charney Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 Witam. Posiadam Krossa Earth S1 z 2014 roku. Przejechałem na nim około 3k kilometrów. Ostatni rok nie jeździłem wcale. Chcialbym ponownie do tego wrócić i trochę odświeżyć rower. I tu pojawia się moje pytanie, co w nim zmienić? Myślałem aby przejść na napęd 1x9. Do wymiany jest też support. Wszystkie części oryginalne, nic w nim nie zmieniałem. Czy warto po 4 latach wymienić łańcuch? Proszę o opinie. Specyfikacja: RAMA Aluminium Super Lite, Revo Virtual Suspension, skok 100mm WIDELEC Rock Shox XC32 Solo Air Tapered (skok 100mm, blokada Poplock) TŁUMIK Rock Shox Monarch R (165x38mm) NAPĘD PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano SLX M611 Direct Mount PRZERZUTKA TYLNA Shimano SLX M662 Shadow MECHANIZM KORBOWY Shimano M542 44/32/22 zęby SUPORT Shimano Deore BB51 KASETA Shimano Alivio HG50-9 11-34 zęby ŁAŃCUCH Shimano HG53 PEDAŁY Aluminiowe VP-519A KOŁA PIASTA PRZEDNIA Shimano HB-M475 32 otwory PIASTA TYLNA Shimano FB-M475 32 otwory OBRĘCZE WTB Speed Disc i19 26" 32 otwory OPONY Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard 26"x2.1" KONTROLA MANETKI Shimano Alivio M430 DŹWIGNIE HAMULCA Avid Elixir 3 Disc HAMULCE Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczne, tarcza 160mm) KIEROWNICA KROSS Racing Components (Aluminium, niski wznios, 660-680mm, 31,8mm) CHWYTY KROSS MOSTEK KROSS Racing Components (Aluminium, 31,8mm) STERY VP A45ACS2 pół-zintegrowane SIODEŁKO Selle Royal Seta M1 Custom WSPORNIK SIODEŁKA KROSS Racing Components (Aluminium, 31,6mm)
Fenthin Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 To mają być zmiany dla samego aktu zmiany, czy coś Ci w tym rowerze nie pasuje? Dla zasady to możesz cały rower wymienić, tylko pytanie: po co? Z usprawnień pomyślałbym może o dropperze, kwestia jeszcze jak jeździsz. Z rzeczy użytkowych, ze względu że hamulce są na DOT, warto pomyśleć o nowym płynie. Skoro suport jest do wymiany, naturalnie i ten element. Do tego pewnie jakiś serwis łożysk i amortyzacji, tyle. Wymiana łańcucha po 3kkm może nie mieć już sensu.
remigiusz Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Zastanów się najpierw jaki rodzaj jazdy Cię interesuje. A potem może sprzedaj go tak jak stoi, bo ładowanie kasy po to tylko by odzyskać te pieniądze nie ma sensu. Inwestować w ten rower można tylko wtedy gdy naprawdę chcesz nim jeździć przez następne kilka lat. Jakieś tam amatorskie enduro czy bardziej turystyka po górskich szlakach to będzie dobry sprzęt. Do takiej jazdy w koło komina po okolicznych ścieżkach czy parkach to przerost formy nad treścią.
Andrzej Sawicki Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Wszystko można zmienić, ale warto przemyśleć, co naprawdę trzeba/warto. W jaki sposób i w jakim terenie będzie używany? Co Ci w nim na pewno nie pasuje? No i najważniejsze: jaki masz budżet (czy na ulepszenia, czy bliżej nowego roweru)?
charney Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 A wiec chciałbym ponownie zacząć startować w zawodach Mtb amatorsko. Jakieś jazdy po 50 km w lasach 3 razy w tygodniu. Chciałbym zmienić napęd, wymienić Suport i ewentualnie kupić nowy amortyzator, ale nie wiem czy jest sens. Może sprzedać ten rower i kupić hard taila? Nie bawię się raczej w enduro. Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, jestem w tym wszystkim świeży i mój budżet to około 1000 zł na cały rower. Myślałem tez nad sprzedaniem go i kupieniu LEVEL r9, ale nie wiem czy jest sens.
Andrzej Sawicki Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 (edytowane) OK, obecny rower masz raczej turystyczny. Jeśli go ulepszyć, np. amortyzatorem, to może być o wiele wygodniejszy, ale tylko trochę sprawniejszy. Możesz się nim oczywiście ścigać, ale wagi i małych kół nie zmienisz -- w pewnym momencie to Cię skutecznie ograniczy. Dlatego sugerowałbym hardtaila. Stracisz na wygodzie, ale potencjalnie zyskasz na wadze (zależnie od ostatecznego budżetu) i możesz mieć koła 29" -- kluczowe w wyścigach. Obejrzyj serię Romet Mustang 29. Ta firma ostro atakuje cenami. Najniższy model jest dobrej jakości w bezkonkurencyjnej obecnie cenie. Wyższe też warte uwagi -- niższa waga i efektywniejszy osprzęt. Edytowane 19 Lutego 2018 przez Andrzej Sawicki
charney Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 Pytanie tez za ile udałoby mi się sprzedać obecny rower, bo jeśli miałbym go sprzedać za śmieszne pieniądze i dokładać sporo do jakiegoś dobrego hard taila, to chyba wolałbym już zostać przy tym obecnym i wydać troche kasy na ulepszenie go.
Andrzej Sawicki Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 To prawda. Trzeba by się przejść w okolicy i sprawdzić, ile dadzą sklepy rowerowe. Może zachowają się uczciwie, wtedy będzie na hardtaila. Jeśli nie, do słabej propozycji dodaj z 50% (czyli marżę sklepu) i wystaw na OLX. Tymczasem jeśli nic się w nim nie rozpada (nie powinno, sprzęt jest dobrej klasy), raczej bym w niego nie inwestował. Na początki ścigania się taki rower w zupełności wystarczy. Tymczasem możesz odkładać na bardziej konkretny zakup. Dodatkowo inni zawodnicy mogą podpowiedzieć, które z nowości byłyby warte dopłaty, a które niekoniecznie.
charney Opublikowano 19 Lutego 2018 Autor Opublikowano 19 Lutego 2018 Dziękuje bardzo za odpowiedz, pozdrawiam!
Fenthin Opublikowano 19 Lutego 2018 Opublikowano 19 Lutego 2018 Stary full XC ze skokiem 100mm, kołami 26", miękkimi osiami, nieco już przestarzałym średnim osprzętem. Kto to kupi i ile potrwa sprzedaż? Żeby poszło szybko, będzie trzeba wystawić poniżej granicy opłacalności. Zamiast kombinować, po prostu zrób temu rowerowi serwis i jeździj swoje.
charney Opublikowano 21 Lutego 2018 Autor Opublikowano 21 Lutego 2018 Rower jednak, po odświeżeniu go, postaram się sprzedać, bo wsiadłem na niego i już jest mi za mały.
Krystiano Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Czy od czasu zakupu roweru urosłeś, albo od razu kupiłeś zdecydowanie za mały rower? Bo trochę zmartwiło mnie ostatnie zdanie iż wsiadłeś i nagle stał się za mały:) Osobiście jestem przeciwnikiem podążania tylko i wyłącznie za trendami w takim rozumieniu iż ktoś jeździ i jeździ na 26" i jest super, ale nagle dowiedział się że obecnie standard to 29" i nagle rower jest mu za mały. Kiedyś na miękkich i wiotkich osiach zjeżdżano DH a teraz co niektórzy nie wyobrażają sobie wypadu do parku bez sztywnych osi - oczywiście piszę z żartem nie urażając nikogo. Moim zdaniem masz bardzo fajny rower, zrobiłeś na nim mało km więc małym kosztem można przywrócić go do życia i zbudować formę. Zanim wrócisz do maratonów minie przynajmniej sezon więc przez najbliższy rok możesz nim jeździć i później kupić sobie HT.
charney Opublikowano 22 Lutego 2018 Autor Opublikowano 22 Lutego 2018 Rower dostałem w wieku 14 lat, teraz mam 18 i troche mi się urosło. Przyjechałem nim dzisiaj do pracy i czuje, ze jest troche mały jak dla mnie. Dziś jadę go zawiezc do serwisu, może jak będzie zrobiony to zmienię zdanie i go zostawię. Ale narazie już rozglądam się za jakiś hardem.
Andrzej Sawicki Opublikowano 22 Lutego 2018 Opublikowano 22 Lutego 2018 Jako rozwiązanie tymczasowe, jeśli nie będzie od razu zmieniany, można założyć dłuższy mostek. To przynajmniej trochę poprawi pozycję na rowerze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się