Skocz do zawartości

KONA LAVA DOME 2018 pare pytań


kajbmx

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Jestem nowy na tym forum jak i w samym temacie MTB. Rowery kocham od zawsze i miałem z nim styczność naprawdę często, lecz była to głównie wyczynowa jazda na rowerze typu BMX. Po zakończeniu przygody z BMX-em nadszedł czas przerwy i odkładania sporej warstwy tłuszczu, lecz w tym roku powiedziałem dość i postanowiłem zacząć przygodę z MTB. Nie będę jakimś hardcorowcem ale chodzi mi głownie o jazdę po singlach. Na rowerach typu BMX myślę, że znałem się nieźlę, lecz o MTB nie mam pojęcia i widzę spore różnice w budowie np. korba, stery, amortyzacja. Dlatego miałbym pare pytań do was, ludzi którzy jak wierze znają się na tym bardzo dobrze.

Po pierwsze przedstawię specyfikacje i model roweru jaki zakupiłem, oczywiście jestem ciekawy waszej opinii o samym wyborze. Przyznam ze do marki "KONA" miałem jakąś niewytłumaczalną słabość, znałem markę jeszcze z czasów BMX (głównie za sprawą skateparków).

Po drugie sam ustaliłem najsłabsze punkty tego roweru na podstawie minimalnej wiedzy jaką mam w temacie i tutaj proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie, oraz dodanie własnych spostrzeżeń. Przypominam, że nie zamierzam się na rowerze ścigać czy robić jakiś hardkorów. Zależy mi najbardziej na trwałości, niezawodności i wytrzymałości.

A więc:

Rama: Kona 6061 Aluminum Butted
Rozmiary:  XL
Widelec: Suntour XCT HLO Coil Spring 100mm
Korby: Suntour XCE
Zębatki: 24/34/42t
Suport: CH52
Pedały: Kona JS2
Łańcuch: KMC Z72
Kaseta:    Shimano HG31 11-34t 8spd
Przerzutka przednia: Shimano Altus
Przerzutka tylna: Shimano Altus
Manetki: Shimano Altus
Zacisk hamulca:    Tektro HDM285
Tarcza przednia: Tektro TR180 180mm
Tarcza tylna: Tektro TR160 160mm
Klamki hamulcowe: Tektro HDM285
Stery: FSA No.57B
Kierownica: Kona XC/BC Riser
Mostek: Kona XC
Sztyca: Kona Thumb 31.6mm
Zacisk sztycy: Kona QR
Chwyty: Kona Key Grip Slip on
Siodło: Kona XC
Piasta przednia: Formula 100x9mm
Piasta tylna: Formula 135x10mm
Szprychy: Stainless Black 14g
Obręcze: Double Wall alloy
Opona przednia: WTB Trail Boss 29x2.25"
Opona tylna: WTB Trail Boss 29x2.25"
Kolor: Matt Blue & Dark Blue or Black & Dark Blue w/ Blue & Yellow Decals

 

Natomiast najsłabsze punkty według mnie to:

-korba na kwadrat i tutaj myślę o wymianie na taka ze zintegrowaną osią

-amortyzator zwykły sprężynowy gdzie regulacja go nie przynosi żadnych zmian i tutaj myślę o wymianie na jakiś olejowy z tłumieniem

 

Proszę o wyrozumiałość i wszelkie uwagi bez zbędnego hejtu :)

 

KONA_2.JPG

Edytowane przez kajbmx
Opublikowano

Korba na kwadrat najmniej przeszkadza w takim rowerze. Samo obniżenie wagi o może 200 gramów to słaba inwestycja. Co innego, jeśli myślisz o zmianie całego napędu na 1x/2x -- wtedy oczywiście można przy okazji odchudzić.

Opublikowano

Hej,

Nie miałem tutaj na celu odchudzania bo szczerze kompletnie mi na tym nie zależy bardziej chodziło mi o sztywność układu gdyż te na kwadrat są naprawde przestarzałym systemem.

Opublikowano

System jest przestarzały, ale nadal wystarczająco sztywny. Nowsze są po prostu lżejsze i łatwiejsze w konserwacji.

Opublikowano

Możliwe jak mówiłem na wstępie nie znam się jeszcze a najbardziej zależy mi na sztywności, niezawodności braku luzów itd.

Opublikowano

Chciałbym zapytać ile masz wzrostu? Kolega również przymierza się do Kony (inny model, z tego co kojarzę to Mahuna lub Kahuna), również do XL.

Opublikowano

Mam 186cm też pytałem się kilka razy o dobór ramy i zawsze polecali XL

Opublikowano

Kwadraty takie problemy przyszważają że szkoda gadać. Pukają,stukają, na podjazdach czuć jak się wygina poprostu koszmar jak chce śie coś wieczej od roweru. Naprawde nikt nie chce wymieniać kwadratu na holowtecha dla wagi.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Amor jeśli już, to powietrzniak... Choć są i dobrze działające sprężynowce (XC30, XC32, Recon od Rock Shoxa)

Korba musowo, kwadrat to do trailu się nie nada... sztywny napęd do podstawa.

Generalnie fajna rama, ciekawa, można śmiało pakować 2x10, 1x10, czy coś w ten deseń, lepszego amorka i śmigać.

 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, lukster52 napisał:

Kwadraty takie problemy przyszważają że szkoda gadać. Pukają,stukają, na podjazdach czuć jak się wygina poprostu koszmar jak chce śie coś wieczej od roweru. Naprawde nikt nie chce wymieniać kwadratu na holowtecha dla wagi.

Właśnie to miałem na celu. Naczytałem się trochę i absolutnie nie chodziło mi o redukcje wagi bo po pierwsze nie uważam, żeby nawet 1kg mniej uczyniło mnie lepszym rowerzystą po drugie zależy mi tylko na sztywności całego układu.

2 minuty temu, SpiderMAN napisał:

Amor jeśli już, to powietrzniak... Choć są i dobrze działające sprężynowce (XC30, XC32, Recon od Rock Shoxa)

Korba musowo, kwadrat to do trailu się nie nada... sztywny napęd do podstawa.

Generalnie fajna rama, ciekawa, można śmiało pakować 2x10, 1x10, czy coś w ten deseń, lepszego amorka i śmigać.

 

Tak, wkradł się błąd właśnie chodziło mi o powietrzny. Prawda jest taka, że o tych zmianach to myślę przyszłościowo bo póki co rower jest nowy i nie zrobiłem na nim jeszcze ani kilometra. O wymianie pomyśle jak już coś totalnie zacznie mnie wkurzać i właśnie myślę, że to będzie korba :) Natomiast amortyzator to pieśń przyszłości jak sobie odłoże na jakiś przyzwoity powietrzny a myślę, że obecny wystarczy żebym w ogólę oswoił się z rowerem MTB i kołami 29 cali. Podsumowując mam po prostu nadzieję, że pierwszy rok dam radę przehulać na tym co jest bez wymiany czegokolwiek (oczywiście pomijam usterki związane z wypadkami) 

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich!

Edytowane przez kajbmx
Opublikowano

Rok prosty amor powinien wytrzymać, ale cudów się po nim nie spodziewaj.

Opublikowano

Na pierwszy rzut polecam wymianę korby na ht2 (deore albo nowe alivio są cenowo ok), co do wymiany napędu na 1x to należało by wymienić też tylna przerzutkę na taką z systemem shadow/shadow+ (chodzi o mocniejszą sprężynę i mniej latający łańcuch). A jak złapiesz bakcyla to potem pół roweru wymienisz na to co Ci pasuje. Jeśli chcesz to rzuć okiem na mój rower jak rozwiązałem sprawę napędu w dosyć budżetowy sposób (1x9). Dodam, że działa bez zarzutów i jestem zadowolony. Chwale sobie też zmianę kiepskiego amora xcm na sztywny wideł, ale do jazdy po singlach to raczej ekscentryczny pomysł :) chociaż są tacy którzy to robią. Do terenowego powolnego włóczykijostwa rowerowego polecam.

Opublikowano

Hej,

Obczajałem już Twój rower wcześniej hehe całkiem spoko to wygląda :) Tylko może sprecyzuje mi wcale nie zależy na zmianie napędu na 1x9 czy 1x10 bądź 1x11 moje 3x8 mi jak najbardziej odpowiada chodzi mi tylko o zmianę samego systemu korbowego na zintegrowany zamiast przestarzałego na kwadrat. Koszt tego myśle ze zamknie się w okolicach 300zł

Opublikowano

No to polecam korbe alivio m4000 bo za 200 zl ja nowa kupisz. Albo bardziej rozwojowo deore. Masz piekna rame i z czasem fajny rowerek na niej stworzysz. Tymczasem jezdzij dbaj i ciesz sie :)

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Piękna ta rama. A co do reszty, śmigaj ciesz się a z czasem i tak pewnie wkrecisz się z ulepszaniem, hhe.

Tez kiedyś zaczynałem od Bmx.

Jak celujesz w single na pewno w przyszłości pomyślałbym o paru wymianach tych elementów które były już wspominane. Amorek powietrzny zamiast uginacza, korba na sztywną oś, napęd raczej 1x. Więcej funu, komfortu w użytkowaniu i łatwiejsza konserwacja.

  • Lubię to! 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...