pitter129 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Dotyczy się Projektu "Przełaj 18" renowacji roweru przełajowego na rowerwgazie.pl; szukaj tematu również na tym forum. Ostatnia część do odkręcenia i nie wiem jak się z nią rozprawić. Chodzi o suport ze zdjęć. Nigdy się z takim nie spotkałem, chodzi baardzo opornie. Z obu stron wygląda prawie tak samo. Problem w tym, że obręcz która jest dookoła osi suportu obraca się razem z nią. Jak się do tego zabrać. Dzięki z góry za odpowiedzi.
Gość Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Ta obręcz ma dwa nacięcia po obu stronach. Może trzeba mieć dwa takie klucze - jednym przytrzymać, a drugim odkręcić? Coś jak odkręcenie kasety.
hanus Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Najprawdopodobniej tak jak sziva mówi. Jak nie masz kluczy to młotek i śrubokręt ;-) Ogólnie będziesz chciał wymienić suport, czy tylko czyszczenie smarowanie?
pitter129 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 Sytuacja opanowana suport w częściach
pitter129 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2018 1 godzinę temu, Zbysio napisał: Jak zdemontowałeś? Zdemontowaliśmy w dwie osoby. Jedna trzymała oś suportu kluczem, a ja młotkiem i większym płaskim śrubokrętem puknąlem kilka razy z nakrętkę z dwoma prostokątnymi wcięciami żeby poluzować i poszło.
KubaJeziorski Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Temat ma już parę dni ale jak dla nie bardzo ciekawy: Suport na gwint angielski, francuski czy włoski?
Red Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Jest to tzw suport klasyczny. Prosty jak budowa cepa. Bieżnie zewnetrzne wbijane są do mufy suportowej a wewnetrzne to właśnie te śruby których z nacięciem. Podobny jest wkład jednoczęściowy. Z tą różnicą że oś zintegrowana jest z prawym ramieniem korby a całość jest skręcana nakrętką od zewnątrz.
KubaJeziorski Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Już rozumiem. Ciekawy patent. Jeszcze takiego nie widziałem. Można ciekawie kombinować z przesunięciem osi w lewo/prawo i przy okazji ustawić odpowiednią linię łańcucha.
Red Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 W przypadku jednoczesnego, teoretycznie tak bo budowa przypomina HTII (łożyska w mufie i oś zintegrowane a korbą). W praktyce jest on obecnie używany w rowerach miejskich i dziecięcych gdzie występuje jedna linia łańcucha. Klasyczny za to ma wymienną oś która nadal jest do dostanie więc nie ma problemu z jego modyfikacją.
Arthood Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 Podobne rozwiązanie jeśli chodzi o łożyskowanie suportu było stosowane w tak zwanych składakach już ponad 30 lat temu (a może i dawniej). Oś była zintegrowana z prawym ramieniem korby, bieżnie zewnętrzne wprasowywane w mufę suportową. Historia zatoczyła koło.. teraz mamy "rewolucyjne" konstrukcje w postaci hollowtech II i pressfit
firefoks Opublikowano 16 Lutego 2018 Opublikowano 16 Lutego 2018 (edytowane) Prawe ramię było zintegrowane z osią za to lewe było na klina i to był dopiero wynalazek szatana Kwadrat w porównaniu z tamtym czymś to był wynalazek na miarę nagrody Nobla. Edytowane 16 Lutego 2018 przez firefoks
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się