Skocz do zawartości

Głośny napęd 10 rzędowy


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak jak w tytule mam problem z głośnością napędu. Są to nowe części ledwo kupione. Jakbym nie regulował przerzutki z tyłu zawsze gdzieś trzeszczy napęd, przeważnie na skrajnych przełożeniach. Sprzęt:

-przerzutka XT m 786 ze sprzęgłem

-łańcuch XT HG-x 95

-kaseta XT m 771 11-36

-korba SLX m670 22-42

-Manetki XT m780

 

Wydaje mi się że łańcuch trze o niektóre zębatki w kasecie zwłaszcza że to łańcuch kierunkowy i jedną stronę ma "oszlifowaną" by gładziej wchodziła. 

 

I tak myślę, czy może jakby dać łańcuch XT 11 rzędowy to te mikro milimetry różnicy by rozluźniły trzaski na skrajnych przełożeniach?

 

Po przesiadce z 9 rzędowego XT'ka to jest różnica w głośności jak piorun.

 

Może hak przerzutki leciutko skrzywiony ? ale wątpię, na oko prosty jak lustro.

 

Ktoś coś pomoże?

Opublikowano

Od haka bym zaczął, bo już wielokrotnie na forum to właśnie krzywy hak był przyczyną głośnych napędów. 

Opublikowano

Hak jest prosty nie ma nawet szans na jego skrzywienie

Czy długość łańcucha 110 ogniw może być powodem z czego powinno być 108 według wzoru, czy nadmiar 2 ogniw może to powodować?

 

Czy łańcuch 11 rzędowy wejdzie na 10 rzędową kasetę?

Opublikowano
38 minut temu, Kruk napisał:

Czy łańcuch 11 rzędowy wejdzie na 10 rzędową kasetę?

Wejdzie bez problemu.

2 godziny temu, Kruk napisał:

-korba SLX m670 22-42

Czy przypadkiem nie tu jest problem? Ogarnia ci w ogóle taką różnicę przednia przerzutka?

Opublikowano

Aaa czyli można 11 łańcuch do 10 kasety :).

 

Sorki, sprostowanie to korba 24-32-42 SLX Dyna sys 10 czyli kompatybilna z tylną przerzutką. tutaj raczej nie widzę problemu lecz na kasecie, jakby łańcuch był no nie wiem...za szeroki ? i na przełożeniach najwyższych trze najmocniej. 

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Kruk napisał:

Hak jest prosty nie ma nawet szans na jego skrzywienie

Dlaczego nie ma szans? Wystarczy parę razy zmienić bieg pod zbyt mocnym obciążeniem i hak się krzywi ;) 

11 godzin temu, Kruk napisał:

jakby łańcuch był no nie wiem...za szeroki ? i na przełożeniach najwyższych trze najmocniej. 

Jeśli łańcuch masz dopasowany pod kasetę to nie powinno być problemu i nie wydaje mi się, aby trzeba było kombinować z 11 rzedowym. Może to łańcuch sam w sobie jest felerny. Zmień na inny, nawet bez skracania na chwilę i sam zobaczycz czy to problem czy nie.

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano
10 godzin temu, Kruk napisał:

24-32-42

Ale po co Ci 3 tarcze...

Ściągaj blat i 32T, zakładaj 36T i wystarcza... Zero tarcia.

Przy trzy tarczu przy takich przekosach skrajnych zawsze coś będzie tarło...

 

Opublikowano

Ale czemu na 3 blatach ma trzeć skoro tutaj masz mniejsze przekosy np. na 42 i 11/13/15 niż na jednej 36 z np. 11/13/15 .:)

 

Też mi się wydaję żę to łańcucha wina, spróbuje kupić drugi i popróbuje.

A co do haku przerzutki, przykładam suwmiarkę do niej i nie ma ani milimetra odchylenia, jest dość masywny ten hak i nigdy nie był o nic zahaczony, więc raczej nie.

Opublikowano

@Kruk ja nie wiem jak ty suwmiarką sprawdzasz czy hak jest prosty... No ale co tam... :D

 

Opublikowano

Suwmiarka to jednak precyzyjne narzędzie, wystarczy bo suwmiarki przyłożyć raz z lewej raz z prawej strony, z przodu dajesz lampkę i jeśli jest jakaś krzywizna to pomiędzy suwmiarką. a hakiem powinna być mikro szczelina, może się mylę ale hak mi się wydaje prosty,

Opublikowano

W podobny sposób sprawdza się czy lagi amortyzatora są proste. Przymiar prosty przykłada się do rury ;) A co do samego haka to są lepsze sposoby, bardziej wyraźne. Np. można wkręcić ośkę w hak przerzutki i zobaczyć czy nie odbiega od osi piasty.

Opublikowano

Wydaję mi się że jednak to felerny łańcuch, nie mniej okazało się że piasta ( novatec ) ma ring dystansowy pod 11 rzędową kasetę i sam ring był lekko krzywy , po zeszlifowaniu na równo dźwięk lekko ustał nie mniej nie na tyle co mój poprzedni 9 rzędowy XT'ek.

Opublikowano
Dnia 5.3.2018 o 09:56, Kruk napisał:

masywny ten hak i nigdy nie był o nic zahaczony, więc raczej nie

MAsywny, czy nie masywny - powinien być tym elementem, który pęka najszybciej, aby chornić przerzutkę. Wygiąć go można poprzes nieprecyzyjne mocniejsze nadepnięcie na pedał, gdy łańcuch jest nawet na niewielim przekosie i wcale nie trzeba w nic uderzyć. Ramię przerzutki dodatkowo zwiększa siłę działania na hak. Ja już miałem taki przypadek u siebie, gdzie nigdy nie doszło do uderzenia ,a jednak przy regulacji okazało się, że hak krzywy. O ile na środkowej częśi kasety była cisza to w bardziej skrajnych położeniach napęd stawał sie głośniejszy. Można hak naprostować, choć wielu serwisantów twierdzi,że to zależy od haka,bo w niektórych przypadkach powinno się wymieniać hak, a nie prostować.Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie hak to drogi wydatek, nawet kompatybilny. Mimo to jest u mnie w szufladzie zapasowy :) Trzymam jednak kciuki, aby okazał się to łańcuch...

Opublikowano

Dzięki za słowa otuchy, wiesz, dziwne bo napęd 9 rzędowy XT wyciągnąłem, a działał płynnie jak cholera, a ten to jakieś zło... i co ciekawe zamontowałem ten 9 rzędowy napęd do innego roweru i jest tak samo cichy, wątpię aby od wyjęcia koła pokrzywił się hak ... ;/ Jeśli łańcuch 11 rzędowy, ciut węższy nie da rady to wtedy hak do zmiany, ale tak jak zauważyłem w niektórych miejscach łańcuch jest podbierany przez zębatki i to tak trzeszczy, przez to że Shimano ma teraz kierunkowe łańcuchy jedna strona jest nieszlifowana na końcach tak jak 9 rzędowy łańcuch.

 

Będę pisał co i jak ale aby XT tak chrobotał ugh.... 

Opublikowano

Witajcie.

 

Sprawa wygląda następująco... A więc, po wymianie łańcucha z hg 95 na kg 701 różnica kolosalna, ciszej pracuje napęd, płynniej, pedałowanie do tyłu nie zrzuca po zębatkach, no efekt bardzo prawidłowy, różnica pomiędzy łańcuchami?... Z 5,9 mm na 5,5 mm aaale przede wszystkim na to, że strona wewnętrzna ( łańcuchy kierunkowe) w hg 95 jest nie wygładzana, krawędzie są ostre, gładzenie tylko po stronie zewnętrznej, zaś hg 701 po obu stronach tak jak w starszym hg 93... Co za de...kretyn wpadł na taki pomysł, na serio, to wygładzenie krawędzi tak zmieniło że szok, nawet w starszym łańcuchu 9 rzędowym hg93 są po obu stronach, a tutaj nie... dobrze, że w 11 rzędowym hg 701 wrócili po rozum do głowy.

 

Ogólnie problem zażegnany tak myślę. :) 

 

Pozdrawiam i śmiało mogę polecić Łańcuch Shimano HG 701 zwłaszcza, że już Shimano ma spinki do niego. :) 

  • 4 lata później...
Opublikowano
W dniu 10.03.2018 o 23:28, Kruk napisał:

Witajcie.

 

Sprawa wygląda następująco... A więc, po wymianie łańcucha z hg 95 na kg 701 różnica kolosalna, ciszej pracuje napęd, płynniej, pedałowanie do tyłu nie zrzuca po zębatkach, no efekt bardzo prawidłowy, różnica pomiędzy łańcuchami?... Z 5,9 mm na 5,5 mm aaale przede wszystkim na to, że strona wewnętrzna ( łańcuchy kierunkowe) w hg 95 jest nie wygładzana, krawędzie są ostre, gładzenie tylko po stronie zewnętrznej, zaś hg 701 po obu stronach tak jak w starszym hg 93... Co za de...kretyn wpadł na taki pomysł, na serio, to wygładzenie krawędzi tak zmieniło że szok, nawet w starszym łańcuchu 9 rzędowym hg93 są po obu stronach, a tutaj nie... dobrze, że w 11 rzędowym hg 701 wrócili po rozum do głowy.

 

Ogólnie problem zażegnany tak myślę. :) 

 

Pozdrawiam i śmiało mogę polecić Łańcuch Shimano HG 701 zwłaszcza, że już Shimano ma spinki do niego. :) 

Część @. Czy po tym czasie (paru lat) sprawdziła sie Tobie konfiguracja która zrobiłeś czyli łańcuch hg701 i kaseta XT 10rz? Czy jednak były problemy z napędem? @Kruk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...