Skocz do zawartości

Tiagra. Luz na klamkomanetce?


egzo23

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem dziwną rzecz.
Duża dźwignia klamkomanetki prawej ma minimalny, milimetrowy luz w płaszczyźnie przód tył. Nie na osi obrotu do hamowania, a jakby w mechanizmie od biegów. I minimalnie jest bardziej wychylony w stosunku do małej.
Klamkomanetka działa perfekcyjnie. Zmienia, hamuje. Luz podczas jazdy niezauważalny. Na stojaku serwisowym dopiero to wyłapałem
Bać się? Czy raczej nie?
e196abdc6e43efa39a0dbac38522b84b.jpg&key=d82866422f58d8187fdc198fce9e39b7211d66ffdf3bdfeeaa4b884d4c9ed1b2
 
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 
 


Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi wszystko tak jak należy to bym się nie obawiał. Czasem rzuć okiem czy luz się nie powiększa.
Uważam że każda każda klamkomanetka ma jakby "martwą strefę": chwila luzu i dopiero zrzuca bądź wrzuca bieg.

Odnośnik do komentarza

Tylko ten luz nie jest jak się biegi zmienia. Tak jak piszę wyżej. W mechaniźmie biegowym, ale w płaszczyźnie hamowania.
Ciężko to opisać.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Fakt. Przyznam że dalej nie rozumiem. Jedyne co mi jeszcze przychodzi na myśl to: sama zasada działania tego mechanizmu: parę zapadek i sprężynek. Może coś już powoli się "kończy". Czekamy. Może ktoś ogarnie temat i napisze coś ciekawego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...