Skocz do zawartości

Szpilka zacisk koła. W co warto zainwestować?


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zrezygnować z szybkozamykacza tylnego koła. Mam dość ustawiania zaciski hamulca po każdym demontażu.

W swoim wątku@SpiderMAN polecał zacisk BBB BQR-03. Niestety nigdzie nie jest dostępny. Czy każdy zacisk na imbusy będzie dobry? Co macie i polecacie?

Odnośnik do komentarza

Ja miałam zaciski na imbus firmy Accent. Dawały radę, ale bardzo szybko (pół sezonu) wyrobiło mi się gniazdo na imbus i bałam się, że pewnego pięknego dnia nie odkręcę koła. Wymieniłam na BBB BQR-03 (kupiłam chyba ostatni z Harfy) i jakość gniazd nieporównywalnie lepsza. Dartmoor jeszcze robi takie zaciski pod nazwą Bolt-On, ale nie miałam ich w rękach, więc niczego pewnego nie mogę powiedzieć.

Odnośnik do komentarza

Zaraz zaraz, ale to działa chyba tak jak szybkozamykacz, tyle że na imbus. To co to zmieni?   To co chciałbyś zyskać to chyba jedynie da Ci oś przelotowa z tyłu. Ale może się mylę, nigdy nie mialem takiego rozwiazania.

Ja mam szybkozamykacz z tylu i nie mam problemu z ustawieniem zacisku na tarczy. A bardzo czesto demontuję tylne koło.

Odnośnik do komentarza

Ja sobie założyłem kilka dni temu Accentowe zaciski na imbus.

Organoleptycznie zamozamykacz z jednej strony jest 'chybotliwy' a w imbusach to nie występuje.

Nieco za mocno wieje i nie chce mi się wychodzić ale za kilka dni zapewne zrobię próbę.

Ja mam zaciski (hamulcowe) mechaniczne, więc u mnie regulacja jeśli jest to to kwestia kilku sekund.

Edytowane przez ahaja
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, zibi_j1 napisał:

Czy każdy zacisk na imbusy będzie dobry? Co macie i polecacie?

Popieram @Kruup zaciski na imbus to inna wersja szybkozamykaczy. 

 

1 godzinę temu, zibi_j1 napisał:

imbus da możliwosć zaciśnięcia koła zawsze z taką samą siłą.

Tylko jak będziesz jeździł z kluczem dynanometrycznym ;)

Już lepszym, choć nie tanim rozwiązaniem będzie coś pośredniego między klasycznym szybkozamykaczem a imbusem: DT SWISS RWS: http://www.dt4you.pl/szosa-steel-135mm-2165mm-aluminiowa-dzwignia-hwqasm00s2943s-p-1639.html

 

Jak się uprzesz na szpilki na imbus to wyczyść skrzynkę pocztową ;)

Odnośnik do komentarza
To są zwykłe piasty na sztywną oś z adapterami.
Skrzynka wyczyszczona.
Nie upieram się. Po prostu przeczytałem że to pomaga... W międzyczasie przy okazji zakupu innych pierdółek kliknąłem szpilkę Accenta ale po przeczytaniu Waszych rad poprosiłem o anulowanie zamówienia... Awaria gdzieś w trasie faktycznie mogłaby przysporzyć problemów.
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, zibi_j1 napisał:

 

Chciałbym zrezygnować z szybkozamykacza tylnego koła. Mam dość ustawiania zaciski hamulca po każdym demontażu.

W swoim wątku@SpiderMAN polecał zacisk BBB BQR-03. Niestety nigdzie nie jest dostępny. Czy każdy zacisk na imbusy będzie dobry? Co macie i polecacie?

 

Musze odradzić, urwały się...

Teraz mam takie tylko z logo Novatec.

http://allegro.pl/zaciski-piast-tranz-x-jd-061-na-imbus-66g-lekkie-i7106500653.html

Unikaj osi ze stali węglowej (najczęściej oś jest matowa czarna), lepsze są poniklowane.

 

Odnośnik do komentarza

Wg mnie jest sens. Dużo lepsze. Możesz mocniej lub po prostu z tą samą siłą skręcać koło. A jeżeli chodzi o gume na trasie to nie potrzebujesz klucza dynamometrycznego tylko imbus 5 i krecisz aż tarcza nie trze o klocki

 

 

Odnośnik do komentarza
Dnia 19.03.2018 o 10:07, zibi_j1 napisał:

Widzę że temat raczej nie jest warty inwestycji :/ Wszystkie fajne zaciski sprzedawane są w kompletach... więc płace połowę kasy za coś czego nie potrzebuję. Bez sensu :/

No to ci powiem, że od jakiś 200km mam zamontowane te skręcane/imbus zaciski zamiast samozaciskaczy. Trochę żongluję ostatnio oponami i dlatego często wyciągałem koła na zmiany. Ani razu nie musiałem regulować hampli, co wcześniej miało miejsce za każdym razem. Fakt, robi się to u mnie szybko, ale było upierdliwe.

Poza tym, jazda jest jakaś taka pewniejsza.

Odnośnik do komentarza
Dnia 19.03.2018 o 10:07, zibi_j1 napisał:

Widzę że temat raczej nie jest warty inwestycji :/ Wszystkie fajne zaciski sprzedawane są w kompletach... więc płace połowę kasy za coś czego nie potrzebuję. Bez sensu :/

Możesz odsprzedać przedni... ;)

Albo kupić DT RWS na tył, są dostępne osobno.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...