Jansio Napisano 25 Luty 2018 Udostępnij Napisano 25 Luty 2018 Ostatnio wymieniłem klocki hamulcowe w swoim rowerze. Hamulce to tektro m290. Okazały się trochę za grube, więc zrobiłem według zaleceń szajbajka I rozepchnąłem tłoczki. Musiałem je przesunąć o około 1.5mm. Po złożeniu wszystkiego okazało się, że hamulec zupełnie nie działa. Wrażenie, jakby cały płyn uleciał z przewodów. Podejrzewam, że musiały się jakoś porządnie zapowietrzyć. Ktoś wie, jaka może być tego przyczyna? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 26 Luty 2018 Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 I tak rozpychanie tłoczków poza możliwością wsadzenia nowych klocków nic nie daje. Jeśli z jakiś powodów klocki będą za grube to i tak będą. Czy jak naciskasz klamkę to zapada sie ona? Odnośnik do komentarza
Jansio Napisano 26 Luty 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 1 godzinę temu, Franz Mauer napisał: I tak rozpychanie tłoczków poza możliwością wsadzenia nowych klocków nic nie daje. Jeśli z jakiś powodów klocki będą za grube to i tak będą. Czy jak naciskasz klamkę to zapada sie ona? Tak Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 26 Luty 2018 Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 Czy przed wymianą klocków działała ona prawidłowo, a dopiero po wciśnięciu tłoczków przestałą? Czy podczas wciskania tłoczków zauważyłeś gdzieś duży wyciek płynu? Jeśli wycieku nie było to wyglada na to,że są zapowietrzone i wymagagją uzupełnienia płynu. Odnośnik do komentarza
Jansio Napisano 26 Luty 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 6 minut temu, Franz Mauer napisał: Czy przed wymianą klocków działała ona prawidłowo, a dopiero po wciśnięciu tłoczków przestałą? Czy podczas wciskania tłoczków zauważyłeś gdzieś duży wyciek płynu? Jeśli wycieku nie było to wyglada na to,że są zapowietrzone i wymagagją uzupełnienia płynu. Przedtem działało wszystko dobrze, wycieku płynu nie było. Domyśliłem się, że są zapowietrzone, ale ciekawi mnie czy wynikło to z jakiegoś mojego błędu przy wymianie. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 26 Luty 2018 Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 (edytowane) Przy wymianie samych klocków? - NIE Przy wymainie płynu? - możliwe. Edytowane 26 Luty 2018 przez Franz Mauer Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 26 Luty 2018 Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 Rozepchałeś tłoki na zamkniętym układzie?.... Mogłeś uszkodzić uszczelke w zbiorniku wyrównawczym i płyn dostał się nad nią. W tym modelu hamulca, do tej membrany nie ma dojścia jak dobrze kojarzę. Jeśli to będzie to, to zarżnąłeś hamulec Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Jansio Napisano 26 Luty 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 3 minuty temu, egzo23 napisał: Rozepchałeś tłoki na zamkniętym układzie?.... Mogłeś uszkodzić uszczelke w zbiorniku wyrównawczym i płyn dostał się nad nią. W tym modelu hamulca, do tej membrany nie ma dojścia jak dobrze kojarzę. Jeśli to będzie to, to zarżnąłeś hamulec Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Da się to jakoś sprawdzić? Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 26 Luty 2018 Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 Niebardzo.. Trzeba by rozpinać układ. Tam powinna być gdzieś taka maleńka dziurka. Jest sucha? Nie poci się? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Jansio Napisano 26 Luty 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 59 minut temu, egzo23 napisał: Niebardzo.. Trzeba by rozpinać układ. Tam powinna być gdzieś taka maleńka dziurka. Jest sucha? Nie poci się? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Gdzieś, to znaczy w którym miejscu mniej więcej Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 26 Luty 2018 Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 Sorry, tam będzie dojście do membrany. Tą boczną śrubą w klamce. Ale raczej nie wykręcaj jej bo spuścisz płyn ( chociaż ja bym wykręcił, zobaczył co tam się dzieje i zalał od nowa) . Gdzieś w tym miejscu też pewnie ten otwór. Malutki, jak łeb od szpilki.Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Jansio Napisano 26 Luty 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 46 minut temu, egzo23 napisał: Sorry, tam będzie dojście do membrany. Tą boczną śrubą w klamce. Ale raczej nie wykręcaj jej bo spuścisz płyn ( chociaż ja bym wykręcił, zobaczył co tam się dzieje i zalał od nowa) . Gdzieś w tym miejscu też pewnie ten otwór. Malutki, jak łeb od szpilki. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Poszedłem sprawdzić, ale nie musiałem, bo okazało się, że uległy samonaprawie. Od zawsze nie pojmowałem poziomu abstrakcji hamulców hydraulicznych, ale dziś, weszła ona na zupełnie nowy poziom... Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 26 Luty 2018 Udostępnij Napisano 26 Luty 2018 Nie uległy samonaprawie tylko prawdopodobnie płyn słyną przez uszkodzoną uszczelke ( membranę) . Te heble teraz to bomba z opóźnionym zapłonem. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się