Skocz do zawartości

Giant GSR FS Aluxx 2002


Fimala

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wam przedstawić rower nad, którym stopniowo pracowałem przez jesień i zimę 2017/2018. Jest to rower zbudowany na ramie Gianta GSR FS Aluxx. Był to mój pierwszy poważny "góral". Odkąd wyprowadziłem się z domu rodzinnego rower stał nieużywany i niszczał. Jako, że mam już jeden rower crossowy a chciałem mieć też coś w 100% przeznaczonego do polatania w terenie i kierowany trochę nostalgią postanowiłem, że go odbuduję. Na początku rozebrałem rower do gołej ramy. Praktycznie cały stary osprzęt poszedł do śmieci. Nic się nie nadawało do ponownego użycia. Większość osprzętu starałem się kupować jak najniższym kosztem przez aukcje z alledrogo.

Na pierwszy ogień poszła wymiana sterów ze starego skręcanego systemu na A-head. Stanęło na sterach maszynowych Octane One Warp 1. Następnię wymianie podlegał support. Oryginalnie był tam zamonotowany suport na kwadrat. Zdecydowałem się na zmianę z kwadratu na system Hollowtech II. Suport Shimano BB52 współpracuje z korbą Shimano SLX FC-M670 + pedały Dartmoor Stream i zębatką Narrow Wide.

29386402_1783560748331378_4558100000692764672_o.thumb.jpg.fc7fb4f6966c21293e5db1f3be9838fd.jpg

Przechodząc w stronę przodu roweru to nie miła niespodzianka spotkała mnie przy próbie serwisu przedniego amortyzowanego widelca. Po rozkręceniu widelca wypłynęła z niego ruda woda. W tym momencie już wiedziałem że nie jest dobrze. Sprężyny były w całości skorodowane. Postanowiłem, że nie będę starał się ratować tego widelca bo nie ma to najmniejszego sensu. Zacząłem poszukiwania czegoś w zamian. Na aukcji udało mi się wyrwać za około 180 zł amortyzator Rock Shox Judy XC. Sterówkę dopełnia kierownica FSA XC-190 630mm i mostek BBB 110mm. Mostek będzie prawdopodobnie jeszcze do wymiany ponieważ kąt może okazać się za duży (35 stopni). Ale to jeszcze zobaczymy po pierwszych jazdach testowych.

29386552_1783559564998163_617543093742206976_o.thumb.jpg.0df3d97582f2c3d30a9599b25781b6d0.jpg

29386545_1783559311664855_2831855492270129152_o.thumb.jpg.0802f87dc056f6f39d759b523e2d088e.jpg

 

29425140_1783559924998127_7527221917598613504_o.thumb.jpg.15756cc84af62bb5d63d3fc50dcf514f.jpg

Przechodząc do napędu to postawiłem na niezawodność i wybrałem opcję 1x10. Przód to zębatka MOTSUV 32 zęby,  tył to kaseta SHIMANO CS-HG 62-10 11-34z sparowana z przerzutką Shimano Deore XT RD-M781 GS. Do obsługi przerzutki służy manetka Shimano Deore SL-M610 I-Spec B. Hamulce to klasyka. V-Brake Shimano Alivio BR T4000 przód i tył. Z klamkami miałem pewien problem ponieważ musiałem znaleźć coś pod hamulce V-Brake jednocześnie obsługujące manetkę I-Spec B. Stanęło na Shimano Deore BL T611 na tył oraz Shimano Alivio BL T4000 na przód.

29388493_1783560338331419_6013795748817141760_o.thumb.jpg.35623f154abf829d9db5b36ca8ac2324.jpg

Jeżeli chodzi o koła to stare były pogięte i do niczego się nie nadawały. Na tył udało mi się znaleźć Mavica X221 z piastą Deore XT a na przód Mavic X517 z piastą DT Hugi. Co ciekawe przednia piasta jest na łożyskach maszynowchy a producent to dzisiejszy DT Swiss. Przednia felga wyniosła mnie, uwaga 38zł :) Opony to nowy komplet Continentali X-King.

Finalnie jestem zadowolnoy z efektu końcowego i już nie mogę się doczekać pierwszych jazd jak śnieg zejdzie i mróz zelżeje. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że dawny przyjaciel w pokonywaniu kilometrów dalej żyje, a praca przy projekcie pozwoliła mi się nauczyć pracy przy rowerze bo był to mój pierwszy projek tego typu.

29388551_1783560914998028_6410066452501495808_o.thumb.jpg.801eb1e58ca6c15f2ba209cbf051616f.jpg

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, FilipRos napisał:

Cześć. Możesz powiedzieć ile zapłaciłeś za regeneracje swojego roweru ? Mam identyczny i zastanawiam się nad podobną metamorfozą. Daj znać jak radzi sobie w terenie! :)

Cześć, 

Myślę że w tej konfiguracji wyszło to +/- 1000zł z tym że jedyne co się nadawało to sztyca i rama. Pod kątem ekonomicznym nie było to opłacalne ani trochę, ale co się przy składaniu nauczyłem to moje. Nie pojeździłem nim w terenie, bo stosunkowo szybko został rozłożony na części i sprzedany aby sfinansować inny projekt. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...