klu Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 (edytowane) Przedstawiam moje wozidło, nabytek stosunkowo nowy bo z października 2017 r. Jest to Trek Superfly 5 (2017), jednak z każdym miesiącem coraz mniej w nim oryginalnych komponentów. Rower jest w rozmiarze L (21,5), więc wygląda trochę kobylasto ale cóż zrobić - mniejsze są nie dla mnie. Przy zakupie został poddany bike fittingowi w systemie Trek Precision Fit. Po przesiadce z wiekowego Felta 26'' odczuwam dużą różnicę na + w komforcie, możliwościach i przyjemności z jazdy. Oto specyfikacja z zaznaczeniem modyfikacji:Rama: Trek Superfly 5, Aluminium Alpha Platinum, E2, Closed Convert, G2Rozmiar: L (21,5'')Amortyzator: RockShox Recon Silver RL SA 100mm - Rock Shox SID XX 29" 100mm, manetka XLoc Obręcze: Bontrager Mustang Elite TLR - Dandyhorse Bozon SL Przednia piasta: Bontrager ze stopu - Bitex B2X201FG 15mm/100mmTylna piasta: Bontrager ze stopu - Bitex BX201R 12mm/142mmOsie: QR 5mm - 14x142, 15x100Opony: Bontrager XR1 Expert TLR, stopka aramidowa, 29 x 2,2"Dętki: Schwalbe 29'' - tubeless, mleczko TrezadoHamulce: Shimano BR-M445 - Shimano XT BR-M785, tarcze XT SM-RT86 180mmManetki: Shimano Deore - Shimano XTR SL-M980-B (I-Spec B)Przerzutka przednia: Shimano Deore 2s - Shimano XT FD-M786, 2sPrzerzutka tylna: Shimano Deore XT 10s - Shimano XTR RD-M986 Shadow+, 10sKorba: Race Face Ride, 36/22 Kaseta: Shimano HG50, 11–36, 10s - Shimano XT 11-36 10sŁańcuch: KMC X10 Siodełko: Bontrager Evoke 2, szyny cro-mo Sztyca: Bontrager SSR, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 12 mm Kierownica: Bontrager ze stopu, 31,8 mm, wznios 5mm Mostek: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., Blendr Uchwyty: Bontrager Race - Crank Brothers CobaltStery: FSA IS-2, E2, uszczelniony wkład ze stopuPedały: Shimano PD-M520Waga bez pedałów: 13,1 kg - 11,1 kg Amortyzator, hamulce, przerzutki i manetki kupiłem w pakiecie od jednego sprzedawcy za bardzo dobrą cenę . Są używane (po jednym sezonie), ale w zaskakująco perfekcyjnym stanie - bez ani jednej ryski, wszystko pracuje jak nowe ze sklepu. Wymiana amortyzatora i kół na lekkie, z szerokimi obręczami zmieniła rower nie do poznania. Edytowane 21 Marca 2018 przez klu 2
Gość Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 No ładne cacko. Gratuluję Treka! Recona sprzedałeś?
klu Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Opublikowano 27 Lutego 2018 Jeszcze nie, ale jakby co - stare graty (w super stanie) są na sprzedaż.
martines80 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 Piękna maszynka, sporo zmian od nowości ale na pewno się opłacało Jak u Ciebie sprawuje się mleko Trezado. Mam zalane tym samym i jakoś dziwnie szybko schodzi mi powietrze. Może za mało wlałem ( po 100 ml na koło).
klu Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Opublikowano 27 Lutego 2018 Na nowych kołach z tym mlekiem jeżdżę dopiero od trzech tygodni, zalałem jakieś 90 ml do każdej opony. Póki co potrafią stracić 0,5 bar w ciągu 2-3 dni, więc faktycznie sporo.
martines80 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 13 minut temu, klu napisał: Na nowych kołach z tym mlekiem jeżdżę dopiero od trzech tygodni, zalałem jakieś 90 ml do każdej opony. Póki co potrafią stracić 0,5 bar w ciągu 2-3 dni, więc faktycznie sporo. no właśnie mam tak samo, chyba trzeba dolać
Franz Mauer Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 Spokojnie zalej jeszcze min 30 ml na koło. Doszczętnie się i powinno dłużej trzymać ciśnienie 😀
martines80 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 Ja już dolałem po 50 ml. Zobaczymy jak będzie za kilka dni
klu Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Opublikowano 27 Lutego 2018 To ja dobiję do 120/koło i też zobaczę
Gość Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 Fajnie odchudzony SF. Liczyłeś ile całościowo Cię to wszystko kosztowało?
klu Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Opublikowano 1 Marca 2018 3750 zł - nowy Superfly 2700 zł - amor, przerzutki, manetki, hamulce, tarcze 1250 zł - koła 100 zł - chwyty ------------ 7800 zł - całość Zdemontowany sprzęt planuję sprzedać, więc jakąś część kwoty odzyskam i powinienem się zmieścić w 6500 zł.
Gość Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 No nieźle, szacun. Bardzo mi się podoba. Setek udanych kilometrów!
klu Opublikowano 9 Marca 2018 Autor Opublikowano 9 Marca 2018 Treczysko zyskało nowe centrum dowodzenia
klu Opublikowano 21 Marca 2018 Autor Opublikowano 21 Marca 2018 Wczoraj udało mi się skrzywić w terenie dwie zębatki, dziś siadła więc nowa kaseta.
il.ek.tro Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 W dniu 27.02.2018 o 15:54, klu napisał: Obręcze: Bontrager Mustang Elite TLR - Dandyhorse Bozon SL Przednia piasta: Bontrager ze stopu - Bitex B2X201FG 15mm/100mmTylna piasta: Bontrager ze stopu - Bitex BX201R 12mm/142mmOsie: QR 5mm - 14x142, 15x100 Jak dokonałeś w tym rowerze konwersji z QR na sztywną oś? Pytam, bo jestem zielony a mnie to dosyć ciekawi.
klu Opublikowano 6 Listopada 2019 Autor Opublikowano 6 Listopada 2019 11 minut temu, il.ek.tro napisał: Jak dokonałeś w tym rowerze konwersji z QR na sztywną oś? Pytam, bo jestem zielony a mnie to dosyć ciekawi. Wystarczyło wymienić tylny hak na taki jak na foto, o numerze 432352. Na przedniej osi sprawę załatwił nowy amor.
il.ek.tro Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Dziękuję za podpowiedź. Grzebałem w dobrym kierunku ale nie trafiłem na to - teraz już wszystko wiem. Z przodem to sprawa jasna i oczywista. Miałbym jeszcze kilka pytań do Ciebie: 1. Jak sprawuje Ci się 36T w Race Face? Wymieniałeś już? 2. Jak sprawuje Ci się przód FD-M786 z korbą 36-22T? 3. Jak sprawują ci się manetki XTR z przerzutką przednią? 4. Jak z manetkami XTR I-Speca działają hamulce XT?
klu Opublikowano 6 Listopada 2019 Autor Opublikowano 6 Listopada 2019 1. Bez zarzutu, jeszcze nie wymieniałem - nie mam takiej potrzeby. 2. Bez zarzutu. 3. Bez zarzutu. 4. Bez zarzutu. 😄
il.ek.tro Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 Ad. 3. Miałbym jeszcze kilka pytań: Czytam właśnie o FD-M786 i jest napisane że przerzutka jest dla dużych tarczy w rozmiarach 38-44T, a my mamy w SF5 w Race Face 36T. To się nie będzie gryźć ze sobą? Poza tym w porównianiu do FD-M618 (którą mieliśmy oryginalnie) pojemność jest 14T a linia łańcucha jest 48,8 mm czyli taka sama i tu, i tu. Powiedz proszę, czy razem z wymianą przerzutki przedniej zmieniałeś także manetki do przodu, i - czy dobrze zrozumiałem, zainstalowałeś manetkę XTR (ten sam model jak do tylnej części napędu)? A jeśli tak - czy do przodu brałeś także I-Spec'a?
klu Opublikowano 28 Marca 2024 Autor Opublikowano 28 Marca 2024 Jak myślicie, ile może być warty ten rower na dzień dzisiejszy? Osprzęt się nie zmienił, na bieżąco dbany, wszystko działa idealnie, ma jedynie drobne ryski tu i tam.
il.ek.tro Opublikowano 28 Marca 2024 Opublikowano 28 Marca 2024 (edytowane) Jezu... 5 lat temu Twoje działania były dla mnie bodźcem do zmian w moim SF5 ! Wiele od tego czasu się nauczyłem robić sam przy rowerach. Ciekawi mnie jak wygląda twoja konfiguracja na dzień dzisiejszy. Ja ze swoim zszedłem poniżej 10 kg ale wydałem kilkaset miliardów dolarów No i ja ze swoim się nie żegnam, co prawda są już nowe rowery w stajni, ale SF zostaje u mnie, jak ktos znajomy przyjedzie to zawsze jest dodatkowy rower do jeżdzenia Edytowane 28 Marca 2024 przez il.ek.tro
klu Opublikowano 28 Marca 2024 Autor Opublikowano 28 Marca 2024 @il.ek.tro Hah, ja utrzymałem stan wyposażenia. 11kg mnie zadowala, bardzo przyjemnie się tym pomyka. Sprzedam go jedynie jeśli natrafię na mega okazję na lekkiego XC z pełną amortyzacją, ale póki co nie znalazłem nic na co byłoby sens zmieniać SF bez wydawania kolejnej kasy na topowe doposażenie. Poniżej 10kg - to już chyba musiałeś zmienić napęd na 1x, dobrze myślę? Jakie graty tam wstawiłeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się