Piotrek Opole Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Cześć wszystkim. Zastanawiam się mocno nad tematem uszczelnienia roweru. Posiadam aliviusy z 2017 z Hollowtech II. Jestem amatorem i nie jeżdżę rowerem zawodowo ale rower to mój codzienny środek transportu. Jeżdżę w każdych warunkach pogodowych, mokrych i zimowych też. Jest jedna rzecz która mnie irytuje to błoto i kamyki które wchodzą do lewego supportu, między pedałem a lewą miską (chyba nic nie pokręciłem). Później wszystko skrzypi i trzeszczy. Nie mam czasu aby po każdym deszczu tego czyścić a błotniki nie działają tak dobrze. Stąd pytanie jak zabezpieczyć ten element przed lecącym piaskiem. Niby wszystko jest zabezpieczone ale piasek i tak wchodzi w wewnętrzną uszczelkę i dostaje się do środka. Zastanawiałem się nad takim patentem aby do pedału dokręcić jakąś np. plastikową rurkę aby ona osłaniała support. Pytanie czy taki patent się sprawdzi. Wtedy ta rurka musiałaby być jakoś przykręcona do dolnej części pedała. Jak to przykręcić? I co zrobić z przerwą które jest potrzebna aby pedał dało się odkręcać. Wtedy support był by osłonięty przed sypiącym się piaskiem i błotem. Wydaje się to prostym rozwiązaniem które ułatwiłoby życie chyba nie tylko mi. https://drive.google.com/file/d/10DSbrsBbreqDC5Cp_x_HBILQmF0w0DPA/view?usp=sharing Zrobiłem mały rysunek który może trochę rozjaśni o co mi chodzi. Na zielono zaznaczyłem rurkę. Myślicie że takie coś ma sens? Mi się wydaje że tak. Oszczędzi to support i nic się do niego nie dostanie. Ale to tylko mi się wydaje. Napiszcie proszę o co tym sądzicie.
Gość Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Możesz próbować. A możne naciągnij kawałek dętki na miskę tak aby zachodziła na korbę tuż przy jej obejmie. Na pewno to prostsze rozwiązane niżeli "rurka". Uszczelki z pomiędzy korby a osłony łożyska nie zgubiłeś?