Skocz do zawartości

Upgrade Hardtaila


Kacper

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam sprzęcik marki Haibike, konkretnie jest to Freed 7.40. Dotychczas po zakupie zmieniłem w nim pedała na maszynowe platformówki, mostek o krótszej długości, wraz z inną geometrią (Race Face) oraz podkładki karbonowe pod w.w mostek. Mój budżet po zakupie tego roweru podreperował się dlatego też zdecydowałem się na modyfikację rowerku. Z moich spostrzeżeń pierwszym tematem, który mnie denerwuje jest fakt posiadania hamulców Tektro ... niestety hamulce te są niezbyt dobrym pomysłem dlatego też chciałbym je wymienić, zastanawiałem się nad sprzętem pokroju Shimano Deore, SLX z grupy 2017 roku. Oczywiście mowa o pełnym komplecie przód + tył. Pytanie tylko który z tych grup będzie dobrym wyborem. Zaznaczę od razu, że rower nie uczestniczy w żadnych zawodach, służy do codziennej jazdy pozamiejskiej. Kolejnym elementem, który chciałbym zmienić jest siodełko, które fabryczne wydaje mi się zrobione z plastiku. Myślałem nad siodełkiem firmy Selle Italia. Jest to firma godna polecenia ? Ich produkty są dobrej jakości ? I chyba ostatnim moim "szalonym" pomysłem z poprzedniego roku zaraz po zakupie roweru jest przerobienie go na system bezdętkowy jaki posiadałem w starym rowerze. Czy jest to korzystna modyfikacja ? Wiadomo, że kosztowna, gdyż muszę kupić nowy komplet opon, wraz z mleczkiem, wentylami oraz uszczelkami. Nie chcę wydawać zbędnie pieniążków dlatego też pytam się was o poradę i możliwości sensowne do zrealizowania. Za pomoc serdecznie dziękuję. 

Odnośnik do komentarza

Od strony napędowej jest wszystko ok ? Na temat tubless nie wypowiem się bo doświadczenie mam żadne... co do hebli szukaj m615 lub m6000 chyba najlepszy stosunek cena/jakość.

Siodełko to temat rzeka i nie firma a jego kształt dopasowany do Twojego tyłka są kluczowe.

Odnośnik do komentarza

Od strony napędu nie mam nic do zarzucenia, biegi wchodzą "gładko" nie ma problemu ze zmianą w ciężkich warunkach, wcześniej posiadałem 3x10, ale obecne 2x10 moim zdaniem jest znacznie lepszym wyborem. Nie ukrywam, że miałem myśli nad zmianą osprzętu na 50/50 SLX/XT, ale po przeliczeniu kosztów stwierdziłem, że na chwilę obecną do póki wszystko działa nie będę inwestował tyle gotówki. 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Czy na pewno hamulce są sprawne, odpowietrzone i wyregulowane? Nie żeby to był sprzęt do DH, ale może jednak potrafią działać?

Teraz co do wymiany: Jeśli jeździsz w płaskim terenie, w zupełności wystarczą hamulce Shimano Deore. Jeśli w górach, gdzie bywają dłuższe zjazdy, lepiej dołożyć do SLX, a nawet XT. Deore nie lubią zbyt długiego, ciągłego hamowania.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza

Piszesz że hamulce nie są zbyt dobrym pomysłem a siodełko wydaje się zrobione z plastiku - nie zrozum źle ale mam wrażenie że to szukanie argumentu na siłę aby usprawiedliwić nowy wydatek:) Hamulce warto zmieniać wtedy jeżeli Twoja waga albo styl jazdy wykazują silnie taką potrzebę - np. grzeją się i odmawiają posłuszeństwa. A siodełko zmieniamy dla wygody :)

Odnośnik do komentarza

Nie szukam usprawiedliwienia, tylko czasem gdy muszę gwałtownie zahamować "modlę się" o to żeby zatrzymać się przed przeszkodą, jednym słowem nie czuję się pewnie hamując nimi. A co do siodełka o ile mi wiadomo to siodełko, gripy, i ustawienia roweru powinny być jednymi z głównych elementów wygody i przyjemności z jazdy na rowerze, a niestety na tym siodełku przyjemność jest niewielka. 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

W kwestii wygody najwięcej zależy od naszej anatomii i od dopasowania roweru, mało od firmy. Czasem chodzi nie o siodełko, a o ustawienie jego wysokości/przesunięcia/pochylenia oraz podobnie ustawienie kierownicy (długość i kąt mostka, szerokość i gięcie kierownicy).

Tak, Selle Italia produkuje dobre siodełka. Również bardzo drogie, które nie muszą rozwiązać problemu. Trzeba dopasować otwór/wgłębienie na środku, szerokość tylnej części (i twardej, i miękkiej), ogólnie grubość pianki, a nawet kształt (może płaski, może bardziej wygięty pod różne pozycje). Jeśli masz zaprzyjaźniony sklep, aby coś wypożyczyć na próbę, to zachęcam. Jeśli nie, upewnij się, że zamówione "super ekstra" siodełko będzie można zwrócić.

Odnośnik do komentarza
mateusz_zwolinski

Jak niby mierzyć i dopasowywać siodła? Który sklep daje takie na testy i przyjmuje zwroty?

Po dłuższej przerwie od jazdy na każdym będzie d*pa bolała, a później się zwykle układa. Siodło jak siodło moim zdaniem. Nie ma tutaj żadnej filozofii, do każdego się dopasujesz prędzej czy później. Przynajmniej takie mam doświadczenia :)

Odnośnik do komentarza

Są specjalne siedziska do "mierzenia" kości miednicy - można też "na oko" zmierzyć i w ten sposób dobrać szerokość siodełka

Na Jurze górek zbyt dużych nie ma ale hamulce można zagotować

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...