finish line do gwintów , ja akurat mam do łożysk smar cx 80 , a na gwinty pastę miedzianą - u mnie to się sprawdza

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
specialized34

Ja mam jeszcze pytanko jaki smar do star ratchet dt swiss oryginał czy może coś innego z tego co się orientuję to nie może być za gesty

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Powiem coś od siebie.

Do łożysk stosuję finish line teflonowego ( zarówno do kulek, do doszczelniania maszyn, czy do całego serwisu maszyn) . Ten smar to jest rewelka.

Smar przeciwko zapiekowy shimano, wiadomo, do gwintów suportu i podobne. Sram butter, widelec i bęben. Oleje:

Do hebli shimano, magura, tektro, olej mineralny ( do avida, formuli, hope, hayesa, dot, analogicznie) . Do widła motorex 10w. Do foxa. Do innych widelców tyle W ile zalecane. I do łańcucha Morgan Blue race oil.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Wogóle tzw towot to najzwyklejszy klej, który tylko popsuje płynność pracy ruchomych części. Drugim smarem który nie powinien być stosowany to smar miedziany. Wchodzi w reakcję z aluminium więc nie nadaje się na wszelkie skręcane połączenia w rowerze.

  • Pomógł 2
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Red napisał:

Drugim smarem który nie powinien być stosowany to smar miedziany. Wchodzi w reakcję z aluminium więc nie nadaje się na wszelkie skręcane połączenia w rowerze.

też o tym słyszałem, ale żadnych negatywnych skutków pasty miedziowej nie zauważyłem, a z tego co wiem skoro osób stosuje taki patent.

Odnośnik do komentarza

Cześć.

ŁT43 jest stosowany i polecany przez Dominika z onthebikecom a co by o Nim nie mówić, zna się na serwisiwaniu. W sieci nie znalazłem na temat ŁT43 żadnych sprawdzonych opini negatywnych i jego właściwościach smarnych. Jedynym problemem jest dość szybkie wymywanie przez wodę.

Więc można powiedzieć, że jeśli regularnie zaglądasz do łożysk, to ŁT43 będzie dobry.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, PrzeLuka napisał:

Biały smar... pewnie litowy jakiś. Pisząc do napędu masz na myśli do łożysk czy łancucha?

Chodzi mi do łańcucha

2 godziny temu, m4rvell0us napisał:

Polecane prze mnie smary/oleje do łańcucha - w zależności od warunków wybierasz Dry (sucho, piasek) lub Wet (deszcz, błoto). Niektóre są uniwersalne:

Smaru stałego nie używasz do smarowania łańcucha - napisałeś do napędu, więc zapewne chodziło o smarowanie łańcucha.

Na ile ci starczają te smary? Niechciał bym kupować nowego co miesiąc

Odnośnik do komentarza

Do łańcucha nie stosuje się smarów stałych tylko olej albo inne mieszaniny w stanie ciekłym. Jedna buteleczka powinna wystarczyć na kila miesięcy ale to zależy jak często czyścisz napęd i jak dokładnie go smarujesz. Radzę poczytać o konserwacji napędu bo to element który będziesz czyścił i smarował najczęściej.

Odnośnik do komentarza

W zależności od tego ile razy jeżdżę i na jak długie trasy. Średnio ten ZEFAL w buteleczce 125ml wystarcza mi na kilka miesięcy. Podczas częstych wypadów tak około 2-3 miesiące przy regularnym czyszczeniu napędu co 1-2 jazdy.

Jak chcesz, aby rower był w świetnym stanie, to nie wystarczy go nasmarować raz i mieć z głowy przez pół roku. Regularnie czyszczenie napędu i jego konserwacja to podstawa. Olej do łańcucha rowerowego musisz mieć i dobierać go do panujących warunków (w przypadku uniwersalnych nie zwracasz na to uwagi). Przykładowo jak wjedziesz do lasu w lecie w pogodny dzień z wcześniej posmarowanym łańcuchem na mokre warunku WET, to piach oblepi Ci cały łańcuch i będziesz się mocno irytował z dochodzących od napędu dźwięków :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Jak piszą koledzy wyżej do łańcucha używa się olejów nie smarów stałych. Poszukaj na forum odpowiedniego wątku, bo tam masz takie kompendium wiedzy na temat smarowania łańcucha że głowa mała. O napęd trzeba dbać regularnie tym bardziej, że nie jest to coś szczególnie trudnego i czasochłonnego. Nabierzesz wprawy i zajmować Ci to będzie raptem 15 minut. Ja osobiście czyszczę po każdej jeździe. Przerobiłem już kilka olejów od Finish Line, Shimano a ostatnio zakupiłem Brunoxa Top Kett. Olej ma fajną konsystencje dobrze przylega do łańcucha jednocześnie nie jest diabelnie lepki. Smaruje się czysty napęd. Przetarcie łańcucha szmatką to nie czyszczenie napędu ;) Oczywiście olej trzeba dobrać pod warunki. Szukaj wątku na forum i poczytaj. Przyjemnej lektury. Aha... Smary stałe tylko i wyłącznie do łożysk, gwintów i tulei. Zalepisz łańcuch smarem stały to powodzenia życzę w czyszczeniu napędu;)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
BlackHawkPL

Witam! Jaki smar polecacie do roweru? Szajbajk chyba używa do całego roweru smaru Shimano do piast, ale nie jestem pewien. Polecicie mi jakiś smar do całego roweru? Tak do 30-40zł najlepiej jakiś duży, aby starczył na długo.

Pozdrower!

Odnośnik do komentarza

Do gwintów przeciwzapiek schimano, do łożysk polecam finish line teflonowy. Łt też będzie. Ale finish jest dużo bardziej odporny na wodę.


Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...