Kashier Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Cześć! Jestem dumnym posiadaczem Cube'a Analog 29er 2017, który użytkuje na górskich szlakach Beskidu Żywieckiego. Strome podjazdy, strome zjazdy, duże kamienie, ale i ubite leśne drogi przeciwpożarowe. Jestem bardzo zadowolony z tego sprzętu. Natomiast jest kilka rzeczy, które mnie zastanawiają. Przy zjazdach łańcuch niesamowicie uderza o ramę. Mam już podziurawiony lakier. Przykleiłem folię protect na ramę, żeby uchronić się od następnych uszkodzeń, jednak łańcuch odbija się w dalszym ciągu, i tutaj rozmyślam nam dodatkowym napinaczem/ prowadnicą łańcucha, albo jakimś sprzęgiełkiem. Nie znam się na tym za bardzo, i nie wiem, czy do mojego stock'owego Cube'a mogę coś dokupić. Amortyzator- jest sprężyna Rockshox. Jechałem na powietrznym amortyzatorze u kolegi, i byłem zachwycony. Czy coś do mojego Cube'a w zamian za obecny amor jestem w stanie wyrwać w rozsądnych pieniądzach? No i najważniejsze- czy warto? Ciężar kół - opony ważą tonę, obręcze nie mniej- macie sugestie co z tym zrobić? Sumując interesuje mnie ujarzmienie łańcucha, i poprawienie trakcji (amor) i ewentualne zmniejszenie wagi. Czy ta rama jest tego warta? Dziękuję Wam za pomoc Dawid
artfal Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Praktycznie każda nowsza rama jest tego warta tym bardziej jeżeli dobrze Ci się jeździ na niej. Co do łańcucha to możesz odjąć ogniw żeby zwiększyć jego napięcie, bądź kupić przerzutki Shimano że sprzęgłem które usztywnia znacznie napęd. Amortyzator zawsze warto zamienić na powietrzny. Na pewno będzie lepiej działał i łatwiej ustswisz SAG. Co do kół i opon to najwięcej zaoszczędzisz wagi na ich wymianie na coś z wyższej półki. Ale tańszym sposobem jest przejście na bezdętki.