Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Witam wszystkich! Czy ból nadgarstków pojawiający się przy krótszej nawet przejażdżce (jakby w miejscu łączenia się kciuków z nadgarstkami) może mieć związek z szerokością kierownicy? Poprzednia kierownica miała 680mm i zwykle przyłapywałem się na tym, że chwytałem same jej końce tak że czułem, że brakuje jej szerokości. Teraz kupiłem 780mm i do tej pory jej nie skracałem, ale pojawia się wspomniany wcześniej ból nadgarstków. Mam 2m wzrostu więc i kierownica powinna być szeroka jak sądzę, ale zastanawiam się na ile szeroka. Styl jazdy to lekkie XC/ maratony z zaznaczeniem, że brnie w kierunku sportowym a nie rekreacyjnym. Pozdrawiam
Puncu Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 A czy kierownica ma takie same paametry jak poprzednia? I czy ustawiłeś ją tak samo?
Andrzej Sawicki Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Potrzebujesz albo węższej kierownicy, albo bardziej wygiętej do Ciebie. Szerokość kierownicy dopasowuje się do rozstawu ramion (dokładnie to stawów barkowych), nie do wzrostu. Popularne proste kierownice powodują nienaturalne wykręcanie rąk podczas jazdy. Są przystosowane do jazdy na stojąco bardziej niż na siedząco - pozwalają łatwiej ostro skręcać. Obejrzyj ten film: 1
Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Opublikowano 2 Marca 2018 Kierownicę ustawiłem tak samo i z tego co pamiętam brałem takie same parametry jak poprzedniej z tym, że szerszą. Kierownica to Force Basic H4.4 łuk to 10'
Franz Mauer Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Rzeczywiście tak duży skok szerokości kierownicy może mieć wpływ na odczuwalny dyskomfort. W przypadku prostej lub niezbyt mocno giętej kierownicy możesz na płaskim odcinku szukać rękoma pozycji która dla twoich dłoni będzie najwygodniejsza. Andrzej słusznie zauważył,że szerokość kierownicy dobiera się do szerokości ramion, czasem dodając jeszcze 10-15 cm, aby była szansa na ewentualne korekty. Kształty kierownicy, czy też jej ustawienie też ma wpływ na komfort jazdy. Niestety na to nie ma uniwersalnej rady tylko trzeba metodą prób i błędów szukać pozycji. Rok temu tez miałem z tym problem. W piwnicy leżą dwie kierownice, a trzecia jest na rowerze. Kolega sprzedał mi jeden sposób na znalezienie najbardziej optymalnego kształtu w bardzo prosty sposób, który pozwolił mi dobrać właściwy kształt, który póki co sprawdza się. Stań wygodnie w lekkim rozkroku chwyć w dłoń kawałek kija lub nawet nóż i wyciągnij rękę wygodnie mniej więcej na wysokość kierownicy w twoim rowerze. Rozluźnij się, aby dłoń zaciśnięta na kiju lub rękojeści noża zajęła wygodną pozycję. W przybliżeniu tak powinna być gięta twoja kierownica. Mi wyszło,że najlepiej dłoń leży na prostej kieronicy lub z minimalnym gięciem do tyłu. Bardziej ryzykowne dl amnie jest dodatkowe giecie do góry. Mam prostą kierownicę Force Team Carbon uciętą z 780 do 710 mm A...i jestem trochę od Ciebie niższy tzn. jakieś 30 cm Pamiętaj, że szerokość kierownicy wpływa na sposób kontroli nad rowerem, a także na teren w jakim się poruszasz 1
Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Opublikowano 2 Marca 2018 No właśnie myślę, że zacznę od jej skrócenia do powiedzmy 740mm. @Franz Mauer korzystając z tego sposobu dopasowania, o którym pisałeś wychodzi na to że kierownica powinna być z minimalnym gięciem. Na stronie Force jest napisane, że łuk kierownicy to 10 stopni. Rozumiem, że chodzi o to że kierownica jest gięta w stronę rowerzysty o 10 stopni tak?
Franz Mauer Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Wygląda na te 10 stopni to kąt gięcia kierownicy do rowerzysty, bez gięcia w górę. Można to sprawdzić kładąc kierownicę na czymś płąskim. Od razu zobaczysz czy to jest tylko gięcie do tyłu, czy też jeszcze coś w górę Jak skrócisz to łuk ten się zmniejszy,bo jak się domyślam dotyczy on tylko pierwotnej długości kierownicy. Jak będziesz skracał to rób to po 1 cm. Będzie więcej roboty, ale wtedy nie ryzykujesz, że utniesz za krótko.
Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Opublikowano 2 Marca 2018 Ok. Czyli podsumowując jedyne co teraz pozostaje zrobić to skrócić kierownicę, przejechać się i sprawdzić co się będzie działo. Jeśli sytuacja się utrzyma to znów skrócić itd. Jeśli osiągnę długość poprzedniej kierownicy a dalej będzie dyskomfort przy jeździe to znaczy, że coś skasztaniłem z wyborem gięcia.
Puncu Opublikowano 2 Marca 2018 Opublikowano 2 Marca 2018 Zamiast skracać to na próbe przesuwaj gripy z klamkami bliżej mostka. Lepiej upewnić się dwa razy 2
Vrzechu Opublikowano 2 Marca 2018 Autor Opublikowano 2 Marca 2018 @Puncu w sumie nie pomyślałem o takim rozwiązaniu Dzięki za patent
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się