Skocz do zawartości

długość mostka


piotrek1234

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich, niedawno kupiłem nowy rower szosowy i zauważyłem że dość mocno opieram się dłońmi o kierownicę, jakby ciężar ciała był przeniesiony do przodu. Moj wzrost  to 187cm , rama 56cm , a odległośc od czupka siodełka do mostka to około 56cm.Czy mostek może być za długi, jego długość to 130mm? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez piotrek1234
Opublikowano

masz wiotkie mięśnie brzucha i lecisz na twarz :]   - ja zaś jestem rozciągnięty ja kawał betonu...., więc najwygodniej mi bez trzymania kiery w ogóle :) i mam wrażenie że mogłaby być z metr bliżej by było wygodnie :P

Wiem nie pomogłem, ale chciałem przedstawić że różnie bywa i nie tylko wzrost / zasięgi ramion itd są decydujące 

Opublikowano

Zanim zmienisz, odwróć go na plus (jeśli jest na minusie). Jeśli to nie pomoże wymień np na 110mm.

 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano
7 minut temu, Marek Karnecki napisał:

masz wiotkie mięśnie brzucha i lecisz na twarz :]   - ja zaś jestem rozciągnięty ja kawał betonu...., więc najwygodniej mi bez trzymania kiery w ogóle :) i mam wrażenie że mogłaby być z metr bliżej by było wygodnie :P

Wiem nie pomogłem, ale chciałem przedstawić że różnie bywa i nie tylko wzrost / zasięgi ramion itd są decydujące 

Giętki dość jestem, rozciągam sie prawie codziennie po bieganiu ,a jeśli chodzi o brzuch to podobnie.nie wiem natomiast jak z długością ręki , u mnie to około 78cm. 

Opublikowano

Zawsze możesz się sprawdzić za pomocą apki SizeMyBike lub Fit for the Road.

Opublikowano
10 minut temu, Red napisał:

Zawsze możesz się sprawdzić za pomocą apki SizeMyBike lub Fit for the Road.

Z aplikacji wynika że mostek powinien być o 5cm krótszy to dość spora różnica, czy istnieje taka możliwość?

Opublikowano

80 to trochę mało ale zdarza się i tak. Możesz kupić jakiś "paździerzowy" mostek za parę złotych i pojeździć może akurat. 

Opublikowano
5 minut temu, Red napisał:

80 to trochę mało ale zdarza się i tak. Możesz kupić jakiś "paździerzowy" mostek za parę złotych i pojeździć może akurat. 

I tak pewnie zrobie, dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam :)

Opublikowano

Usiądź na siodełku i złap dłońmi za "łapy". Przyjmij pozycje w której jeździsz właśnie w górnym chwycie i spójrz na miejsce gdzie mostek trzyma kierownicę. Przy dobrze dobranej długości mostka kierownica powinna pokrywać się z piastą przedniego koła. Jeżeli widzisz piastę za kierownicą to mostek jest za krótki, jeżeli przed to za długi.

 

Opublikowano

To jak będziesz widział piastę przy danej długości mostka zależy od geometrii. IMHO przy obecnych trendach, takie podejście jest kompletnie bez sensu.

 

 

 

 

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Jak masz wypoziomowane i wyprofilowane siodełko? Czasem zdarza się,że siodełko naturalnei wyprofilowane jest z lekkim spadkiem od strony mostka, co powoduje większe napieranie ciała na nadgarstki. Czasem po prostu siodełko wypoziomowane jest na kąt ujemny w uzuskuje się podobny efekt. Jak skrócisz mostek to raczej bardziej wyprostujesz pozycję, ale nadal możesz odczuwać dyskomfort w nadgarstkach. 

A może to wcale nie kwestia długości mostka? Pojeździj jeszcze trochę, ale pamietaj aby ciężar ciała prznosić na siodełko, a dłonie na kierownicy ułożyć tak, aby ich grzbiet wraz z przedramieniem tworzyły linię prostą. Przy tym rozluźnij ręce w łokciach i barkach. Jeśli to nie pomoże to wówczas zastanawiałbym się nad zmiana długośic mostka. 

Dnia 18.2.2018 o 00:47, Nemrod napisał:

Przy dobrze dobranej długości mostka kierownica powinna pokrywać się z piastą przedniego koła. Jeżeli widzisz piastę za kierownicą to mostek jest za krótki, jeżeli przed to za długi.

Nie wiem czy dotyczy to również rowerów typowo szosowych, ale  w rowerach typu MTB, Gravel długosicią mostka, oprócz pozycji rowerzysty, reguluje się również oczekwiane zachowanie roweru. Dłuższy mostek powodujacy przesunięcie się linni kierownicy za piastę czyni rower bardziej spokojnym, lepiej kontrolowalnym na długich prostych trasach i zjazdach. Krótszy mostek przesuwajacy linię kierownicy przed piastę czyni rower bardziej zwrotnym, wręcz narwanym i sprawdza się lepiej na krętych singlach, przy bardziej technicznych zjazdach, gdzie często zmienia się kierunek jazdy. Trochę to teraz zostało zniwelowane bardziej płaskim kątem wyprzedzenia widelca, ale jak można zauważyć dla równiowagi przy bardziej płaskich kątach stosuje krótkie mostki i na odwrót. NIezwykle rzadko spotykam się z ustawieniem kierownicy tuż nad piastą. Może to przyypadek, ale trochę zbyt często przeze mnie zauważalny.

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano
20 godzin temu, Red napisał:

To jak będziesz widział piastę przy danej długości mostka zależy od geometrii. IMHO przy obecnych trendach, takie podejście jest kompletnie bez sensu.

 

 

 

 

No może ta metoda dobra nie jest ale może być jakimś punktem startowym lub punktem odniesienia ;) 

Godzinę temu, Franz Mauer napisał:

Jak masz wypoziomowane i wyprofilowane siodełko? Czasem zdarza się,że siodełko naturalnei wyprofilowane jest z lekkim spadkiem od strony mostka, co powoduje większe napieranie ciała na nadgarstki. Czasem po prostu siodełko wypoziomowane jest na kąt ujemny w uzuskuje się podobny efekt. Jak skrócisz mostek to raczej bardziej wyprostujesz pozycję, ale nadal możesz odczuwać dyskomfort w nadgarstkach. 

Dokładnie. Ja bym się pobawił trochę z ustawieniami a potem brał się za wymianę. 

@piotrek1234
Jak byś wrzucił zdjęcie rowerka, takie od boku to było by coś łatwiej doradzić ;) 

 

Opublikowano
16 minut temu, Zalas napisał:

Jak byś wrzucił zdjęcie rowerka, takie od boku to było by coś łatwiej doradzić ;) 

Najlepiej jakby jeszcze na nim siedział, to byśmy zobaczyli pozycje ;)

  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...