.::Piotr::. Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Witam, posiadam hamulce Shimano BR-M447 oraz klamki Shimano BL-M445. Od dobrego pół roku co jakiś czas średnio raz w miesiącu mam problem z tylnym hamulcem. Zaczyna piszczeć i słabo hamować, po odtłuszczeniu tarcz oraz okładzin zazwyczaj jest już ok ale żeby było w 100% dobrze to konieczna jest wymiana okładzin. Za pierwszym i drugim razem stwierdziłem "ok pewnie zachlapałem coś przy czyszczeniu i dlatego tak jest" ale teraz dochodzę do wniosku że gdzieś coś musi przeciekać tym bardziej że przez pierwsze 2 lata użytkowania hamulców nie było żadnych problemów a od kiedy zaczęły się problemy z hamowaniem musiałem uzupełnić płyn i teraz też czuję że klamka znowu troszkę później łapie i skrzypi przy wciskaniu. Wczoraj wyczyściłem wszystko zdjąłem zacisk włożyłem co miałem pod ręką pomiędzy okładziny wciskałem klamkę ale żadnego wycieku ani nic nie widzę. Z drugiej strony zawsze po czyszczeniu czy nowych okładzinach też 2-3 tygodnie spokoju było np nowe okładziny założyłem jakoś po świętach Bożego Narodzenia a w połowie stycznia wystąpił problem (ok 200-250 km wg endomondo). Więc myślę że może podczas normalnej jazdy w terenie i po dziurach korzeniach pod wpływem drgań coś wycieka... I teraz moje pytanie do was : czy zacisk jakoś serwisujemy, rozkręcamy żeby coś przeczyścić ewentualnie wymienić jakieś uszczelki czy coś przy tłoczkach? Czy może będzie potrzebna wymiana zacisku? Jeśli tak to czy taki zacisk będzie kompatybilny z moją klamką i przewodem i czy wymiana będzie typu "plus and play" czyli wykręcić wężyk , wkręcić w nowy zacisk i zalać płynem ?:D https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-hamulca-tarczowego-shimano-deore-br-m6000-pd16199/?v_Id=120186 Czy może jednak konieczna będzie wymiana całego kompletu zacisk + klamka? Nie ukrywam że najbardziej interesują mnie rozwiązania w takiej kolejności jak napisałem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Jeździsz na oryginalnym płynie Shimano? A co z tarczami? nie wymieniałeś w międzyczasie? Jeśłi nie widzisz wycieków to wszystko wskazuje na to,że ukłąd jest szczelny. Zaobserwuj czy równo chwytają Ci klocki. Może któryś z tłoczków działa z opóźnieniem i przez to podczas hamowania wyginana jest tarcza? Na wszelki wypadek możesz po odkręceniu zacisku od ramy i wyciągnieciu klocków delikatnie wypchnąć tłoczki (ale tak, aby nie wypłynął płyn) i przeczyścić je szmatką z benzynką ekstrakcyjną i na koniec delikatnie przesmarować. Następnie wciśnij tłoczki cylinderki. Może to wystarczy. 1 Odnośnik do komentarza
.::Piotr::. Opublikowano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 38 minut temu, Franz Mauer napisał: Jeździsz na oryginalnym płynie Shimano? Tak, przynajmniej tak było na aukcji na której kupowałem (oryginalny płyn ale w zastępczym opakowaniu ponieważ przelewany z dużego pojemnika) Przedni hamulec na tym samym płynie działa bez zarzutu i nie ma najmniejszego problemu. 39 minut temu, Franz Mauer napisał: A co z tarczami? nie wymieniałeś w międzyczasie? Tarcze cały czas te same 39 minut temu, Franz Mauer napisał: Jeśłi nie widzisz wycieków to wszystko wskazuje na to,że ukłąd jest szczelny. Z tej strony z której widać tłoczki nie zaobserwowałem nic a przyciskałem kilkanaście razy jak miałem zacisk ściągnięty. 40 minut temu, Franz Mauer napisał: Zaobserwuj czy równo chwytają Ci klocki. Może któryś z tłoczków działa z opóźnieniem i przez to podczas hamowania wyginana jest tarcza? Tak mi się wydawało że jeden trochę bardziej wychodzi ale przypuszczam, że nie w tym problem bo po wyczyszczeniu bądź nowych okładzinach jest ok przez jakiś czas i nagle z dnia na dzień zaczynają piszczeć i słabo hamować tak jak by się tam olej dostał. 42 minuty temu, Franz Mauer napisał: Na wszelki wypadek możesz po odkręceniu zacisku od ramy i wyciągnieciu klocków delikatnie wypchnąć tłoczki (ale tak, aby nie wypłynął płyn) i przeczyścić je szmatką z benzynką ekstrakcyjną i na koniec delikatnie przesmarować. Następnie wciśnij tłoczki cylinderki Kiedyś tak zrobiłem ale za mocno i płyn wyciekł dzień przed zawodami czy to że raz płyn wyciekł może być powodem dalszych wycieków? Dzisiaj postaram się wysunąć tłoczki jeszcze raz wyczyścić i przesmarować i zobaczymy co z tego będzie... Na zacisku są także 2 śruby torx i wygląda na to że jak je odkręcę to zacisk rozłożę na części pierwsze, jest sens to rozkręcać całkowicie i kombinować coś w środku? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 5 minut temu, .::Piotr::. napisał: czy to że raz płyn wyciekł może być powodem dalszych wycieków? Nie. 6 minut temu, .::Piotr::. napisał: Na zacisku są także 2 śruby torx i wygląda na to że jak je odkręcę to zacisk rozłożę na części pierwsze, jest sens to rozkręcać całkowicie i kombinować coś w środku? Na razie sobie oduść. 6 minut temu, .::Piotr::. napisał: Tarcze cały czas te same Możesz zmienić tą tarczę na inną? Tak na próbę. Ale to tak na marginesie: kiedyś kolega miał podobny problem. Kombinował z płynami, klockami i tarczami. Okazało się jednak, że jakoś problem miał w samym przewodzie hudraulicznym. Po wymianie wszelkie problemy minęły. 1 Odnośnik do komentarza
.::Piotr::. Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Dnia 02.02.2018 o 16:54, Franz Mauer napisał: Możesz zmienić tą tarczę na inną? no właśnie nie za bardzo mam na jaka chyba ze kupie nowa Możliwe ze to przewód ale nic nie zauważyłem... Generalnie to jest chyba tak ze co jakiś czas na tarcze bądź okładzinę dostaje sie olej ale nie wiem skand się on bierze Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Hmmm... Dziwne. Spod śrub nigdzie nic niepokojacego nie zauważyłeś? 1 Odnośnik do komentarza
.::Piotr::. Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 nic właśnie ale teraz tak wyczyściłem cały zacisk ze sie cały świeci i bede go oglądał z każdej strony po jeździe ale przed czyszczeniem zacisku byl "suchy" czyli brudny od jakiegoś błota i kurzu ale nigdzie śladu tłustego... Generalnie teraz do pracy dojeżdżam na szosie bo średnio wyglądam jak dojeżdżam i jestem cały od blota ale pod koniec marca pierwsze zawody wiec hamulec musi być idealny Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Czasem zdarza się, że tarcza lub klocki podczas jazdy złapią coś tłustego z kałuży po samochodach. Jeśli nadal nic nie będzie ciekło to albo klocki nie grają z tarczami, albo trzeba uważnie przelać hamulec po raz kolejny. 1 Odnośnik do komentarza
.::Piotr::. Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 tez tak na początku myślałem ze sie zachlapało albo zachlapałem przy czyszczeniu ale przez pierwsze 2-3 lata wszystko było ok z hamulcem a teraz nagle co 2-3 tygodnie to samo klocki od samego początku takie same i juz chyba 3czy 4 komplet od wakacji, a prędzej na takich samych ponad rok jeździłem... Przeleje jeszcze raz i bede obserwował .. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Daj znać czy przelanie usunęło problem. 1 Odnośnik do komentarza
.::Piotr::. Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 przeczyściłem i przelałem - zobaczymy co będzie... Podczas czyszczenia ściągnąłem okładziny i wciskając klamkę żeby tłoczki się wysunęły zobaczyłem że jeden wysuwa się daleko a drugi jak wciskam to też wychodzi żeby hamować ale cofa się prawie na swoje miejsce. Generalnie jest tak że jeden wysuwa się mocno a drugi pokonuje jakąś 1/3 tej drogi tak jak to jest na zdjęciu poniżej. Czy to jest normalne czy może coś jest nie tak z tym jednym tłoczkiem i powinny się równo wysuwać? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Jak najbardziej powinny wysuwać się tak samo, choć w praktyce zwykle po jakimś czasie przestają chodzić równo, ale jeszcze nie spotkałem się z taką dysproporcją...? Jeśli się bedzie to powtarzać to wyciągnij klocki hamulcowe. Potem wciśnij oba tłoczki do końca. Natsępnie jedne zablokuj np. zapinając trytkęi delikatnie naciskaj klamkę hamulca, aby drugi się wysuwał. Może gdzieś coś blokuje dojście płynu hamulcowego do tłoczka (jakiś syf) i przy zablokowaniu jednego odetka się. Jak już trochę wyjdzie to przesmaruj go i wciśnij z powrotem, a następnie znowu delikatnie klamką wyciśnij (tak 2-3 razy). załóż klocki i zaobserwuj. 1 Odnośnik do komentarza
.::Piotr::. Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 18 godzin temu, Franz Mauer napisał: zapinając trytkęi delikatnie naciskaj klamkę hamulca, aby drugi się wysuwał. Bez tryrytek chyba świat by się zawalił Idąc za Twoją radą zablokowałem tą którą się nie wysuwała i wciskałem, tłoczek wyszedł ale przy wsuwaniu go wyraźny był "skok" tłoczka i dźwięk tak jak by coś nie wchodziło tak jak należy, po kilku razach tłoczek wsuwał się płynnie.. Ale sytuacja się odwróciła i gdy nie było trytytki to ten co się nie wysuwał teraz się wysuwa bardziej od drugiego ale wszystko idzie płynnie jak wysuwam i wsuwam... Przy okazji wysuwania oczywiście płyn wyleciał i trzeba było przelewać ale już wszystko zrobione...zobaczymy co będzie, stare zaciski wyczyszczone i odtłuszczone wszystko a w razie czego mam jeszcze jedne nowe. Jak dalej będą problemy to chyba skończy się wymianą hamulca chyba że masz jeszcze jakieś pomysły Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) Trytka to nież narzedzie...to filozofia życia Wyprawy bez trytki, kleju dwuskłądnikowego i bandaża to starta czasu BTW: trzymam kciuki,choć miałem na myśłi blokadę trytką tego co sie dotychczas prawidłowo wysuwał, aby mógł się wysunąć ten co się gorzej wysuwał (czy coś takiego ) Edytowane 7 Lutego 2018 przez Franz Mauer 1 Odnośnik do komentarza
.::Piotr::. Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 2 godziny temu, Franz Mauer napisał: choć miałem na myśłi blokadę trytką tego co sie dotychczas prawidłowo wysuwał, aby mógł się wysunąć ten co się gorzej wysuwał Tak zrobiłem i ten co się nie wysuwał teraz się wysuwa idealnie;) i w tej chwili od się dalej wysuwa dam później znać co i jak Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się