Gość Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 No dobra - rowery na przyszły sezon są, energia jest, zapał jest, plany są, samochód nowy rodzinny kupiony: nie dość że kombi, to jeszcze ma w nazwie obiecującą kolarsko frazę "Grand Tour". I teraz tylko zastanawiam się nad montażem. Interesują mnie systemy do przewożenia roweru ( lub -ów, góra dwóch) na dachu. Chodzi mi o bagażniki mocowane do relingów. Co wybrać, co jest warte mojej ciężko zarobionej kasy, co jest łatwe w montażu i skuteczne w mocowaniach?
Marek Karnecki Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 (edytowane) Pamiętaj że jeśli masz carbonową ramę to musisz szukać rozwiązania takiego, żeby uniknąć ściskania ramy - ubolewam nad tym bo mam właśnie bagażnik ze "ściskaniem za ramę", a rower carbon być może będzie właśnie Edytowane 29 Stycznia 2018 przez Marek Karnecki
Antyszprycha Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Hej wszystko zalezy od tego jakie masz belki.. Ja np mam belki whispbar do których występują dedykowane akcesoria w tym własnie dachowe uchwyty na rower...cała magia tego systemu polega na tym, że nie musisz wkładać "haczyków/blaszek" w rowek belki co jest niezbyt wygodne (często należy użyc płynu do naczyń bo guma w rowku jest sucha) tylko masz specjalny system mocujący za pomoca którego ustawiasz tylko odpowiednio bagażnik, blaszki są ustawione symetrycznie do rowków dzięki czemu wpadają jak w masełko i jednym ruchem obracając wajchę jednocześnie dociągasz blaszki i ustawiasz je w poprzek. To naprawdę wygodny system (mam go w boxie) niestety przy bagażnikach dachowych połasiłem się na cenę i kupiłem zwykłe od Taurusa ale..... są i plusy bo: - codziennie bagażnika dachowego się nie mocuje więc wydaje mi się, że poswięcenie kilku chwil nie jest aż nadto wymagające - za 1 bagaznik whispbar kupisz 2,5 Taurusa Musisz zwrócić też uwage na to jaką masz szerokość rury dolnej w rowerze bo są bagażniki które mogą złapac max 5 cm rame, np. Scotty często w swoich MTB mają grube ramy oi wtedy należy kupić bagażnik z szerszym zasięgiem "łap"... Ja mam dokładnie takie dwa jak w linku poniżej i jestem zadowolony: http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-na-rower-taurus-bikeup-pro-i6734653556.html Jest jeszcze kwestia tego jaki chcesz bagażnik dachowy, taki w którym mocujesz kompletny rower czy taki, który wymaga demontażu przedniego koła (choć te rozwiązanie dla mnie przynajmniej jest lekko absurdalne. @Marek Karnecki a jest taki wymóg lub zalecenie producenta aby nie ściskać karbonowych ram uchwytami bagażnika rowerowego ? Bo jeśli tak to przepraszam bardzo ale ten karbon jest chyba dla dzieci Nie przesadzajcie proszę, od ściśnięcia "łapą" bagażnika ramy karbonowej nic się przecież nie stanie, ucisk ma tylko stabilizowac rower, to żeby nie przesuwał się przód - tył należy do chwytów za koła 1
Wooyek Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Jak chcesz kupić raz a dobrze, to Thule ProRide. Albo starszy 591, albo nowszy, trochę poprawiony 598: https://www.taurus.info.pl/sklep/pl/p/ProRide_Aluminiowy_uchwyt_rowerowy_591/6574https://www.taurus.info.pl/sklep/pl/p/Thule-ProRide-aluminiowy-uchwyt-rowerowy-598/12560 Biorąc pod uwagę wygodę korzystania i jakość wykonania, cena jest spoko - trudno znaleźć coś lepszego.
bbc Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 A ja od 3 lat używam Taurus III. Przyznam, że kupując go patrzyłem na cenę, ale obecnie jestem pod dużym wrażeniem solidności wykonania tego uchwytu. A przejechałem z rowerami na dachu kilkanaście tysięcy kilometrów i nigdy nie miałem żadnych kłopotów (staram się nie przekraczać 130km/h). Rowery są stabilne i dobrze się trzymają. Jeżeli nie zamierzasz często wozić rowerów i nie zależy Ci na tysiącu systemów ułatwiających zakładanie czy ściąganie roweru to polecam Taurus III (lub IV) jako dobre i budżetowe rozwiązanie.
Marek Karnecki Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 1 godzinę temu, Antyszprycha napisał: .... @Marek Karnecki a jest taki wymóg lub zalecenie producenta aby nie ściskać karbonowych ram uchwytami bagażnika rowerowego ? Bo jeśli tak to przepraszam bardzo ale ten karbon jest chyba dla dzieci Nie przesadzajcie proszę, od ściśnięcia "łapą" bagażnika ramy karbonowej nic się przecież nie stanie, ucisk ma tylko stabilizowac rower, to żeby nie przesuwał się przód - tył należy do chwytów za koła Tak wielokrotnie czytałem, nie "zaleca się" - a dla mnie to znaczy że nie poświecę się za każdym razem na kilka tysięcy za nową - bo za mocno skręciłem. Jeśli nie mam racji i można ściskać to czemu sam Daniel Dziemieszonek nie ściska nawet przy prostych lekkich pracach takiej ramy na stojakach ? - przecież na dachu są siły okrutne wiatru, i nie mogę ramy leciusio łapać - tylko skręcić ile fabryka dała chciałbym nie mieć racji, bo mi się nie uśmiecha zakup nowego bagażnika
marcin.jka Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 montaż na dachu tylko za przedni widelec, jedyne komfortowe rozwiązanie.
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 4 godziny temu, Antyszprycha napisał: Jest jeszcze kwestia tego jaki chcesz bagażnik dachowy, taki w którym mocujesz kompletny rower czy taki, który wymaga demontażu przedniego koła (choć te rozwiązanie dla mnie przynajmniej jest lekko absurdalne. Dlaczego sądzisz że to jest absurdalne rozwiązanie.Używam Thule Outride 561+2 rowery szosowe i jakoś nic absurdalnego w tym rozwiązaniu nie zauważyłem.Montaż bagażnika na wysokim SUV-ie -żaden problem ,do tego proste montowanie roweru.Jak dla mnie same plusy.
Freud Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Pytanie na ile konstrukcja nośna szklanego dachu pozwala
Puncu Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Z kumplem wieźliśmy dwa Big Hity, w sumie ok 40kg.Pytać o model?
Antyszprycha Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 2 godziny temu, Gregory34 napisał: Dlaczego sądzisz że to jest absurdalne rozwiązanie.Używam Thule Outride 561+2 rowery szosowe i jakoś nic absurdalnego w tym rozwiązaniu nie zauważyłem.Montaż bagażnika na wysokim SUV-ie -żaden problem ,do tego proste montowanie roweru.Jak dla mnie same plusy. Dlatego, że jeśli kupuje bagażnik dachowy do roweru który jest przeznaczony do ego przewożenia to nie kupuje go po to aby część roweru pakować na dach a koła do auta które również zabierają niemało miejsca:)
bbc Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Ale nikt Ci nie każe pakować kół do auta. Możesz zamontować na dachu uchwyty na koła i obok rowerów pojadą.
Antyszprycha Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 tym bardziej absurd, dodatkowe koszty i miejsce
Puncu Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 "Każdemu według potrzeb". Zależy od roweru. Węglową rame jaki mojego fulla wolałbym montować za ośke, tym bardziej że mam potężną oś 20mm. Chwytanie roweru za dolną rure jest dla mnie niepewne, masa, bezwładność robi swoje.Gdy montowałem 20kg rower na dach to oplotłem go jeszcze łańcuchem przez 'łape" dla pewności.
Antyszprycha Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Wiadomo, że każdy wybiera według potrzeb. Dlatego napisałem że według mnie to rozwiązanie absurdalne, dajmy na to teraz przykładowy i najcześciej spotykany model rodziny 2+2 (Taki jak u mnie) Wyjazd na wakacje na ten moment to już 2 rowery, do tego za chwilę dojdą kolejne 2 dzieci co razem dałoby nam 4 koła dodatkowe w bagażniku i 4 dodatkowe uchwyty - dlatego dla mnie to absurd.
Puncu Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Albo po prostu przywiązać koła do ramy
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 4 godziny temu, Puncu napisał: Pytać o model? Pytać.
Gość Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 13 godzin temu, Antyszprycha napisał: Wiadomo, że każdy wybiera według potrzeb. Dlatego napisałem że według mnie to rozwiązanie absurdalne, dajmy na to teraz przykładowy i najcześciej spotykany model rodziny 2+2 (Taki jak u mnie) Wyjazd na wakacje na ten moment to już 2 rowery, do tego za chwilę dojdą kolejne 2 dzieci co razem dałoby nam 4 koła dodatkowe w bagażniku i 4 dodatkowe uchwyty - dlatego dla mnie to absurd. Szybki montaż, sztywność mocowania roweru,nie ma obawy o uszkodzenie ramy carbonowej,a koła tak jak podał kolega wyżej są specjalne uchwyty lub mając większe auto spokojnie lądują w bagażniku.4 rowery spokojnie w ten sposób montujesz na dachu.Nie każdy podchodzi pod ten podany przez Ciebie przykładowy i najczęściej spotykany model rodziny . Więc nie dla każdego jest to aż tak absurdalne. Pozdrawiam
Wooyek Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Zgadza się, wszystko ma swoje zady i walety. Mocowanie na ośkę jest najbardziej stabilne i nie rysuje/nie zgniata ramy. Ale pod względem komfortu obsługi, wypada gdzieś pomiędzy normalnym bagażnikiem dachowym, a przewożeniem roweru wewnątrz auta. Bo jednak trzeba go częściowo rozebrać i znaleźć w bagażniku miejsce na (zazwyczaj brudne) koła. I co ważne: nie zapomnieć ich pod domem Jest też bardzo uniwersalne, bo kształt ramy nie ma znaczenia. Problem zaczyna się dopiero kiedy chcesz zabrać kumpla z innym standardem osi - warto mieć to też na uwadze.
Puncu Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 13 godzin temu, Łabędź napisał: Pytać. Składak zbudowany z różnych bagażników
bbc Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 14 godzin temu, Antyszprycha napisał: Wiadomo, że każdy wybiera według potrzeb. Dlatego napisałem że według mnie to rozwiązanie absurdalne, dajmy na to teraz przykładowy i najcześciej spotykany model rodziny 2+2 (Taki jak u mnie) Wyjazd na wakacje na ten moment to już 2 rowery, do tego za chwilę dojdą kolejne 2 dzieci co razem dałoby nam 4 koła dodatkowe w bagażniku i 4 dodatkowe uchwyty - dlatego dla mnie to absurd. 2 rowery to raczej nie problem. I tak musisz mieć dwa uchwyty, więc dochodzi tylko jedno miejsce na uchwyty na koła (jeden uchwyt na przedniej belce drugi na tylnej). I już nie masz żadnych kół w bagażniku (a nie jak wyliczyłeś 2 kolejne). No i nawet jak dojdą rowery dziecięce to rozumiem, że one też będą na karbonowych ramach? Osobiście takich nie spotkałem, ale pewnie są. Bo jak nie będą karbonowe to wystarczą zwykłe uchwyty. I kosztem jednego miejsca (i dwóch uchwytów) załatwiasz sprawę. I nie masz już żadnego koła w bagażniku (bo wszystkie są na dachu). Ale skoro to dla Ciebie absurd, to trudno. Może ktoś inny uzna, że dla niego to fajne rozwiązanie.
Antyszprycha Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 3 godziny temu, bbc napisał: 2 rowery to raczej nie problem. I tak musisz mieć dwa uchwyty, więc dochodzi tylko jedno miejsce na uchwyty na koła (jeden uchwyt na przedniej belce drugi na tylnej). I już nie masz żadnych kół w bagażniku (a nie jak wyliczyłeś 2 kolejne). No i nawet jak dojdą rowery dziecięce to rozumiem, że one też będą na karbonowych ramach? Osobiście takich nie spotkałem, ale pewnie są. Bo jak nie będą karbonowe to wystarczą zwykłe uchwyty. I kosztem jednego miejsca (i dwóch uchwytów) załatwiasz sprawę. I nie masz już żadnego koła w bagażniku (bo wszystkie są na dachu). Ale skoro to dla Ciebie absurd, to trudno. Może ktoś inny uzna, że dla niego to fajne rozwiązanie. Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem że to absurd według mnie. Każdy ma prawo miec inne zdanie a jak to wyliczyłem ? w prostuy sposób. Jeśli masz 2 rowery rodziców i dwa dzieci to sa razem 4 rowery czyli 4 uchwyty. Do tego dochodzą nam uchwyty na 4 koło biorac pod uwagę, że każdy uchwyt jest do montażu roweru bez koła. nie wiem skąd uroiłes sobie, że bije do karbonowej ramy bo nigdzie tego nie pisałem i w ogole nie brałem karbonu pod uwagę...Pzdr, uciekam na relaks w sensie na rower bo widzę, że niektórzy aż nadto się podniecają !
bbc Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Godzinę temu, Antyszprycha napisał: Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Serio? A może to nie ja mam problem ze zrozumieniem? Godzinę temu, Antyszprycha napisał: nie wiem skąd uroiłes sobie, że bije do karbonowej ramy bo nigdzie tego nie pisałem i w ogole nie brałem karbonu pod uwagę... Nie brałeś? A cała ta dyskusja to o czym? Pozwól, że zacytuję wcześniejszą wypowiedź jednego z uczestników dyskusji: Dnia 29.01.2018 o 13:00, Marek Karnecki napisał: Pamiętaj że jeśli masz carbonową ramę to musisz szukać rozwiązania takiego, żeby uniknąć ściskania ramy - ubolewam nad tym bo mam właśnie bagażnik ze "ściskaniem za ramę", a rower carbon być może będzie właśnie I Twoja odpowiedź: Dnia 29.01.2018 o 13:01, Antyszprycha napisał: @Marek Karnecki a jest taki wymóg lub zalecenie producenta aby nie ściskać karbonowych ram uchwytami bagażnika rowerowego ? Bo jeśli tak to przepraszam bardzo ale ten karbon jest chyba dla dzieci Stąd właśnie moje "urojenie", że "bijesz" do karbonowej ramy. Poza tym nikt nie zmusza Cię do posiadania wszystkich uchwytów jednakowych. Masz dwa rowery karbonowe (bo nadal uważam, że dziecięcych rowerów z karbonu raczej nie masz), więc potrzebujesz tylko dla nich uchwytów za widelec. Ja osobiście używam takich za ramę, ale tylko dlatego, że mam wszystkie ramy aluminiowe. Ale rozważałem zakup karbonowego roweru i nie było dla mnie absurdem zakup innego uchwytu niż pozostałe (nie musiałem tego robić bo jednak zdecydowałem się na Level B8). Ale jak sam zauważyłeś: 20 godzin temu, Antyszprycha napisał: Wiadomo, że każdy wybiera według potrzeb.
Antyszprycha Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Moja dygresja odnośnie karbonu była....dygresją do kolegi ale cały temat drążę wokół bagażników rowerowych i w żadnym wypadku nie miałem na myśli posiadania rowerów z rama karbonową. Napisałem wszystko co chciałem, reszty pisac nie mam zamiaru
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się