dzordz Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Witajcie. Czym te korby się różnią, oprócz wyglądu ? Którą zakupić ? Wymieniam napęd na 2x10 (36/22).
Gość Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Generalnie nie różnią się właściwie niczym. Ewentualnie wagą. Moim zdaniem nie ma znaczenia którą wybierzesz. Każda z nich zrobi robotę.
firefoks Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Z tego co pamiętam to różnią się możliwymi kombinacjami zębatek.
dzordz Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 Generalnie nie różnią się właściwie niczym. Ewentualnie wagą. Moim zdaniem nie ma znaczenia którą wybierzesz. Każda z nich zrobi robotę.Liczę na to.Zmieniam deore 523 na octalinku.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Poczytaj opisy jak zależy Ci na masie to bierz najlżejszą (lub najtańszą) choć przy zmianie z octalinku z zintegrowaną oś i tak odczujesz zmianę bez względu na to którą wybierzesz.
dzordz Opublikowano 9 Lutego 2018 Autor Opublikowano 9 Lutego 2018 Poczytaj opisy jak zależy Ci na masie to bierz najlżejszą (lub najtańszą) choć przy zmianie z octalinku z zintegrowaną oś i tak odczujesz zmianę bez względu na to którą wybierzesz.Jestem ciekaw o ile lepiej będzie kręcić na podjazdach oraz ile na wadze zyskam.W obecnym napędzie 22/30/40 nie użyłem największej tarczy - jeżdżę na dużej kadencji bo mam problem z kolanami. Postawiłem na 36/22 a może lepiej 34/24 (wtedy kupił bym m6000) ?Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) Z tego samego powodu jeżdżę na większej kadencji a mniej siłowo. Octalink i tak jest dość sztywny ale na podjazdach odczujesz różnicę. Różnica w wadze jest wyraźnie odczuwalna. Plus rzecz jasna łatwość obsługi korby z zintegrowaną osią. Tylko misek nie wkręcaj "żabką". Kup klucz drogie nie są. Gwinty oczywiście wcześniej wyczyść i nasmaruj. Miski powinny się wkręcać bez większego oporu wiec nie wkręcaj ich na siłę. Jak nie będą wchodzić znaczy że trzeba doczyścić gwint mufy. Lewa na lewo prawa na prawo plus podkładki z zestawu. Raczej trudno pomylić, która gdzie ma być. Edytowane 9 Lutego 2018 przez Gość
Franz Mauer Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) W zasadzie między nimi nie ma żadnej różnicy. M617 i M627 są niemalże identyczne, a jedynie w M615 producent przewiduje możliwość współpracy z największa zębatką 40T. W pozostałych max 38T. Jednak zważając na identyczny rozstaw śrub sądzę,że bez problemu można każdą z nich skonfigurować pod siebie, choć Shimano zaznacza,że korby pracują idealnie jeśli róznica między zębami nie przekracza 14 zębów. Jednak nie oznacza to,że nie będą pracowały w innej konfiguracji,. Osobiście dotychczas jeździłem na korbie z zestawem 22/38, co daje 16 zębów różnicy i działało to prawidłowo. Różnica wagi pomiędzy nimi jest w zasadzie żadna i może wynikać tylko i wyłącznie z różnicy długości ramion korby oraz zastosowanych zębatek. Zatem jeśli kupujesz nową to sugeruj się głównie kombinacją zębatek, która będzie Ci najbardziej pasowała. Jeśli zamierzasz kupować wraz z wkładem suportu to zwróć uwagę jaki jest dodawany do zestawu,bo w jednych dają SM-BB51 w drugich SM-BB52, ale i tu nie kruszyłbym kopii,bo różnica jakości obu jest niewielka Edytowane 9 Lutego 2018 przez Franz Mauer
lechoo80 Opublikowano 18 Maja 2018 Opublikowano 18 Maja 2018 Witam. Posiadam korbę shimano deore m615 38/24 chciałbym zmienić na 36/22. Czy zębatki z korby shimano m617 będą na 100% pasować do mojej korby? niestety w m615 nie ma konfiguracji 36/22.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się