Skocz do zawartości

Czym czyścić łańcuch w rowerze - środki i akcesoria Finish Line.


SzajBajk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dodam od siebie, że od lat używam produktów FinishLine, łańcuch smaruję zielonym olejem FinishLine Wet.

Smarowanie raz na jakieś 150-200km, łańcuch shakuję raz na sezon w rozpuszczalniku, o czystość napędu dbam szczotką do kaset i czyścikiem do łańcuchów i standardowo pędzelek i szmatka.

Absolutnie wystarcza i jestem zadowolony.

Opublikowano

Takoż i ja, używam FL, ino czerwony.

Zakraplam po każdej jeździe. Dokładna kolejność dziobania jest następująca; po jeździe wycieram łańcuch gustowną resztką ręcznika łazienkowego w kolorze zielonym, później kapię na każde ogniwko tyle co tam skapnie, zakręcam kołem. Przed jazdą dokładnie przecieram łańcuch tą samą gustowną resztką ręcznika łazienkowego w kolorze zielonym i jadeee! :)

Szejkuję tylko po tym jak się z kuniem uciapramy w jakimś błocie (i ja i kuń serdecznie tego nie lubimy). Łańcuch jest czysty i w sposób miły milczący. Nie słychać go nawet po 70 km, a więcej nie robię. Z tego większość dystansu po żużlu, dolomicie, piachu i innym takim leśnym podłożu. W każdym razie pyli tak, że i bez skarpet wyglądam tak, jakbym miał skarpety. 

Trochę tego FL wychodzi, ale kupiłem dużą flachę i mam spokój.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Kiedys uzywalem finish line dry, obecnie uzywam shimano ptfe lube, wedlug mnie jest lepszy, trzymie sie dluzej na lanuchu, brudu lapie tyle samo, latwiej sie go aplikuje bo nie jest tak wodnisty.  Kaseta ma prawie 10k km, wyglada jak nowa, od zawsze czyszczona benzyna poprzez pedzelek, tak samo zebatki korby, jakis piasek itd usuwam specjalna szczotka do kaset. Lancuch najpierw leci pod wode, zeby najwieksze syfy wyplynely, nastepnie benzyna, zeby sie pozbyc starego smaru, potem znowu woda. Na koniec wycieram lanuch papierowymi sciereczkami po czym wystawiam go na slonce by mogl porzadnie wyschnac. Od zawsze tak robie i nigdy nie bylo problemow. Obecny connex 808 ma przejechane prawie 2200 km a wciaz sporo brakuje by wpadl 0.75. Nie musze sie martwic o to ze zardzewieje poniewaz jest to lancuch niklowany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...