jaroslaw.cogiel Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 witam, szanowni zastanawiam się czy warto zainwestować w opony zwijane i czy jest duża różnica vs drut. Szukam opony która będzie przystępna cenowo i w miarę uniwersalna z niskim oporem toczenia po asfalcie ale też takiej która będzie dobrze zbierać w terenie i będzie dobrze trzymać na boki. wstępnie myślałem o http://allegro.pl/opona-continental-race-king-perf-26x2-2-zwijana-i6016468782.html co sądzicie ? Ktoś jeżdził / jeżdzi.....
Puncu Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Głównie różnią się wagą, tym że można je zwinąć i wrzucić do plecaka oraz podobno lepiej się uszczelnia jeżeli rezygnujesz z dętki.
bbc Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Zgadzam się z tym co powiedział kiedyś @SzajBajk w jednym ze swoich filmików - jeżeli zamienisz drutowane na zwijane będąc na amatorskim poziomie to zamiast 79ty w generalce to będziesz 79ty. Różnica jest w sumie taka, że jak potrzebujesz zabrać ze sobą oponę (jako zapas) to zdecydowanie łatwiej zabrać zwijaną.
nctrns Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Ja kupuję zwijane bo nie mam gdzie w domu trzymać drutówek
Andrzej Sawicki Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Drutowane opony można złożyć na pół i nie ma problemów z przechowywaniem. Ja się z nimi pożegnałem przy pierwszej wymianie dętki na wąskiej obręczy. Nooope. 1
Franz Mauer Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Jak wspomniał Andrzej, oponę zwijaną zdecydowanie łatwiej wsadza się na obręcz. Jednak wiele zależy od samej obręczy. Z drugiej strony drutowa jest tańsza i lepiej układa się na kole, co w przypadku niektórych obręczy oraz stylach jazdy może mieć istotne znaczenie
Gość Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 (edytowane) Dokładnie jeśli chodzi o same właściwości jezdne nie ma większej różnicy między drutem a zwijaną ale ja kompletnym amatorem jestem. Miałem zwijkę i było dobrze teraz mam drut i jest tak samo. Edytowane 22 Lutego 2018 przez Gość
Red Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Plusem drutowej jest oczywiście niska cena i trwałość. Jest to też minus bo takie opony są z reguły z twardej mieszanki, która kiepski trzyma na mokrej śliskiej nawierzchni. Trudniej też założyć lub uszczelnić jako bezdętkę oraz to o czym wspomniał Andrzej. Zwłaszcza przy niższym ciśnieniu jest to gilotyna do dętek.Zwijana z kolei jest droga ale można wybrać także zaawansowaną mieszankę gumy dzięki czemu można ją dobrać do jakości trasy. Łatwo się uszczelnia (praktycznie każda TLR wymaga jedynie ręcznej pompki stacjonarnej). Założysz bez użycia narzędzi. No i oczywiście można złożyć w zgrabną kostkę i schować do szafki lub zabrać w plecaku.Wagę pomijam bo nie zależy tylko i wyłącznie od rodzaju stopki.
jaroslaw.cogiel Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Opublikowano 22 Lutego 2018 Po tym co poczytałem zwrócę się na razie do zwijki bo nie bez znaczenia jest możliwość zabrania zapasu w trasę. Szanowni a jeżli chodzi o markę to ta " http://allegro.pl/opona-continental-race-king-perf-26x2-2-zwijana-i6016468782.html" jest ok. Wcześniej pisałem o oporach toczenia i asfalcie i ta wydaje mi sie że powinna być OK.
Nurek_ Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 35 minut temu, Red napisał: Plusem drutowej jest oczywiście niska cena i trwałość. Jest to też minus bo takie opony są z reguły z twardej mieszanki, która kiepski trzyma na mokrej śliskiej nawierzchni. Zwijana z kolei jest droga ale można wybrać także zaawansowaną mieszankę gumy dzięki czemu można ją dobrać do jakości trasy. Dodałbym jeszcze, że nie ma problemu żeby robić drutowe opony na zaawansowanych mieszankach gumy. Ale producenci takich zwykle nie oferują z prostego powodu - lepsze mieszanki są droższe i taka opona nie byłaby tania. Klient popatrzy i pomyśli "150 zł za drutówkę, chyba ich pogięło". 9 minut temu, jaroslaw.cogiel napisał: Szanowni a jeżli chodzi o markę to ta " http://allegro.pl/opona-continental-race-king-perf-26x2-2-zwijana-i6016468782.html" jest ok. Wcześniej pisałem o oporach toczenia i asfalcie i ta wydaje mi sie że powinna być OK. RaceKing to jedna z częściej wybieranych opon do zastosowań o jakich piszesz. Na asfalcie jest spoko, szutry, leśne ścieżki i lekki teren to jej żywioł, w cięższym też jakoś daje radę. Nie sprawdza się za to w błocie, ale jeszcze nikt nie wymyślił opony dobrej do wszystkiego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się