Skocz do zawartości

Co zmienić w swoim Krossie Earth S1


charney

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Krossa Earth S1 z 2014 roku. Przejechałem na nim około 3k kilometrów. Ostatni rok nie jeździłem wcale. Chcialbym ponownie do tego wrócić i trochę odświeżyć rower. I tu pojawia się moje pytanie, co w nim zmienić? Myślałem aby przejść na napęd 1x9. Do wymiany jest też support. Wszystkie części oryginalne, nic w nim nie zmieniałem. Czy warto po 4 latach wymienić łańcuch? Proszę o opinie. 

Specyfikacja: 

RAMA Aluminium Super Lite, Revo Virtual Suspension, skok 100mm

WIDELEC Rock Shox XC32 Solo Air Tapered (skok 100mm, blokada Poplock)

TŁUMIK Rock Shox Monarch R (165x38mm)

NAPĘD

PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano SLX M611 Direct Mount

PRZERZUTKA TYLNA Shimano SLX M662 Shadow

MECHANIZM KORBOWY Shimano M542 44/32/22 zęby

SUPORT Shimano Deore BB51

KASETA Shimano Alivio HG50-9 11-34 zęby

ŁAŃCUCH Shimano HG53

PEDAŁY Aluminiowe VP-519A

KOŁA

PIASTA PRZEDNIA Shimano HB-M475 32 otwory

PIASTA TYLNA Shimano FB-M475 32 otwory

OBRĘCZE WTB Speed Disc i19 26" 32 otwory

OPONY Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard 26"x2.1"

KONTROLA

MANETKI Shimano Alivio M430

DŹWIGNIE HAMULCA Avid Elixir 3 Disc

HAMULCE Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczne, tarcza 160mm)

KIEROWNICA KROSS Racing Components (Aluminium, niski wznios, 660-680mm, 31,8mm)

CHWYTY KROSS

MOSTEK KROSS Racing Components (Aluminium, 31,8mm)

STERY VP A45ACS2 pół-zintegrowane

SIODEŁKO Selle Royal Seta M1 Custom

WSPORNIK SIODEŁKA RZP_161200.jpgKROSS Racing Components (Aluminium, 31,6mm)

Odnośnik do komentarza

To mają być zmiany dla samego aktu zmiany, czy coś Ci w tym rowerze nie pasuje? Dla zasady to możesz cały rower wymienić, tylko pytanie: po co?

Z usprawnień pomyślałbym może o dropperze, kwestia jeszcze jak jeździsz.
Z rzeczy użytkowych, ze względu że hamulce są na DOT, warto pomyśleć o nowym płynie. Skoro suport jest do wymiany, naturalnie i ten element. Do tego pewnie jakiś serwis łożysk i amortyzacji, tyle. 

Wymiana łańcucha po 3kkm może nie mieć już sensu. 

Odnośnik do komentarza

Zastanów się najpierw jaki rodzaj jazdy Cię interesuje. A potem może sprzedaj go tak jak stoi, bo ładowanie kasy po to tylko by odzyskać te pieniądze nie ma sensu. 

Inwestować w ten rower można tylko wtedy gdy naprawdę chcesz nim jeździć przez następne kilka lat. Jakieś tam amatorskie enduro czy bardziej turystyka po górskich szlakach to będzie dobry sprzęt. Do takiej jazdy w koło komina po okolicznych ścieżkach czy parkach to przerost formy nad treścią. 

 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Wszystko można zmienić, ale warto przemyśleć, co naprawdę trzeba/warto. W jaki sposób i w jakim terenie będzie używany? Co Ci w nim na pewno nie pasuje? No i najważniejsze: jaki masz budżet (czy na ulepszenia, czy bliżej nowego roweru)?

Odnośnik do komentarza

A wiec chciałbym ponownie zacząć startować w zawodach Mtb amatorsko. Jakieś jazdy po 50 km w lasach 3 razy w tygodniu. Chciałbym zmienić napęd, wymienić Suport i ewentualnie kupić nowy amortyzator, ale nie wiem czy jest sens. Może sprzedać ten rower i kupić hard taila? Nie bawię się raczej w enduro. Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, jestem w tym wszystkim świeży i mój budżet to około 1000 zł na cały rower. Myślałem tez nad sprzedaniem go i kupieniu LEVEL r9, ale nie wiem czy jest sens. 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

OK, obecny rower masz raczej turystyczny. Jeśli go ulepszyć, np. amortyzatorem, to może być o wiele wygodniejszy, ale tylko trochę sprawniejszy. Możesz się nim oczywiście ścigać, ale wagi i małych kół nie zmienisz -- w pewnym momencie to Cię skutecznie ograniczy.

Dlatego sugerowałbym hardtaila. Stracisz na wygodzie, ale potencjalnie zyskasz na wadze (zależnie od ostatecznego budżetu) i możesz mieć koła 29" -- kluczowe w wyścigach. Obejrzyj serię Romet Mustang 29. Ta firma ostro atakuje cenami. Najniższy model jest dobrej jakości w bezkonkurencyjnej obecnie cenie. Wyższe też warte uwagi -- niższa waga i efektywniejszy osprzęt.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Odnośnik do komentarza

Pytanie tez za ile udałoby mi się sprzedać obecny rower, bo jeśli miałbym go sprzedać za śmieszne pieniądze i dokładać sporo do jakiegoś dobrego hard taila, to chyba wolałbym już zostać przy tym obecnym i wydać troche kasy na ulepszenie go.

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

To prawda. Trzeba by się przejść w okolicy i sprawdzić, ile dadzą sklepy rowerowe. Może zachowają się uczciwie, wtedy będzie na hardtaila. Jeśli nie, do słabej propozycji dodaj z 50% (czyli marżę sklepu) i wystaw na OLX.

Tymczasem jeśli nic się w nim nie rozpada (nie powinno, sprzęt jest dobrej klasy), raczej bym w niego nie inwestował. Na początki ścigania się taki rower w zupełności wystarczy. Tymczasem możesz odkładać na bardziej konkretny zakup. Dodatkowo inni zawodnicy mogą podpowiedzieć, które z nowości byłyby warte dopłaty, a które niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza

Stary full XC ze skokiem 100mm, kołami 26", miękkimi osiami, nieco już przestarzałym średnim osprzętem. Kto to kupi i ile potrwa sprzedaż? Żeby poszło szybko, będzie trzeba wystawić poniżej granicy opłacalności. 

Zamiast kombinować, po prostu zrób temu rowerowi serwis i jeździj swoje. 

Odnośnik do komentarza

Czy od czasu zakupu roweru urosłeś, albo od razu kupiłeś zdecydowanie za mały rower? Bo trochę zmartwiło mnie ostatnie zdanie iż wsiadłeś i nagle stał się za mały:) Osobiście jestem przeciwnikiem podążania tylko i wyłącznie za trendami w takim rozumieniu iż ktoś jeździ i jeździ na 26" i jest super, ale nagle dowiedział się że obecnie standard to 29" i nagle rower jest mu za mały. Kiedyś na miękkich i wiotkich osiach zjeżdżano DH a teraz co niektórzy nie wyobrażają sobie wypadu do parku bez sztywnych osi - oczywiście piszę z żartem nie urażając nikogo.

Moim zdaniem masz bardzo fajny rower, zrobiłeś na nim mało km więc małym kosztem można przywrócić go do życia i zbudować formę. Zanim wrócisz do maratonów minie przynajmniej sezon więc przez najbliższy rok możesz nim jeździć i później kupić sobie HT.

Odnośnik do komentarza

Rower dostałem w wieku 14 lat, teraz mam 18 i troche mi się urosło. Przyjechałem nim dzisiaj do pracy i czuje, ze jest troche mały jak dla mnie. Dziś jadę go zawiezc do serwisu, może jak będzie zrobiony to zmienię zdanie i go zostawię. Ale narazie już rozglądam się za jakiś hardem.

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Jako rozwiązanie tymczasowe, jeśli nie będzie od razu zmieniany, można założyć dłuższy mostek. To przynajmniej trochę poprawi pozycję na rowerze.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...