Skocz do zawartości

Jak odkręcić taki suport na kwadrat?


pitter129

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dotyczy się Projektu "Przełaj 18" renowacji roweru przełajowego na rowerwgazie.pl; szukaj tematu również na tym forum.

Ostatnia część do odkręcenia i nie wiem jak się z nią rozprawić. Chodzi o suport ze zdjęć. Nigdy się z takim nie spotkałem, chodzi baardzo opornie. Z obu stron wygląda prawie tak samo. Problem w tym, że obręcz która jest dookoła osi suportu obraca się razem z nią. Jak się do tego zabrać. Dzięki z góry za odpowiedzi.

IMG_7051.JPG IMG_7052.JPG IMG_7053.JPG IMG_7054.JPG
Opublikowano

Ta obręcz ma dwa nacięcia po obu stronach. Może trzeba mieć dwa takie klucze - jednym przytrzymać, a drugim odkręcić? Coś jak odkręcenie kasety.

Opublikowano

Najprawdopodobniej tak jak sziva mówi. Jak nie masz kluczy to młotek i śrubokręt ;-)

Ogólnie będziesz chciał wymienić suport, czy tylko czyszczenie smarowanie?

 

Opublikowano

Sytuacja opanowana suport w częściach

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Zbysio napisał:

Jak zdemontowałeś? 

Zdemontowaliśmy w dwie osoby. Jedna trzymała oś suportu kluczem, a ja młotkiem i większym płaskim śrubokrętem puknąlem kilka razy z nakrętkę z dwoma prostokątnymi wcięciami żeby poluzować i poszło. 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Temat ma już parę dni ale jak dla nie bardzo ciekawy:

Suport na gwint angielski, francuski czy włoski?

Opublikowano

Jest to tzw suport klasyczny. Prosty jak budowa cepa. Bieżnie zewnetrzne wbijane są do mufy suportowej a wewnetrzne to właśnie te śruby których z nacięciem.
Podobny jest wkład jednoczęściowy. Z tą różnicą że oś zintegrowana jest z prawym ramieniem korby a całość jest skręcana nakrętką od zewnątrz.

Opublikowano

Już rozumiem. Ciekawy patent. Jeszcze takiego nie widziałem.
Można ciekawie kombinować z przesunięciem osi w lewo/prawo i przy okazji ustawić odpowiednią linię łańcucha.

Opublikowano

W przypadku jednoczesnego, teoretycznie tak bo budowa przypomina HTII (łożyska w mufie i oś zintegrowane a korbą). W praktyce jest on obecnie używany w rowerach miejskich i dziecięcych gdzie występuje jedna linia łańcucha. 

Klasyczny za to ma wymienną oś która nadal jest do dostanie więc nie ma problemu z jego modyfikacją.

Opublikowano

Podobne rozwiązanie jeśli chodzi o łożyskowanie suportu było stosowane w tak zwanych składakach już ponad 30 lat temu (a może i dawniej). Oś była zintegrowana z prawym ramieniem korby, bieżnie zewnętrzne wprasowywane w mufę suportową. Historia zatoczyła koło.. teraz mamy "rewolucyjne" konstrukcje w postaci hollowtech II i pressfit:)

Opublikowano (edytowane)

Prawe ramię było zintegrowane z osią za to lewe było na klina i to był dopiero wynalazek szatana ;) Kwadrat w porównaniu z tamtym czymś to był wynalazek na miarę nagrody Nobla.

Edytowane przez firefoks

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...