Skocz do zawartości

Długość łańcucha (przeskakiwanie na kasecie)


lukaszwasil

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę wymienić łańcuch z cn-4601 na kmc 10.93. Oryginalnie shimanowski ma 116 ogniw, mój ma 108 + spinka. Kmc ma 114 ogniw, więc rozumiem że mam go przyciąć do długości 108 ogniw? Dodam że korba to 50/34 a kaseta 11-25.

Edytowane przez lukaszwasil
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, lukaszwasil napisał:

Chcę wymienić łańcuch z cn-4601 na kmc 10.93. Oryginalnie shimanowski ma 116 ogniw, mój ma 108 + spinka. Kmc ma 114 ogniw, więc rozumiem że mam go przyciąć do długości 108 ogniw? Dodam że korba to 50/34 a kaseta 11-25.

Jesteś pewien, że 108 plus spinka, a nie 107 plus spinka?

Odnośnik do komentarza
Marek Karnecki

Są różne szkoły doboru długości łańcucha, ja stosuję jedną:
dobieram /z palca/ wg metody "zakładania na największych zębatkach /przód i tył / z pominięciem wózka przerzutki 

Ty tutaj masz w dodatku innego producenta - choinka wie jakie on ma patenty i jakie z tego wynikną róznice :)

Odnośnik do komentarza

A ja zakładam na największy blat, z tyłu na trzecią zębatkę od najmniejszej, przeplatam przez przerzutkę i patrzę jak jest naciągnięta. Aby nie za bardzo, na wyczucie 😀

Odnośnik do komentarza

Można wyliczyć matematycznie ale przeważnie sprawdza się sposób z założeniem na największe blaty z pominięciem przerzutki i jak jest napięta do dokłada się 1-2 ogniwa. W fullach trzeba pamiętać o spuszczeniu powietrza z dampera na max bo koło się oddala wtedy.

A ja zakładam na największy blat, z tyłu na trzecią zębatkę od najmniejszej, przeplatam przez przerzutkę i patrzę jak jest naciągnięta. Aby nie za bardzo, na wyczucie

Ciężko komuś wytłumaczyć ile to jest na wyczucie. Lepsze są sposoby powtarzalne nie wymagające wyczucia :-)
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Marek Karnecki napisał:

wg metody "zakładania na największych zębatkach /przód i tył / z pominięciem wózka przerzutki 

ja tak samo i hula, ogniw razem ze spinką musi być parzysta liczba, raz się walnąłem w liczeniu u kumpla i dociąłem nieparzyście to łańcuch przeskakiwał po kasecie 

Odnośnik do komentarza

 

18 godzin temu, Sziva napisał:

Jesteś pewien, że 108 plus spinka, a nie 107 plus spinka?

 

18 godzin temu, lukaszwasil napisał:

Liczyłem dwa razy ale mogłem się machnąc.

Doliczyłem się po wczorajszej "zaćmie" 107 +spinka :) Chociaż ze wzoru metodą matematyczną wychodzi 105 + spinka. Dociąłem jednak według poprzedniego. Raczej musi być ok :) 

Przy okazji jeszcze pytanie. Nowy łańcuch po wyjęciu z pudełka, szejkowanie i smarowanie?

Edytowane przez lukaszwasil
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, MadOnion napisał:

Nie wiedziałem, że aż tak można skomplikować wymianę łańcucha  ; )

 

Sorry ale wymieniam pierwszy raz więc już wole to zrobić raz a dobrze żeby i łańcuch i napęd posłużyły jak najdłużej i działały jak ciszej, płynniej i lepiej. Nauczę się raz więcej już o to nie spytam. Z drugiej strony @MadOnion zawsze możesz omijać tego typu tematy. 

Odnośnik do komentarza

Bez problemu mozesz uzyć oryginalne smarowanie tylko musisz wytrzeć nadmiar smaru. Najlepiej przed i po pierwszy jego użyciu :)

On był poddawany kąpieli w smarze. Ciężko później uzyskać taki sam efekt smarując samodzielnie. 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, lukaszwasil napisał:

Z drugiej strony @MadOnion zawsze możesz omijać tego typu tematy. 

No patrz a w ubiegłym tyg. jeszcze był obowiązek odpisywania ... czyli już to zostało zmienione.

; )

 

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, MadOnion napisał:

No patrz a w ubiegłym tyg. jeszcze był obowiązek odpisywania ... czyli już to zostało zmienione.

; )

 

Nie stresuj się w moich postach nie ma przymusów ani obowiązków. Legalnie możesz omijać :) 

Odnośnik do komentarza

Sagi łańcuchowej ciąg dalszy. Nowy łańcuch zrobił około 200 km i dzisiaj pojawił się problem. Kiedy chce mocniej docisnąć "szarpnąć" stojąc na pedałach łańcuch przeskakuje na koronce 5,6,7 z przodu duża tarcza. Kiedy pedałuje płynnie bez zrywów nie ma tego problemu. Czy może kaseta do wymiany czy łańcuch za długi? Przyciąłem dokładnie tak samo jak stary 107 + spinka. Zaznaczam, że na starym łańcuchu nie było przeskakiwania.

Foto kasety i korby. 

IMG_20180418_181422.thumb.jpg.bb973cb73f5cb41fe17866603fcc85e1.jpg

IMG_20180418_181356.thumb.jpg.e6edd34cd44722d786136e30d506f82d.jpg

Odnośnik do komentarza
lukaszwasil
Godzinę temu, Papynsky napisał:

I jak, rozwiązałeś problem?

Przeanalizował temat z wujkiem Google i trochę cierpliwości było potrzebne jeszcze około 50-70 km i problem ustal. Widocznie łańcuch innego producenta musiał się ułożyć na kasecie używanej (nie zużytej) przez łańcuch innego producenta. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...