Skocz do zawartości

RockShox Pike 160 RC - olej na goleniach.


Bartek4212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam amortyzator RockShox Pike RC 160 i od jakiegoś już czasu po mocniejszym ugięciu zostawia coś na górnych goleniach (na zdjęciu w załączniku będzie widac) i wydaje taki głuchy odgłos jakby powietrza, lecz jeśli się mniej gwałtownie ugnie to owego odgłosu nie ma. Czy jest czym się martwić? I tak planuje go dać na serwis, ale to w późniejszym czasie. 

Pozdrawiam Bartek 

56AE6FD3-A252-499E-8A10-A82E2FB15419.jpeg

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

W uszczelkach kurzowych mieszkają gąbki nasączone olejem, który smaruje lagi. Na tym oleju osadza się pył i go widać. Jeśli czujesz, że lagi są lekko śliskie, to wszystko jest OK. Pył wycierasz po każdej jeździe.

Odgłosy przy silniejszym ugięciu to prawdopodobnie normalna praca tłumika. Przy powrocie po dociśnięciu przez specjalne otwory bardzo szybko przelewa się olej i go słychać. Im silniejsze ustawisz tłumienie, tym bardziej zwężasz te otwory i częściej słychać olej.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Suchą szmatką. Ta delikatna warstwa oleju ma zostać -- ona pomaga w ruchu amortyzatora i chroni przed wodą.

Jeśli chcesz dokładniej wyczyścić (warto co jakiś czas), spuść kilka kropel oleju do amortyzatorów albo zwykłego wazelinowego (jak do łańcucha) w okolice uszczelek, kilka razy dociśnij amortyzator (trzymając hamulce i ostro depcząc w pedał), a potem wytrzyj szmatką. Na dodatkowym oleju podjedzie sporo brudu z uszczelek i łatwo go zbierzesz, nie uszkadzając gumy.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Taki amortyzator bez obaw można samemu rozebrać i wyczyścić uszczelki kurzorzowe nic trudnego a szkoda wydawać kasy na przegląd lepiej kupić sobie olej i samemu taki podstawowy przegląd robić ja RockShox Sektor i tez myślałem ze to jakoś trudno czy coś w serwisie 80 zl za przegląd tech, poczytałem kupiłem smar i olej do samrowania teraz przeglądy robie sam a mam dwa rowery które są dużo używane dodam że producent zaleca przegląd co kilkanaście moto przejechanych godzin w tym wypdku nie wiem czy nie wchodzi w grę z 50 h może więcej przy intensywnej jeździe co półtora miesiąca czyszczenie uszczelek kuzowych i smarowanie warto samemu a wiedza się przyda (nie ma się co bać )z tymi godzina gdzieś coś czytałem ale nie jestem pewien co do tego , pełny serwis raz na rok można zrobić

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...