jakubinho Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Dzień dobry, Nie wiedziałem do końca w którym poddziale opisać moje pytanie. Jeśli się pomyliłem serdecznie przepraszam. Jaki smar jest stosowany przez Szajbajka w filmach? Nie mogę wychwycić nazwy ani z opakowania, ani z mówienia. Druga rzecz czy ktoś mógłby napisać mi " totalnemu ogórkowi" do jakich częśći stosować dany smar, a do jakich nie. Z góry dziękuję!
Andrzej Sawicki Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Jest to zwykły smar uniwersalny, akurat Shimano. To ten w największych puszkach. Używa się go we wszystkich łożyskach roweru oraz na gwintach wkrętów jako zabezpieczenie przed zapieczeniem. (Są specjalne preparaty do zabezpieczania gwintów, ale zwykle można bezpiecznie użyć smaru).
Gość Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 (edytowane) 22 minuty temu, jakubinho napisał: Jaki smar jest stosowany przez Szajbajka w filmach? Nie mogę wychwycić nazwy ani z opakowania, ani z mówienia. jeśli pytasz o ten zielony w dużym pudełku to smar shimano do łożysk , ten na pędzelku to finish line do gwintów , ja akurat mam do łożysk smar cx 80 , a na gwinty pastę miedzianą - u mnie to się sprawdza Edytowane 12 Lipca 2017 przez Gość
specialized34 Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Ja mam jeszcze pytanko jaki smar do star ratchet dt swiss oryginał czy może coś innego z tego co się orientuję to nie może być za gesty Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
egzo23 Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Powiem coś od siebie.Do łożysk stosuję finish line teflonowego ( zarówno do kulek, do doszczelniania maszyn, czy do całego serwisu maszyn) . Ten smar to jest rewelka. Smar przeciwko zapiekowy shimano, wiadomo, do gwintów suportu i podobne. Sram butter, widelec i bęben. Oleje:Do hebli shimano, magura, tektro, olej mineralny ( do avida, formuli, hope, hayesa, dot, analogicznie) . Do widła motorex 10w. Do foxa. Do innych widelców tyle W ile zalecane. I do łańcucha Morgan Blue race oil. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Puncu Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 A jakich nie stosować? Nie stosować smarów litowych do magnezowych goleni amortyzatorów jak stare Marzocchi. Litowy smar to np. ŁT43.
Red Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Wogóle tzw towot to najzwyklejszy klej, który tylko popsuje płynność pracy ruchomych części. Drugim smarem który nie powinien być stosowany to smar miedziany. Wchodzi w reakcję z aluminium więc nie nadaje się na wszelkie skręcane połączenia w rowerze. 2
Gość Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 9 godzin temu, Red napisał: Drugim smarem który nie powinien być stosowany to smar miedziany. Wchodzi w reakcję z aluminium więc nie nadaje się na wszelkie skręcane połączenia w rowerze. też o tym słyszałem, ale żadnych negatywnych skutków pasty miedziowej nie zauważyłem, a z tego co wiem skoro osób stosuje taki patent.
Red Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Wszystko zależy prawdopodobnie zależy od stopu. Jeśli ktoś stosuję i nic się nie dzieje to nie powinien się przejmować.
rysib Opublikowano 23 Lipca 2017 Opublikowano 23 Lipca 2017 Cześć. ŁT43 jest stosowany i polecany przez Dominika z onthebikecom a co by o Nim nie mówić, zna się na serwisiwaniu. W sieci nie znalazłem na temat ŁT43 żadnych sprawdzonych opini negatywnych i jego właściwościach smarnych. Jedynym problemem jest dość szybkie wymywanie przez wodę. Więc można powiedzieć, że jeśli regularnie zaglądasz do łożysk, to ŁT43 będzie dobry.
LEŚNY Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 Dzień dobry Właśnie kończę serwisować pedały i zastanawiam się czym to ''zasmarować'' towotem czy miedzianym. Z góry dziękuję za odpowiedzi
Gość Opublikowano 25 Listopada 2017 Opublikowano 25 Listopada 2017 Obydwa spełnią swoje zadanie z tym, że miedziany raczej do gwintów się nadaje niżeli do smarowania łożysk.
Darkrais97 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Chciałbym kupić smar do roweru, bo ostatni mi sie już skończył. Na półkach w mrówce jest biały smar, polecacie go do napędu?
Gość Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 (edytowane) Biały smar... pewnie litowy jakiś. Pisząc do napędu masz na myśli do łożysk czy łancucha? Edytowane 10 Grudnia 2017 przez Gość
Gość Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Polecane prze mnie smary/oleje do łańcucha - w zależności od warunków wybierasz Dry (sucho, piasek) lub Wet (deszcz, błoto). Niektóre są uniwersalne: ZEFAL Pro Lube, Muc-Off Bio Wet Lube, MORGAN Blue Extra Dry, Smaru stałego nie używasz do smarowania łańcucha - napisałeś do napędu, więc zapewne chodziło o smarowanie łańcucha.
Darkrais97 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 7 godzin temu, PrzeLuka napisał: Biały smar... pewnie litowy jakiś. Pisząc do napędu masz na myśli do łożysk czy łancucha? Chodzi mi do łańcucha 2 godziny temu, m4rvell0us napisał: Polecane prze mnie smary/oleje do łańcucha - w zależności od warunków wybierasz Dry (sucho, piasek) lub Wet (deszcz, błoto). Niektóre są uniwersalne: ZEFAL Pro Lube, Muc-Off Bio Wet Lube, MORGAN Blue Extra Dry, Smaru stałego nie używasz do smarowania łańcucha - napisałeś do napędu, więc zapewne chodziło o smarowanie łańcucha. Na ile ci starczają te smary? Niechciał bym kupować nowego co miesiąc
Yan Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Do łańcucha nie stosuje się smarów stałych tylko olej albo inne mieszaniny w stanie ciekłym. Jedna buteleczka powinna wystarczyć na kila miesięcy ale to zależy jak często czyścisz napęd i jak dokładnie go smarujesz. Radzę poczytać o konserwacji napędu bo to element który będziesz czyścił i smarował najczęściej.
Gość Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 (edytowane) W zależności od tego ile razy jeżdżę i na jak długie trasy. Średnio ten ZEFAL w buteleczce 125ml wystarcza mi na kilka miesięcy. Podczas częstych wypadów tak około 2-3 miesiące przy regularnym czyszczeniu napędu co 1-2 jazdy. Jak chcesz, aby rower był w świetnym stanie, to nie wystarczy go nasmarować raz i mieć z głowy przez pół roku. Regularnie czyszczenie napędu i jego konserwacja to podstawa. Olej do łańcucha rowerowego musisz mieć i dobierać go do panujących warunków (w przypadku uniwersalnych nie zwracasz na to uwagi). Przykładowo jak wjedziesz do lasu w lecie w pogodny dzień z wcześniej posmarowanym łańcuchem na mokre warunku WET, to piach oblepi Ci cały łańcuch i będziesz się mocno irytował z dochodzących od napędu dźwięków Edytowane 10 Grudnia 2017 przez Gość
Gość Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 (edytowane) Jak piszą koledzy wyżej do łańcucha używa się olejów nie smarów stałych. Poszukaj na forum odpowiedniego wątku, bo tam masz takie kompendium wiedzy na temat smarowania łańcucha że głowa mała. O napęd trzeba dbać regularnie tym bardziej, że nie jest to coś szczególnie trudnego i czasochłonnego. Nabierzesz wprawy i zajmować Ci to będzie raptem 15 minut. Ja osobiście czyszczę po każdej jeździe. Przerobiłem już kilka olejów od Finish Line, Shimano a ostatnio zakupiłem Brunoxa Top Kett. Olej ma fajną konsystencje dobrze przylega do łańcucha jednocześnie nie jest diabelnie lepki. Smaruje się czysty napęd. Przetarcie łańcucha szmatką to nie czyszczenie napędu Oczywiście olej trzeba dobrać pod warunki. Szukaj wątku na forum i poczytaj. Przyjemnej lektury. Aha... Smary stałe tylko i wyłącznie do łożysk, gwintów i tulei. Zalepisz łańcuch smarem stały to powodzenia życzę w czyszczeniu napędu Edytowane 11 Grudnia 2017 przez Gość
BlackHawkPL Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 Witam! Jaki smar polecacie do roweru? Szajbajk chyba używa do całego roweru smaru Shimano do piast, ale nie jestem pewien. Polecicie mi jakiś smar do całego roweru? Tak do 30-40zł najlepiej jakiś duży, aby starczył na długo. Pozdrower!
BlackHawkPL Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 2 minuty temu, raven napisał: normalny :), łt-43, 420g poniżej 10 zł jak szaleć to szaleć kupię 850g
egzo23 Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 Do gwintów przeciwzapiek schimano, do łożysk polecam finish line teflonowy. Łt też będzie. Ale finish jest dużo bardziej odporny na wodę. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się