Skocz do zawartości

Trek Superfly 5 (2017) - upgraded


klu

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam moje wozidło, nabytek stosunkowo nowy bo z października 2017 r. Jest to Trek Superfly 5 (2017), jednak z każdym miesiącem coraz mniej w nim oryginalnych komponentów. 
Rower jest w rozmiarze L (21,5), więc wygląda trochę kobylasto ale cóż zrobić - mniejsze są nie dla mnie. Przy zakupie został poddany bike fittingowi w systemie Trek Precision Fit. 

Po przesiadce z wiekowego Felta 26'' odczuwam dużą różnicę na + w komforcie, możliwościach i przyjemności z jazdy. 

Oto specyfikacja z zaznaczeniem modyfikacji:

Rama:  Trek Superfly 5, Aluminium Alpha Platinum, E2, Closed Convert, G2
Rozmiar: L (21,5'')
Amortyzator:  RockShox Recon Silver RL SA 100mm - Rock Shox SID XX 29" 100mm, manetka XLoc 
Obręcze:  Bontrager Mustang Elite TLR - Dandyhorse Bozon SL 
Przednia piastaBontrager ze stopu - Bitex B2X201FG 15mm/100mm
Tylna piastaBontrager ze stopu - Bitex BX201R 12mm/142mm
OsieQR 5mm - 14x142, 15x100
Opony:  Bontrager XR1 Expert TLR, stopka aramidowa, 29 x 2,2"
Dętki: Schwalbe 29'' - tubeless, mleczko Trezado
Hamulce: Shimano BR-M445Shimano XT BR-M785, tarcze XT SM-RT86 180mm
ManetkiShimano Deore - Shimano XTR SL-M980-B (I-Spec B)
Przerzutka przednia: Shimano Deore 2sShimano XT FD-M786, 2s
Przerzutka tylnaShimano Deore XT 10sShimano XTR RD-M986 Shadow+, 10s
Korba:  Race Face Ride, 36/22  
KasetaShimano HG50, 11–36, 10s - Shimano XT 11-36 10s
Łańcuch:  KMC X10  
Siodełko:  Bontrager Evoke 2, szyny cro-mo  
Sztyca:  Bontrager SSR, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 12 mm  
Kierownica:  Bontrager ze stopu, 31,8 mm, wznios 5mm  
Mostek:  Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., Blendr  
UchwytyBontrager Race - Crank Brothers Cobalt
Stery:  FSA IS-2, E2, uszczelniony wkład ze stopu
Pedały:  Shimano PD-M520
Waga bez pedałów: 13,1 kg - 11,1 kg

Amortyzator, hamulce, przerzutki i manetki kupiłem w pakiecie od jednego sprzedawcy za bardzo dobrą cenę ^_^. Są używane (po jednym sezonie), ale w zaskakująco perfekcyjnym stanie - bez ani jednej ryski, wszystko pracuje jak nowe ze sklepu. Wymiana amortyzatora i kół na lekkie, z szerokimi obręczami zmieniła rower nie do poznania. 
 

IMG_3581.jpg IMG_3588.jpg IMG_3591.jpg IMG_3592.jpg IMG_3585 (1).jpg

Edytowane przez klu
  • Lubię to! 2
Odnośnik do komentarza

Piękna maszynka, sporo zmian od nowości ale na pewno się opłacało :) 

Jak u Ciebie sprawuje się mleko Trezado. Mam zalane tym samym i jakoś dziwnie szybko schodzi mi powietrze. Może za mało wlałem ( po 100 ml na koło). 

Odnośnik do komentarza

Na nowych kołach z tym mlekiem jeżdżę dopiero od trzech tygodni, zalałem jakieś 90 ml do każdej opony. Póki co potrafią stracić 0,5 bar w ciągu 2-3 dni, więc faktycznie sporo. 

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, klu napisał:

Na nowych kołach z tym mlekiem jeżdżę dopiero od trzech tygodni, zalałem jakieś 90 ml do każdej opony. Póki co potrafią stracić 0,5 bar w ciągu 2-3 dni, więc faktycznie sporo. 

no właśnie mam tak samo, chyba trzeba dolać :P 

Odnośnik do komentarza

3750 zł - nowy Superfly
2700 zł - amor, przerzutki, manetki, hamulce, tarcze
1250 zł - koła
  100 zł - chwyty
------------
7800 zł - całość

Zdemontowany sprzęt planuję sprzedać, więc jakąś część kwoty odzyskam i powinienem się zmieścić w 6500 zł.


 

Odnośnik do komentarza
W dniu 27.02.2018 o 15:54, klu napisał:

Obręcze:  Bontrager Mustang Elite TLR - Dandyhorse Bozon SL 
Przednia piastaBontrager ze stopu - Bitex B2X201FG 15mm/100mm
Tylna piastaBontrager ze stopu - Bitex BX201R 12mm/142mm
OsieQR 5mm - 14x142, 15x100

Jak dokonałeś w tym rowerze konwersji z QR na sztywną oś? Pytam, bo jestem zielony a mnie to dosyć ciekawi.

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, il.ek.tro napisał:

Jak dokonałeś w tym rowerze konwersji z QR na sztywną oś? Pytam, bo jestem zielony a mnie to dosyć ciekawi.

Wystarczyło wymienić tylny hak na taki jak na foto, o numerze 432352. Na przedniej osi sprawę załatwił nowy amor.
11272_G_1_Hardtail_Convert_Dropout.thumb.jpg.19b7e19865f013fa54ed2ef152d7f7b8.jpg

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za podpowiedź. Grzebałem w dobrym kierunku ale nie trafiłem na to - teraz już wszystko wiem. Z przodem to sprawa jasna i oczywista.

Miałbym jeszcze kilka pytań do Ciebie:

1. Jak sprawuje Ci się 36T w Race Face? Wymieniałeś już?

2. Jak sprawuje Ci się przód FD-M786 z korbą 36-22T?

3. Jak sprawują ci się manetki XTR z przerzutką przednią?

4. Jak z manetkami XTR I-Speca działają hamulce XT?

Odnośnik do komentarza

Ad. 3. Miałbym jeszcze kilka pytań:

Czytam właśnie o FD-M786 i jest napisane że przerzutka jest dla dużych tarczy w rozmiarach 38-44T, a my mamy w SF5 w Race Face 36T.  To się nie będzie gryźć ze sobą? Poza tym w porównianiu do FD-M618 (którą mieliśmy oryginalnie) pojemność jest 14T a linia łańcucha jest 48,8 mm czyli taka sama i tu, i tu.

Powiedz proszę, czy razem z wymianą przerzutki przedniej zmieniałeś także manetki do przodu, i - czy dobrze zrozumiałem, zainstalowałeś manetkę XTR (ten sam model jak do tylnej części napędu)? A jeśli tak - czy do przodu brałeś także I-Spec'a?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...