Skocz do zawartości

Obręcze asymetryczny Cannondale FSI


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich.

Jestem na etapie składanie kół do mojego Cannondale FSI carbon. Ze względu na zastosowaną technoloogię AI tylnych widełek chciałbym zapytać, czy założenie asymetrycznej obręczy będzie miało wpływ na obniżenie sztywności tylnego koła. Link obręczy poniżej:

https://www.premiummtb.com.au/product/ultralight-asymmetric-30mm

Niestety wszystkie obręcze karbonowe o szerokości wewnętrznej 25 [mm] mają budowę asymetryczną.

Odnośnik do komentarza
Dnia 16.03.2018 o 17:12, micgol napisał:

Cześć,

Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich.

Jestem na etapie składanie kół do mojego Cannondale FSI carbon. Ze względu na zastosowaną technoloogię AI tylnych widełek chciałbym zapytać, czy założenie asymetrycznej obręczy będzie miało wpływ na obniżenie sztywności tylnego koła. Link obręczy poniżej:

https://www.premiummtb.com.au/product/ultralight-asymmetric-30mm

Niestety wszystkie obręcze karbonowe o szerokości wewnętrznej 25 [mm] mają budowę asymetryczną.

Ale te AI przesuwa tylną piastę tylko o 6 mm więc koło (a raczej szprychy) wciąż nie jest idealnie symetryczne. Obręcz asymetryczna (2.6 mm) nie pogorszy sztywności; może jeszcze nawet minimalnie poprawić.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za rady - przeanalizowałem jeszcze sprawę i dobór obręczy asymetryczna czy symetryczna powinna być w oparciu o geometrię piasty. Przy niektórych np Soul Kozak M-netic optymalna będzie obręcz asymetryczna, natomiast przy DT240, Tune Prince - symetryczna w tych dwóch teoretyczna odchyłka od środka symetrii wynosi 2,1 - 1,7  [mm]

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...