ponczi Napisano 25 Luty 2018 Udostępnij Napisano 25 Luty 2018 Siemanko, jak wiadomo widelce Manitou mają odwróconą podkowę, w stosunku do innych producentów. Wymusza to ciut inne prowadzenie przewodu hamulcowego. Pomyślałem o rozpoczęciu małej dyskusji, jak Wy prowadzicie swoje okablowanie. Czy występują jakieś tarcia, nadmierna długość przewodu, itd. Bądź czy macie jakieś swoje patenty. U siebie mam tak, że pancerz wchodzi między koronę a podkowę (jest do niej dodatkowo przytwierdzony zipem), nastepnie przez dedykowaną "prowadnicę" doprowadzony do zacisku. Wg mnie minusem tego rozwiązania, jest lekkie szorowanie na prawo od ABS+ i zdzieranie farby (widoczne na zdjęciu). Zapraszam do dyskusji. Odnośnik do komentarza
Queny Napisano 25 Luty 2018 Udostępnij Napisano 25 Luty 2018 Ja w swoim dt swiss mam specjalne mocowanie pod przewód, (jak w ramie) i przewód idzie na około amorka od tyłu, i go okrąża po prawej. Nic nie dotyka,nie ociera. Odnośnik do komentarza
cygan Napisano 15 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 Hej nie wiem jak to zrobiłeś ale ten przewód powinien iść z tyłu do klamki a nie jak u Ciebie, u mnie wygląda to tak jak poniżej Odnośnik do komentarza
ponczi Napisano 15 Marzec 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 (edytowane) @cygan przeglądając różne fora, fotki producentów rowerów czy oglądając filmiki prowadzenie było rózne. Od takiego jak miałem, po takie jak Ty masz, a nawet jeszcze w ogóle inne. Bawiąc sie ostatnio z kokpitem zrobiłem, jak w załączniku. Przykład mojego wcześniejszego prowadzenia na przykładzie fotki z Cube, jako drugi załącznik. BTW. jaki masz model Manitou :>?? Edytowane 15 Marzec 2018 przez ponczi Odnośnik do komentarza
cygan Napisano 15 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 Widzisz ja tak miałem założony przewód od początku dlatego zdziwiłem się jak zobaczyłem Twoje zdjęcie. Patrząc na nowe modele cube mają teraz znowu troche inaczej poprowadzone te linki. Mój model to m30 Odnośnik do komentarza
ponczi Napisano 15 Marzec 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 @cygan spotkałem się nawet z takim prowadzeniem, jak w załączniku. To, które mam teraz (tak jak u Ciebie), chyba jest najlepsze. To co miałem, obcierało lekko lakier. Odnośnik do komentarza
Fenthin Napisano 15 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 Dnia 25.02.2018 o 13:05, ponczi napisał: Wg mnie minusem tego rozwiązania, jest lekkie szorowanie na prawo od ABS+ i zdzieranie farby (widoczne na zdjęciu). W końcu przetrze do gołego aluminium, sprawdzone. U siebie, co prawda nie w Manitou, lecz w starszym Epiconie, który też miał przelotkę z tyłu mam jak tu już wspomniane - przewód z prawej strony mija główkę ramy, idzie do tyłu i trafia w miejsce dla niego przeznaczone:https://drive.google.com/open?id=1INiGfkPB3TmvKLAk4xwob51xLVJ2QZq8 I to samo polecam w tej sytuacji. Odnośnik do komentarza
ponczi Napisano 15 Marzec 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 @Fenthin w tym momencie tak mam właśnie zrobione. Odnośnik do komentarza
Fenthin Napisano 15 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 I to jest najlepsza opcja. Przy czym wypadałoby jeszcze zabezpieczyć jakąś naklejką krawędź korony, która może mieć styk z przewodem. U mnie jest delikatnie poprzecierana. Odnośnik do komentarza
ponczi Napisano 15 Marzec 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 Ja tak dobrałem długosć, by przy stojącym rowerze, pozostało z 0,5-1cm przestrzeni. Wtedy nic nie będzie dotykało. Odnośnik do komentarza
Fenthin Napisano 15 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 (edytowane) Pamiętaj tylko, że widelec pracuje, kierownicą coś tam jednak się kręci, a sam przewód lata na wybojach. Edytowane 15 Marzec 2018 przez Fenthin Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 15 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 15 Marzec 2018 No i dochodzi jeszcze SAG który trzeba uwzględnić Odnośnik do komentarza
sajekk Napisano 16 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 16 Marzec 2018 U mnie to tak wygląda, wydaje się, że będzie się sprawdzać Odnośnik do komentarza
marekctr Napisano 27 Lipiec 2018 Udostępnij Napisano 27 Lipiec 2018 W moim wygląda to tak: Odnośnik do komentarza
OneManCrew Napisano 25 Wrzesień 2018 Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2018 Puszczenie przewodu przez środek goleni to błąd...wystarczy skompresować amor do oporu-końca skoku i zobaczyć wtedy jak się się układa przewód czy pancerz hamulcowy...rewelacyjnie to nie wygląda. Najlepsze jest puszczenie tyłem dookoła główki ramy i zastosowanie dłuższego np: o 5 cm przewodu czy pancerza. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 25 Wrzesień 2018 Udostępnij Napisano 25 Wrzesień 2018 Przewód poprowadzi inaczej bo z czasem porysuje ci golenie, a szkoda by było Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się