Skocz do zawartości

Jaka opona na przód na koło 29 - maratończyk amator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , chciałbym wymienić przednia oponę z dotychczasowej Bontrager XR1 ( szer. 2.0) na coś bardziej terenowego.

W tej chwili myślę o Specu Fast Track 2.3 lub Continental X-king 2.2 lub nawet 2.4

powód wymiany jest taki że o ile XR1 radzą sobie na szutrach itp nawierzchniach to w cięższym terenie mam za słabą technikę i chciałbym coś lepiej trzymającego.

Co byście polecali?  Na koniec dodam że posiadam niestety tylko jeden rower na którym jeżdżę ( trenuje ) na różnych nawierzchniach dlatego szukam opony w miarę uniwersalnej.

 

Odnośnik do komentarza

U mnie na ten sezon na przód wpadł Nobby Nic evo 29x2.6 bez dętki i muszę powiedzieć, że pomimo szerokości, charakteryzuje sie niewielkimi oporami, za to ogromnymi pokładami przyczepności i dosyć niskim ciśnieniem. Jazda niezależnie od warunków bardzo komfortowa, a sama opona pozwala szaleć w zakrętach w każdej pogodzie. 

Odnośnik do komentarza

Ja również polecam Continental X-King Race Sport. Jeżdżę na nich już drugi rok i jestem bardzo zadowolony. Na mokrym spisują się bardzo dobrze, jeszcze mnie nie zawiodły. :) Dodatkowym plusem jest ich niska waga (mi na wadze wyszło plus minus 555 gram), więc jeżeli chcesz uciec na wadze też się nadają. Jedynym minusem jest ich cena, która niestety za niska nie jest. 

Odnośnik do komentarza

W szafie wlasnie lezy u mnie Noby Nic ale troche mi go szkoda tak na codzien , w tej chwili mysle o Racing Ralphie lub wlasnie o Xkingu. Na forach wyczytalem ze x-kingi sa ogolnie troche wezsze jak na swoj nominalny rozmiar dlatego waham sie pomiedzy 2.2 a 2.4. Tyle ze mam felge o szerokosci 19mm i tak sie zastanawiam czy ten 2.4 bedzie jakos sensownie lezal. 

A co myslicie o Ralphie na przod?

Odnośnik do komentarza

Ja u siebie mam założone Maxxis ikon w rozmiarze 29x2.2 (przód i tył). Na asfalcie niski opór toczenia, a w terenie to przekonam się w niedziele na maratonie jak się spisują bo dopiero co je założyłem. Wagowo wychodzi ok 580 gram. Cenowo też spoko bo wyszły mnie 125 zł za sztukę. 

Odnośnik do komentarza

Ikon nie jest zbyt terenową oponą, przez niski bieżnik, słabo nadaje się do miękkich, ziemistych, leśnych etc podłoży. Ona jest dobra na skały, kamienie, twarde, suche ścieżki - te klimaty. Z Maxxisa możesz spróbować Ardenta, można ją pompować dużo niżej, niż jest zalecane (piszę o dętkach).

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Leektor napisał:

Na forach wyczytalem ze x-kingi sa ogolnie troche wezsze jak na swoj nominalny rozmiar dlatego waham sie pomiedzy 2.2 a 2.4. Tyle ze mam felge o szerokosci 19mm i tak sie zastanawiam czy ten 2.4 bedzie jakos sensownie lezal. 

Uważam, ze 2.4 na tak wąskiej feldze to ryzyko, sam używałem takiego zestawu i raz w ostrym zakręcie X-King puścił bąka rantem co skutkowało ponownym pompowaniem koła w środku nocy w lesie. Dodam, ze opona po tym incydencie została uszkodzona, dokładniej ścianka boczna lub jej oplot uległ uszkodzeniu więc nie dało sie jej ułożyć na feldze bez bicia mniejszego niż 5mm. Także opona poszła na śmietnik, miała 4 dni i 80km przebiegu :( 

Odnośnik do komentarza
31 minut temu, jaro0011 napisał:

Do przodu śmiało można zakładać Schwalbe Rocket Ron 2

Wersja Performance zwijana 29 x 2,25 waży ok 570 gr, cena to niecałe 100 zł 

A na tył Racing Ralph :)

Polecam

 

Mialem Rona z przodu w poprzednim 26" rowerze i fakt lekie szybkie ale tak przyznam ze terenie jakos nie czulem sie na niej bezpiecznie i stad nie mysle o niej. 

Odnośnik do komentarza
Dnia 19.04.2017 o 12:44, Leektor napisał:

Mialem Rona z przodu w poprzednim 26" rowerze i fakt lekie szybkie ale tak przyznam ze terenie jakos nie czulem sie na niej bezpiecznie i stad nie mysle o niej. 

Czemu nie czułeś się bezpiecznie?

Ja nie mam z nią żadnych problemów, w miarę suchym i nie wymagającym terenie świetnie trzyma się drogi. Kiedyś miałem RoRo też z tyłu i w mocnych zakrętach trochę zamiatała. Ale do przodu wg mnie świetna oponka :) 

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, jaro0011 napisał:

Czemu nie czułeś się bezpiecznie?

Ja nie mam z nią żadnych problemów, w miarę suchym i nie wymagającym terenie świetnie trzyma się drogi. Kiedyś miałem RoRo też z tyłu i w mocnych zakrętach trochę zamiatała. Ale do przodu wg mnie świetna oponka :) 

Mozliwe ze powodem bylo niewlasciwe cisnienie.. Mam tendencje do mocnego pompowania. Ogolnie mialem wrazenie ze RoRo na zakretach chcial mi uciekac, zwlaszcza na twardych podlozach. Druga sprawa ze wczesniea jezdzilem na NoNick ktory idzie jak po szynach ;-) 

Odnośnik do komentarza
Do przodu śmiało można zakładać Schwalbe Rocket Ron 2

Wersja Performance zwijana 29 x 2,25 waży ok 570 gr, cena to niecałe 100 zł 

A na tył Racing Ralph

Polecam

 

Rocket Ron Performance w teren nie bardzo się nadaje. Mam te oponki i dobrze radzą sobie na sucho. Na mokrej nawierzchni nie wykazują szczególnej przyczepności. Nawet na niskim ciśnieniu na bezdętce.

 

@Lekktor ja na twoim miejscu wyciągnąłbym tego Nobby Nic'a z szafy, dokupił drugą do pary i zalał mlekiem. Evo może szkoda na asfalty ale u mnie i tak w różnym terenie wytrzymały 6kkm. Na ma tragedii.

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Red napisał:

Rocket Ron Performance w teren nie bardzo się nadaje. Mam te oponki i dobrze radzą sobie na sucho. Na mokrej nawierzchni nie wykazują szczególnej przyczepności. Nawet na niskim ciśnieniu na bezdętce.

Jak się nie nadaje w teren to gdzie? Bo chyba nie na asfalt?

Każdy ma swoje zdanie, ja tej opony używam w terenie (szutry, piachy, leśne ścieżki, polne drogi) i nie miałem nigdy żadnych problemów.
Przejechałem na nich wiele maratonów typu Skandia, czy trudniejszych typu Garmin MTB i stwierdzam że się nadaje :)

Prawdą jest że opona gorzej radzi sobie w błocie i na śliskim terenie...

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witajcie, potrzebuję jakieś przyzwoitej oponki na tył. Obecnie śmigam na bontrager xr2 ale po 1 tyś bieżnika prawie nie widać i pierwsze lepsze błotko czy zjazd i robie się nie ciekawie. Ogólnie dużo śmigam i po drodze i po lesie co myślicie na temat oponki race king 29 x 2.20 ? 

Odnośnik do komentarza

@Leektor na przód powinna iść opona prowadząca z dość szerokim rozstawem klocków. Do takich opon należy m.in. Rocket Ron od Schwalbe , Ardent od Maxxis i X-King od Continental. Objętościowo najlepiej wypadają Schwalbe i Maxxis,bo mają większy balon od Continentala, więc tutaj można wsadzic szer 2.2-2.25. W przypadku Continentala to zad dużego wyboru nie ma iszarpnąłbym sięna szerokośc 2.4.Ten Fast Track Speca też wygląda nieźle, ale wydaje mi się, że jednak X-King sprawdzi się lepiej.

@Jakub99 Conti Race King jak najbardizej nadają się jako napędowe z uwagi na dość gęsto rozstawione klocki. Możesz pomyśleć także o Racin Ralpj od Schwalbe 2.1-max 2.2, Ikon Maxxis max 2.2 lub np. X-King 2.1-2.2, Vredestein Spotted Cat lub Black Panther. W zasadzie możesz wziąć pod uwagę wszystkie, które mają dość gęsty bieżnik.

Dnia 21.4.2017 o 13:07, Leektor napisał:

Troche offtopic wczoraj znalazlem w sklepie RRalpha 29x2.10 waga 514 g :-) a moj NNick z szafy 700g troche korci te 514g 

Racing Ralph trochę średnio nadaje się na przód, a szczególnie w rozmiarze 2.1. Ja obecnie mam wsadzona Racing Ralph ale w rozmiarze 2.35 w najwyższej wersji EVO TL-R i w dodatku na mleku z niskim ciśnieniem. Przyznam, że bywa różnie w terenie ;) Natomiast na pewno pomaga ogromny balon inaczej mogłaby byc lipa...

Dnia 21.4.2017 o 12:21, Red napisał:

Rocket Ron Performance w teren nie bardzo się nadaje. Mam te oponki i dobrze radzą sobie na sucho. Na mokrej nawierzchni nie wykazują szczególnej przyczepności. Nawet na niskim ciśnieniu na bezdętce.

Na prawdę? To są jedne z najlepszych uniwersalnych opon od Schwalbe, które obok Fat Albert'a, Jumbo Jum'a, Nobby Nick'a i Hansa Dampf'a nadają się na wszystkie rodzaje nawierzchni, a najlepiej czuja się w terenie mieszanym. W mokrych warunkach większość opon nie daje sobie rady ;)

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza

Ja w koncu kupilem x-kinga 2.2  race sporta na przod i poki co jestem zadowolony na 2.4 sie nie zdecydowalem bo obrecz 19mm i nie wiedzialem jak sie to bedzie ukladac. Trzeba pamietac ze faktycznie conti sa wezsze niz konkurencyjne opony w podobnym rozmiarze 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Franz Mauer napisał:

Na prawdę? To są jedne z najlepszych uniwersalnych opon od Schwalbe, które obok Fat Albert'a, Jumbo Jum'a, Nobby Nick'a i Hansa Dampf'a nadają się na wszystkie rodzaje nawierzchni, a najlepiej czuja się w terenie mieszanym. W mokrych warunkach większość opon nie daje sobie rady ;)

Bez obrazy ale rację mogę ci przyznać tylko do RoRo w wersji Evo, którą ciarałem po naprawdę sporym błocie, na mokrych korzeniach, na lodzie. Na sucho nie ma różnicy czy masz Evo czy Pref ale jak jest nieco mokro, droższa wersja dużo lepiej radzi sobie z przyczepnością i czyszczeniem się. Perf jest jednak bardziej śliski i gorzej się czyści ale jest też twardszy a to już jakiś głos "za".

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

@Red nie obrażam się ;) ciekaw jestem tylko opinii,bo kto może lepiej ocenić oponę jak nie użytkownik :) Ja obecnie mam Rocket Rona w wersji Performance, ale moze to jedynie przypadek, ze działa dobrze...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...