Skocz do zawartości

Naprawa opon TLR podczas maratonu?

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Jeżdżę od kilku lat na maratony rowerowy. W tym miesiącu przymierzam się do zmiany opon na bezdętkowe z mlekiem. Czytałem, że na takich oponach prawie nie łapie się kapci, ale mam pytanie dotyczące, co brać z narzędzi na maraton pod tubelees ready. Do tej pory woziłem narzędzia (ze skuwaczem i łyżkami), pompkę i zapasową dętkę. Skoro będzie teraz zestaw opon TLR to jeździ się bez zapasowej dętki, ale z pompką? Co może się przydarzyć w oponach TLR na maratonie, czyli na co się ewentualnie przygotować? Czy w razie awarii opony na maratonie można do takiego zestawu założyć dodatkowo dętkę? Przejechałem około 40 maratonów w życiu i do tej pory miałem na nich 3x kapcia w dętce. Z samą oponą podczas maratonu nic się nigdy nie działo. Czy wam się coś przytrafiało z oponami TLR na maratonach?

Opublikowano

Najważniejsze, aby przed samym maratonem uzupełnić mleko w kołach. 

Pompka zawsze sie rpzydaje bez względu na rodzaj systemu. Łyżki też niewiele miejsca zajmują i nie są zbyt ciężkie.

Możesz wziąć ze spobą spray z pianką uszczelniajacą (zestaw pierwszej pomocy).

Można wziąć ze sobą dętkę i w razie poważneijszej awarii, której nie ogarnie mleko (np. zbyt duże rozcięcie opony) i załozyć ją, aby dojechać mimo wszystko dojechać do celu.

Opublikowano

Przy bezdętce warto pomyśleć o pomoce CO2 lub chociaż dobrej pompce ręcznej pompującej powietrzem o dużej objętości. Przyda się jeśli system się rozszczelni. Osobiście nie przydarzyło mi się bo na maratonach jeżdżę już na sprawdzonym zestawie który ma przynajmniej tydzień :D

Opublikowano
1 godzinę temu, Franz Mauer napisał:

Najważniejsze, aby przed samym maratonem uzupełnić mleko w kołach. 

[..]

Normalnie piszą na forach, że mleko uzupełnia się co kilka miesięcy. Ty wlewasz przed każdym maratonem? Czy np. jak masz maratony w odstępie 2-5 tygodni to też uzupełniasz?

Opublikowano