Skocz do zawartości

Rower z tiagrą czy ultegra?


Fritzowski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Stoję przed wyborem kupna pierwszej w życiu szosy.

Znalazłem dwa modele. Jeden z pełną tiagrą drugi z pełną ultegrą. Oba rowery z rocznika 2017.

Czy jest duża róźnica pomiędzy obydwoma napędami?

Rocznik 2017

Tylna przerzutka Shimano Ultegra, 11s

Przednia przerzutka Shimano Ultegra, 11s

Manetki Shimano Ultegra, 11s

Hamulce Shimano ULTEGRA

Kaseta Shimano Ultegra, 11s

Korba Shimano Ultegra, 11s

Koronki 50 | 34

oraz

Rocznik 2017

Tylna przerzutka Shimano Tiagra, 10s

Przednia przerzutka Shimano Tiagra, 10s

Manetki Shimano Tiagra, 10s

Hamulce Shimano Tiagra

Kaseta Shimano CS-HG500-10

Korba Shimano Tiagra, 10s

Koronki 50 | 34

 

Edytowane przez Fritzowski
Odnośnik do komentarza

Oglądałem, kupuje rowery z "factory outlet" był z pełną 105tką ale już zdążyli mi go sprzątnąć spod nosa, i mam wybór z pełną tiagrą albo pełną ultegrą. Rowery sporo taniej

 

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Ultegra jest lżejsza i sprawniejsza. Na początku nie poczujesz różnicy. Jeśli się rozkręcisz do tysięcy km rocznie, będzie to przydatne. Podobnie zadziałają koła z wyższej półki.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)

kupując szosę chcę wykluczyć auto z dojazdu do pracy. trekkingiem wychodzilo mi 45 minut ze srednią 20km/h a szosą mam nadzieje zbić chociaż  z 10 minut, a i lubię długie wycieczki. Może ktoś jeszcze polecic jakieś firmy z rowerami endurance do 4k? 4500 troszkę dużo dla mnie, a nawet nie mogę rozłożyć tej płatności na raty.

Jeszcze na stronie canyona skorzystam z ich kalkulatora doboru ramy, może się okaże że jednak większa rama.

Edytowane przez Fritzowski
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, firefoks napisał:

A błotniki wejdą? Jazda w deszczu a nawet po deszczu bez błotników to trochę lipa...

Będę unikać deszczu :D

Odnośnik do komentarza

to sobie do roboty wiele nie pojeździsz, z doświadczenia wiem, że na dojazd do rower musi mieć błotniki i dlatego oprócz szosy mam starego trekkinga.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Nawet jak pojedziesz rano i będzie pogodnie to po 8 godzinach może padać deszcz.  Ja mam do tego specjalny rower całoroczny z biegami w piaście Sram S7, błotnikami i dodatkowym chlapaczem z przodu. Parkuje w zamykanej rowerowni, więc nie straszne mi błoto pośniegowe ;)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli kupisz ultegre to i późniejsze koszty wymian będę nieco większe ;-) A skoro ma być to rower do śmigania do pracy może mieć to znaczenie :-P

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, marcin.jka napisał:

to sobie do roboty wiele nie pojeździsz, z doświadczenia wiem, że na dojazd do rower musi mieć błotniki i dlatego oprócz szosy mam starego trekkinga.

Obecnie mam trekingowy. Chciałbym go zatrzymać bo go lubię. Niestety do pracy kawałek mam, prawie 20km więc trekkingiem mi troszkę ciut za długo schodzi :( Kupując szosę chciałbym auto używać jedynie na weekend, poruszać się rowerem. Jeżdżę około 45 minut. Szosą myślę że wykręcał bym z 35 minut :D. Niestety nie mogę pozwolić sobie na dwa rowery. Ogólnie lubię jeździć na długie trasy, dlatego waham się przed kupnem czy to ma sens ;/

4 godziny temu, firefoks napisał:

Nawet jak pojedziesz rano i będzie pogodnie to po 8 godzinach może padać deszcz.  Ja mam do tego specjalny rower całoroczny z biegami w piaście Sram S7, błotnikami i dodatkowym chlapaczem z przodu. Parkuje w zamykanej rowerowni, więc nie straszne mi błoto pośniegowe ;)

Raz wracałem po 22 z pracy i potężna burza mnie goniła, nigdy tak szybko nie wracałem :D

3 godziny temu, hanus napisał:

Jeśli kupisz ultegre to i późniejsze koszty wymian będę nieco większe ;-) A skoro ma być to rower do śmigania do pracy może mieć to znaczenie :-P

Rower do pracy i do długich tras/wycieczek :) Kusiła mnie myśl że miałbym mieć napęd z wyższej półki, ale nie umiałbym z jego potencjału skorzystać. W pełni tiagra mi wystarczy

-------------------------

Ogólnie waham się nad kupnem szosy, moje skąpstwo mnie blokuje :(

 

Edytowane przez Fritzowski
Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Jeśli mówimy stricte o dojazdach, to taniej wyjdzie założenie cieńszych opon do tego trekkinga...

A w zabawkę do poważnej jazdy moim zdaniem warto zainwestować. Tu powstaje pytanie, czy musisz zdecydować już. ;)

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Andrzej Sawicki napisał:

Jeśli mówimy stricte o dojazdach, to taniej wyjdzie założenie cieńszych opon do tego trekkinga...

A w zabawkę do poważnej jazdy moim zdaniem warto zainwestować. Tu powstaje pytanie, czy musisz zdecydować już. ;)

i sztywny widelec...

Ale tu wychodzi mój problem z tym że, nie mam gdzie chować dwóch rowerów :(

Odnośnik do komentarza
Teraz, marcin.jka napisał:

dobrze pokombinujesz to się miejsce znajdzie.

łatwo mówić. Niestety tak jest jak trzeba dzielić miejsce z kimś jeszcze ;)

Odnośnik do komentarza
Andrzej Sawicki

Tym bardziej wysoka półka, bo coś dostaniesz ze sprzedaży starego. ;)

Jednego się upewnij: że polubisz się z oponami 28 mm lub węższymi. To naprawdę inne wrażenia z jazdy po jakichkolwiek nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Andrzej Sawicki napisał:

Tym bardziej wysoka półka, bo coś dostaniesz ze sprzedaży starego. ;)

Jednego się upewnij: że polubisz się z oponami 28 mm lub węższymi. To naprawdę inne wrażenia z jazdy po jakichkolwiek nierównościach.

Do weekendu mam czas się zastanowić :) postaram się pochwalić zakupem :) dziękuje wszystkim za tak liczne odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...