martines80 Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 SRAM level TLM SHIMANO XT M8000 lub M8020 ( tylko czy 4 tłoczki do xc to nie za bogato ?) Panie i Panowie doradźcie co będzie lepsze do XC i jakie tarcze do tego dobrać. Obecnie mam Shimano klamka 506 a zacisk m447, niby ok ale chciało by się coś lepszego. Może jakieś inne propozycje. Opinie o M8000 są różne od skrajnie niezadowolonych po same wychwalanie. Natomiast o Level TLM mało piszą ludziska.
Krystiano Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Osobiście SRAM bym nie brał pod uwagę jako hamulca ze względu na płyn jakim są zalewane - DOT. Przy mineralnym konserwacja/odpowietrzanie to bajka, niska higroskopijność, długi okres jazdy bez zaglądania do środka. Do XC wszystko od deore włącznie (czyli M6000) da spokojnie radę. Tarcze mogą zostać bo są przystosowane do okładzin metalicznych. Dodatkowo zainwestować w dobre klocki i zestaw będzie idealny. Po dotarciu moich (naszych) hamulców póki co nie myślę o zmianie bo hamują bardzo dobrze
Puncu Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 27 minut temu, Krystiano napisał: Przy mineralnym konserwacja/odpowietrzanie to bajka Przy DOT konserwacja i odpowietrzanie często wygląda identycznie. 29 minut temu, Krystiano napisał: niska higroskopijność, długi okres jazdy bez zaglądania do środka. Gdy poziom wody w DOT osiągnie 1% lub więcej to podlega wymianie, a to może potrwać. Obniża to temperaturę wrzenia płynu hamulcowego. Tak czy inaczej ja również polecam coś od Shimano ze względu na to że Sram wyrobił sobie opinię jaką sobie wyrobił produkując mocno awaryjne hamulce serii Avid. Zestaw uszczelek, tzw. zestaw naprawczy kosztuje +/- 100zł, a w Shimano jak coś przestaje działać to się to wymienia.
Franz Mauer Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Mało pisze się o TLM,bo to jest stosunkowo nowa propozycja SRAM. Taka alternatywa na topowe Ultimate. Wiele już było na forum o hamulcach. I analizując rózne wypowiedzi na pewno można wysunąć jeden z wniosków, że nowsze wcale nie znaczy lepsze Dla mnie rzeczywiście czterotłoczkowe hamulce do XC to trochę przerost formy nad treścią, tym bardziej gdy ktoś waży niewiele. Ja przy swojej wadze przeszło 100 kg i częstej jeździe w gó©zystym terenie i tak korzystam z dwutłoczkowych Shimano XT poprzedniej generacji i uważam, że są wystarczające, aby dać właściwą kontrolę nad rowerem. Ja na Twoim miejscu nie ogranicząłbym się tylko do tych dwóch marek. W załaczeniu może, nie najnowsze, ale dające jakeiś porównanie artyku, łyktóre może pozwolą Ci nie co szerzej zapoznać się z wadami i zaletami poszczególnych modeli lub rozwiązań. Kwestia doboru tarczy i klocków to już drugoplanowe działanie. Tutaj masz jeszcze szerszy wybór, który najczęściej kredowany jest przez...cenę https://magazynbike.pl/2016/03/22/hamulce-przyjemnosci/page/2/ https://magazynbike.pl/2017/10/12/test-okladziny-hamulcowe/
martines80 Opublikowano 2 Lutego 2018 Autor Opublikowano 2 Lutego 2018 10 godzin temu, Krystiano napisał: Po dotarciu moich (naszych) hamulców póki co nie myślę o zmianie bo hamują bardzo dobrze Z tym bardzo dobrze to chyba lekko na wyrost powiedział bym, że poprawnie - wystarczająco. 9 godzin temu, Puncu napisał: Sram wyrobił sobie opinię jaką sobie wyrobił produkując mocno awaryjne hamulce serii Avid. No właśnie i tu jest problem. Niby marka ta sama ale model już nowszy. Piszą, że Level to zupełnie inna konstrukcja pozbawiona wad poprzedniego modelu ale czy to szczera prawda SRAM-a czy tylko " marketingowy bełkot ", pewnie czas pokaże. Nie ma wielu opinii na temat Level TLM i boję się być królikiem doświadczalnym. Natomiast chęć posiadania jednolitej marki czyli amor, napęd oraz hamulce bierze górę nad rozsądkiem 8 godzin temu, Franz Mauer napisał: Ja na Twoim miejscu nie ogranicząłbym się tylko do tych dwóch marek. W załaczeniu może, nie najnowsze, ale dające jakeiś porównanie artyku, łyktóre może pozwolą Ci nie co szerzej zapoznać się z wadami i zaletami poszczególnych modeli lub rozwiązań. Kwestia doboru tarczy i klocków to już drugoplanowe działanie. Tutaj masz jeszcze szerszy wybór, który najczęściej kredowany jest przez...cenę https://magazynbike.pl/2016/03/22/hamulce-przyjemnosci/page/2/ https://magazynbike.pl/2017/10/12/test-okladziny-hamulcowe/ No i narobiłeś bigosu poczytałem, pooglądałem i się zastanawiam nad tymi Magura MT8 tylko nie wiem czy to te same co w tym teście. Jakaś cena niska w stosunku do innych sklepów np TU tym bardziej, że cena za jedną sztukę. Ktoś może napisać czy warto kupić te z aukcji i jaki to rocznik. Nie mam gdzie pomacać tych dźwigni i troszkę obawiam się czy nie za daleko będzie klamka od kierownicy.
Gość Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 (edytowane) 1 godzinę temu, martines80 napisał: No właśnie i tu jest problem. Niby marka ta sama ale model już nowszy. Piszą, że Level to zupełnie inna konstrukcja pozbawiona wad poprzedniego modelu ale czy to szczera prawda SRAM-a czy tylko " marketingowy bełkot ", pewnie czas pokaże. Nie ma wielu opinii na temat Level TLM i boję się być królikiem doświadczalnym. Natomiast chęć posiadania jednolitej marki czyli amor, napęd oraz hamulce bierze górę nad rozsądkiem Daniel o nich opowiadał w jednym odcinku i mówił, że ich nie poleca. Gdzieś od 5:30 mówi o nich. Edytowane 2 Lutego 2018 przez Gość
Krystiano Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 wcale nie na wyros, o ile na początku faktycznie reagowaly ospale w porównaniu do moich magur o tyle po dotarciu spokojnie jestem w stanie zablokować koło w terenie. Ale akurat blokowanie koła nie jest przeze mnie cechą pożądana. W każdym bądź razie przy moich nie całych 80kg wagi bez problemu jadąc 40 km|h jestem w stanie dohamowac przed zakrętem. Wymienił bym je mieszkając w górach ze względu na możliwość zagrzania ich, ale u mnie nie ma o to obawy😀
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się