Skocz do zawartości

SR Suntour Raidon - Jakich smarów używać ?


kubamtb

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy to normalne że jak ugnę amortyzator parę razy to na goleniach mam jakby czarny smar. I w jakich okolicach psi mam pompować moja waga to około 60kg. Moje ostatnie pytanie to jakich smarów używacie do serwisu amortyzatora? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano (edytowane)

Tak to normalne, że na lagach pojawia się ślad po smarze/oleju (brudzie). Konserwuj uszczelki kurzowe np. Brunoxem do amortyzatorów. Spryskaj, poczekaj chwilę, ugnij parę razy i zetrzyj brud. Najlepiej rób tak po każdej jeździe.

SAG powinien wynosić około 15 - 20 % skoku przy 100 mm (i mniej) skoku amortyzatora (tak podaje Suntour w instrukcji).  Im więcej skoku tym większy SAG. Powyżej 100 mm skoku SAG zwiększa się do 25 %.Wiesz jak sprawdzić SAG? Zanim napiszę Ci ile masz psi załadować muszę wiedzieć ile masz skoku.

Ja do mojego Raidona używam Motorex Bike Grease 2000. Niedrogi i wydajny.

 

P.S.

Ja przy wadze około 70 kg i skoku 140 mm mam 25 % SAGu czyli 35 mm przy około 40 psi. Ciśnienie oczywiście można regulować zależnie od własnych upodobań. Jedni lubią jak wybiera liście a inni nieco twardszy amor preferują.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Z ego co ja kojarzę to Brunox zalecają w servisie jak mam już zrobić przegląd a nie masz czasu a nie do codziennego użytku
Ja swojego rock shox po każdym razie poprostu wycieram szmatką

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Godzinę temu, piter614 napisał:

a nie do codziennego użytku

A niby dlaczego nie używać Brunoxa po każdej jeździe tylko przy serwisie? 

Opublikowano
Godzinę temu, PrzeLuka napisał:

A niby dlaczego nie używać Brunoxa po każdej jeździe tylko przy serwisie

Pewnie dla tego, że może wypłukać olej z gąbek do smarowania górnych lag. 

Opublikowano

PrzeLuka mój skok to 100mm mam jedno pytanie sag zmierzyć siedząc na rowerze czy stojąc?

Interesuje mnie jeszcze jedno w przyszłości będę kupował ramę dartmoor primal aktualnie mam 100mm skoku a w specyfikacjach tej ramy pisze że od skoku 130mm. Co trzeba zrobić żeby zwiększyć skok??

Motorex Bike Grease 2000 używasz go do uszczelek, ślizgów i sprężyn?

Opublikowano
Godzinę temu, kubamtb napisał:

PrzeLuka mój skok to 100mm mam jedno pytanie sag zmierzyć siedząc na rowerze czy stojąc?

 

na siedzaco

 

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, kubamtb napisał:

Co trzeba zrobić żeby zwiększyć skok??

To trzeba zrobić...

W Raidonie robi się to identycznie ale zróżnicowanie skoku wygląda tak: 80, 100, 120, 140 mm.

1 godzinę temu, kubamtb napisał:

Motorex Bike Grease 2000 używasz go do uszczelek, ślizgów i sprężyn?

Do wszystkiego. Do amora, do łożysk itd.

 

2 godziny temu, Kruup napisał:

Pewnie dla tego, że może wypłukać olej z gąbek do smarowania górnych lag.

Myślę, że nijak teoria ma się do praktyki. Po blisko roku regularnego stosowania Brunoxa moje gąbki nie były wypłukane z oleju. Brunoxa używa się w niewielkiej ilości do konserwacji i czyszczenia uszczelek. Tak minimalna ilość nawet przy stosowaniu po każdej jeździe nie ma większego wpływu na konsystencje oleju którym nasączone są gąbki.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Dokładnie nie zalecają Brunox do codziennego użytku bo jak pisali wyżej wyplukuje olej z uszczelek kuzowych i smar z pod uszczelnien

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

 

Dnia 17.02.2018 o 12:13, kubamtb napisał:

Interesuje mnie jeszcze jedno w przyszłości będę kupował ramę dartmoor primal

Primal ma główkę taperowana wiec potrzebowałbyś jeszcze redukcji do dolnego łożyska z 1 1/5" na 1 1/8". Chyba że masz Raidona z taperem to nie.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Witam. Kolego PrzeLuka co do pryskania bezpośrednio na rury goleniowe a potem dopiero wycieranie bardzo niszczy środek dolnych lagów. Uszczelki te niestety nie są tak odporne żeby ten środek nie dostał się pod uszczelkę. Z tym problemem spotykam się dziennie, gdzie właśnie po tym stosowaniu są całe gąbki aż czarne a przestrzeń dolnych lach jest zabłocone tym syfem które przedostało się w dół przez te częste używanie brunoxa. Takze powoduje to niszczenie tuleji ślizgowych a w najgorszych sytuacjach to ździeranie anody z rur goleniowych. Brunox jest dobrym środkiem lecz tylko pod warunkiem psikania na szmatkę a potem dopiero wycierania

Opublikowano

Nie będę się upierał. Jeśli się faktycznie mylę to nic tylko się przyznać do pomyłki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...