mariuszm Opublikowano 10 Marca 2018 Opublikowano 10 Marca 2018 Odebrałem dzisiaj rower z serwisu. Zrobiłem przegląd amortyzatora RST Aerial, jak co roku na wiosnę - czyszczenie, wymiana oleju, etc. I tak jak w ubiegłym roku, tak i dzisiaj serwis uprzedził mnie, że przez pierwsze dni może na lagach pojawić się olej, i że to normalne. Tyle że ani w ubiegłym roku ani teraz, jak na razie (9km rundka testowa), nic takiego nie miało miejsca - amor pracował i pracuje płynnie bez plucia olejem na lagi. Zastanawiam się czy to asekuracja ze strony serwisu czy też raczej norma, że po przeglądzie i wlaniu nowego oleju niewielkie wycieki to nie jest nic niezwykłego.
Andrzej Sawicki Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 Jeśli jest trochę za dużo oleju, sprzęt może to "wypluć" górą. Niektóre przychodzą tak z fabryki. Nic nie ma prawa wyciekać dołem.
Puncu Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 Ogólnie po serwisie amortyzator może zostawiać prążki oleju lub smaru na goleniach. U mnie (w innym amortyzatorze) uszczelka olejowa jest pokryta sporą ilością smaru dla lepszego uszczelnienia, a w innych może to być cieńka warstwa oleju by pierwsze ugięcia nie były "na sucho". Ślady mogą zostawać nawet pare dni chyba że serwis przetestował amor i go przecierał z tego co "wyszło".
Gość Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 Ale to jest plucie olejem na lagi czy cienki film na lagach? U mnie po serwisie zawsze pojawia się film z oleju, a to z tej przyczyny, o której pisał @Puncu - uszczelki są nasmarowane i nasączone olejem. Jeśli w późniejszej eksploatacji będziesz przed jazdą odwracać rower do góry nogami, żeby uszczelki z gąbki napiły się oleju, to też będzie się pojawiać cieniutki film.
mariuszm Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Opublikowano 11 Marca 2018 23 minuty temu, Sziva napisał: Ale to jest plucie olejem na lagi czy cienki film na lagach? Mówili o niewielkiej warstwie na lagach, że może się pojawić. OK, rozumiem, że to raczej normalne. Zastanowiło mnie po prostu, dlaczego ostrzegają mnie o czymś co jak dotąd nigdy nie wystąpiło, przynajmniej na tyle abym to zauważył i żeby mnie to zaniepokoiło. Chociaż po każdej jeździe i tak przecieram profilaktycznie lagi miękką szmatką, więc może tego nie zauważam... a możliwe, że dlatego że lagi są czarne?
Gość Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 @mariuszm pewnie ostrzegali z tego powodu, że już mieli u siebie kilku zdenerwowanych klientów po serwisie, więc wolą uprzedzić fakty
ostry2407 Opublikowano 6 Września 2019 Opublikowano 6 Września 2019 ja mam ten problem że w nowym Rock Shox Judy Gold po dzisiejszej pierwszej trasie w lesie zauważyłem że lewa goleń jest uwalona olejem i na uszczelce kurzowej jest go trochę. Czy to normalne.?
Gość Opublikowano 7 Września 2019 Opublikowano 7 Września 2019 Jak jest nowy możliwe że po prostu smar lub jego nadmiar wydostaje się na zewnątrz osadzajac się na goleniachWytrzyj pojeździć i sprawdź jak później wygląda
ostry2407 Opublikowano 7 Września 2019 Opublikowano 7 Września 2019 10 godzin temu, Accent_Szaj napisał: Sam robiłeś serwis? nie robiłem serwisu bo rower kupiłem w czwartek po południu
Gość Opublikowano 7 Września 2019 Opublikowano 7 Września 2019 To obczaj to co ja pisałemPrzypuszczalnie jak zrobię przeglądPoczątkowo na goleniach zostaje nie wielka ilość smaru
plqwm Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 W dniu 6.09.2019 o 21:50, ostry2407 napisał: ja mam ten problem że w nowym Rock Shox Judy Gold po dzisiejszej pierwszej trasie w lesie zauważyłem że lewa goleń jest uwalona olejem i na uszczelce kurzowej jest go trochę. Czy to normalne.? W dniu 7.09.2019 o 12:13, piter614 napisał: To obczaj to co ja pisałem Przypuszczalnie jak zrobię przegląd Początkowo na goleniach zostaje nie wielka ilość smaru U mnie w Judy Gold(Trek Procaliber 6) występuje ten sam problem z wyciekami przez kurzówki, rower ma zrobione 1500 kilometrów(myślę że w tym czasie nadmiar oleju powinien dawno się wydostać) i teoretycznie należałoby już zrobić serwis zawieszenia, a problem wciąż występuje. Zastanawiam się czy nie jest to przypadkiem jakaś wada fabryczna uszczelek - jakoś dziwnie wyglądają w porównaniu do tych z RS Recona 2017, mam wrażenie że słabiej przylegają do goleni🤔
Kruk Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Judy ma golenie 30mm a Recon 32mm przez co uszczelki kurzowe mogą się różnić wyglądem jak i materiałem gumy.
Gość Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Raczej po tym czasie nie powinno zbytnio smaru się wydostawac na zewnątrz na goleniach Może uszelnienia są zużyte Dobrze byłoby zrobić serwis tym bardziej że obecna aura temu sprzyja
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się