górnik Napisano 5 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 5 Marzec 2018 Witam proszę o pomoc w wyborze sztycy czy wybrać sztycę z offsetem 20 mm czy offsetem 0 mm? Dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza
firefoks Napisano 6 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2018 Weź 20 mm. Albo 0 mm. A może głosowanie? Odpowiedź godna pytania Odnośnik do komentarza
remigiusz Napisano 6 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2018 Przyznam się że nie mam pojęcia co to ten offset. Odnośnik do komentarza
Nurek_ Napisano 6 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2018 3 minuty temu, remigiusz napisał: Przyznam się że nie mam pojęcia co to ten offset. Wygięcie/przesunięcie sztycy w tył. Sztyca z offsetem pozwala Ci zamocować siodełko bardziej z tyłu. Przydatne jeśli masz za małą ramę, albo po prostu chcesz zmienić efektywny kąt rury podsiodłowej. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 6 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2018 16 godzin temu, górnik napisał: Witam proszę o pomoc w wyborze sztycy czy wybrać sztycę z offsetem 20 mm czy offsetem 0 mm? Poniższy rysunek przedstawia optymalne ustawienie nogi rowerzysty (rzepka w jednej osi z osią pedałów). Zdarza się jednak,że niektórzy rowerzyści wolą pozycję przesuniętą bardziej do przodu, a inni bardziej do tyłu. Gdy ciało jest przesuniete bardziej do tyłu to pozycja taka pozwala z jednej strony na bardziej siłową pracę nóg przy pedałowaniu, ale ogranicza poziom kadencji. Gdy ciało przesunięte jest bardziej w przód, wówcza łatwiej osiągnąć wyższą kadencję, ale trudniej pracować siłowo z prawidłowym wykorzystaniem siły mięśni nóg. Kwestia wyboru. Offset pozwala na większy zakres regulacji pozycji rowerzysty, zakładając że wszystkie pozostałe ustawienia są prawidłowe. Czasem (np. u mnie) zastosowanie sztycy z offsetem miało na celu ochronę siodełka przed zniszczeniem jego prętów, ponieważ usatwienie prawidłowej pozycji wymagało przesunięcia siodełka poza wyznaczone przez producenta granice bezpieczeństwa. Groziło to uszkodzeniem i siodełka i sztycy. Jednak jeśli komuś offset nie jest potrzebny to po co dociążać rower - sztyca z offsetem zwykle bywa cieższa i kilkadziesiąt gramów niż bez offsetu. Rodzaj jazdy wg mnie nie ma większego wpływu na rodzaj zastosowane sztycy, no chyba że w rachubę wchodzi komfort. Wówczas do głosu dochodzą sztyce regulowane, amortyzowane itp. Odnośnik do komentarza
Red Napisano 6 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 6 Marzec 2018 Witam proszę o pomoc w wyborze sztycy czy wybrać sztycę z offsetem 20 mm czy offsetem 0 mm? Dziękuję za pomocSprawa jest prosta. Ustawiasz na obecnej sztycy siodełko w położeniu jak przy offsecie 0 i wykonujesz kilka jazd próbnych. Następnie przesuwasz siodełko do tyłu i również wykonujesz jazdę próbną. Powinno Ci to dać pogląd jaki offset wybrać. Taka moją uwaga. Im siodełko bliżej osi suportu tym wyżej a im dalej tym niżej. Ma to związek w prawidłową pozycją kolana względem osi pedału. Co widać na grafice podrzuconej przez kolegów wyżej. Uwaga nr 2 dobór sztycy zależy też od geometrii roweru. To że wspornik w offset'em np. 0mm pasuje nam w rowerze z kątem podsiodłowym 70° nie znaczy że będzie pasował przy kąci 72,5° (przykład z mojego doświadczenia). Odnośnik do komentarza
górnik Napisano 6 Marzec 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Marzec 2018 dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się