Bartek4212 Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Witam, posiadam amortyzator RockShox Pike RC 160 i od jakiegoś już czasu po mocniejszym ugięciu zostawia coś na górnych goleniach (na zdjęciu w załączniku będzie widac) i wydaje taki głuchy odgłos jakby powietrza, lecz jeśli się mniej gwałtownie ugnie to owego odgłosu nie ma. Czy jest czym się martwić? I tak planuje go dać na serwis, ale to w późniejszym czasie. Pozdrawiam Bartek Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 W uszczelkach kurzowych mieszkają gąbki nasączone olejem, który smaruje lagi. Na tym oleju osadza się pył i go widać. Jeśli czujesz, że lagi są lekko śliskie, to wszystko jest OK. Pył wycierasz po każdej jeździe. Odgłosy przy silniejszym ugięciu to prawdopodobnie normalna praca tłumika. Przy powrocie po dociśnięciu przez specjalne otwory bardzo szybko przelewa się olej i go słychać. Im silniejsze ustawisz tłumienie, tym bardziej zwężasz te otwory i częściej słychać olej. 1 Odnośnik do komentarza
Bartek4212 Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Ok, a wiec to tak. Lagi są śliskie, ten olej nie zostaje na palcach. Dziękuje za odpowiedz, wystarczy zwykła szmatka lekko zwilżona? Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Suchą szmatką. Ta delikatna warstwa oleju ma zostać -- ona pomaga w ruchu amortyzatora i chroni przed wodą. Jeśli chcesz dokładniej wyczyścić (warto co jakiś czas), spuść kilka kropel oleju do amortyzatorów albo zwykłego wazelinowego (jak do łańcucha) w okolice uszczelek, kilka razy dociśnij amortyzator (trzymając hamulce i ostro depcząc w pedał), a potem wytrzyj szmatką. Na dodatkowym oleju podjedzie sporo brudu z uszczelek i łatwo go zbierzesz, nie uszkadzając gumy. 1 Odnośnik do komentarza
Bartek4212 Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Dziękuje bardzo za rozwianie wątpliwości i porady ;)! Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Taki amortyzator bez obaw można samemu rozebrać i wyczyścić uszczelki kurzorzowe nic trudnego a szkoda wydawać kasy na przegląd lepiej kupić sobie olej i samemu taki podstawowy przegląd robić ja RockShox Sektor i tez myślałem ze to jakoś trudno czy coś w serwisie 80 zl za przegląd tech, poczytałem kupiłem smar i olej do samrowania teraz przeglądy robie sam a mam dwa rowery które są dużo używane dodam że producent zaleca przegląd co kilkanaście moto przejechanych godzin w tym wypdku nie wiem czy nie wchodzi w grę z 50 h może więcej przy intensywnej jeździe co półtora miesiąca czyszczenie uszczelek kuzowych i smarowanie warto samemu a wiedza się przyda (nie ma się co bać )z tymi godzina gdzieś coś czytałem ale nie jestem pewien co do tego , pełny serwis raz na rok można zrobić Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się