trollu Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Hello Do fuela jakiś czas temu wleciały nowe graty i obecnie w zestawie hamulcowym jest mały mix - klamki MT-500, przewody Saint, zaciski Zee, klocki metaliczne EBC, tarcze RT56. Problem jest taki, że hamulce nie hamują - być może trzeba je lekko przetrzeć na jakiejś trasie, na razie nie było okazji. Większy problem jest z pracą klamek - są gumowe. W xc mam M315 - tam skok roboczy jest ok 1/2 skoku dźwigni i klamka twardo staje. W fuelu lewa klamka ma podobnie (czyli mogłoby być chociaż wcześniej miała chyba mniejszy skok o ile dobrze pamiętam), prawa klamka jest gumowa i zapada się do samego końca, niemal dotyka gripa (wcześniej na pewno tak nie było). Po szybkim 3-4 krotnym podpompowaniu klamka bierze od samej góry i skok roboczy zmniejsza się do ok 1/4-1/3 skoku klamki. Po 2-3 sekundach sytuacja wraca do punktu wyjścia. Nie wiem z czego wynika, że shimano dla różnych klamek sugeruje odpowietrzanie w pozycji poziomej lub 45st, ja próbowałem tego i tego, przelałem układ, pęcherzyków nie widać, klamka działa dalej bez zmian. Problem może wynikać z nieodpowiedniej średnicy/skoku tłoczka w klamce względem tłoków w zacisku? Czytałem wcześniej o różnych mixach i raczej nie było problemu. Inna sprawa że klamka Zee to SLX, wątpię żeby MT-500 (deore) miała inne wymiary niż SLX (a przynajmniej w znaczący sposób, materiał tłoka tutaj nie powinien robić różnicy, no chyba, że tłok MT-500 z tworzywa jest za słaby). Sprężyna rozchylająca klocki może mieć wpływ na pracę układu? Sprężyny EBC są sporo mocniejsze nić shimano, tłoczki Zee mocno się chowają przez co wypychają płyn z układu (a układ jest otwarty w momencie odpowietrzania)
martines80 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Godzinę temu, trollu napisał: Sprężyny EBC są sporo mocniejsze nić shimano, tłoczki Zee mocno się chowają przez co wypychają płyn z układu (a układ jest otwarty w momencie odpowietrzania) Rozumiem, że odpowietrzasz z klockami ? Jeżeli tak to spróbuj je zdjąć i w ich miejsce wsadź bloker. Przeprowadź procedurę odpowietrzania i dopiero wtedy sprawdź czy jest lepiej. Jeszcze jest opcja, że przewód może być wadliwy. Podczas pompowania klamką sprawdź na przewodzie czy nigdzie nie robi się lekki balonik. To też może być przyczyną gumowej pracy.
trollu Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Opublikowano 4 Lutego 2018 Raz odpowietrzałem z blokerem, raz z klockami i założonym kołem. Co do przewodu - część biegnie wewnątrz ramy, może być problem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się